Vraag

Ik kan het niet meer opbrengen om naar school te gaan..

  • 16 December 2021
  • 4 reacties
  • 150 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi allemaal,

Ik weet echt even niet wat ik moet doen.

Ik kán gewoon niet meer. Ik ben op. Ik kan niet meer leren, niks meer opslaan en de lange dagen op school trek ik echt niet. Ik kom amper mijn bed uit ‘s morgens en ben ik op school, dan heb ik knallende koppijn na een halve dag. Ik zit in 6vwo, dus ik weet ook echt niet hoe ik mijn examens straks in moet gaan. Het lukt niet meer. De druk is te hoog en ik ben echt oververmoeid. Ik weet ook niet wat het is, depressiviteit, burn-out, overspannen wat dan ook, maar ik hou het niet meer vol.

Ik heb het al geprobeerd met mijn mentor te bespreken, maar zij luistert niet. Ik loop sinds een paar weken bij een psycholoog, maar ik voel me daar niet op mijn gemak. Ik klik niet met mijn psycholoog, waardoor ik ook daar met moeite heen ga. Mijn mentor zegt dat ik gewoon moet blijven gaan. Verder zegt ze ‘iedereen is nu moe’ en als ik dan zeg ‘ja maar ik kan echt niet meer uit bed komen’ zegt ze dat ze geen psycholoog is en mij niet kan helpen. En klaar is het gesprek. Om vervolgens wel weer boos te worden op mijn spijbeluren, alsof ik dat stoer vind om te doen ofzo.. Ik leg letterlijk uit dat ik niet meer kan, maar ze wil het maar niet horen.

Begrijp me niet verkeerd, ik weet heus wel dat mijn mentor geen oplossing heeft. Maar gewoon luisteren. Kijken of school verminderd kan worden of dat er iets gedaan kan worden op school. Steun bieden. Daar is een mentor toch voor…? Ze wil maar niet luisteren, het enige wat ze zegt is ‘ja maar ik ben geen psycholoog’. 

Ik weet gewoon even niet wat ik moet doen. Bij wie ik terecht kan. Mijn moeder blijft zeggen hou vol, je mag niet opgeven. Maar het lukt gewoon niet meer. En mijn mentor vind ik gewoon echt vreselijk, ik kan totaal niet overweg met haar, juist wanneer ik de steun wel nodig heb.

Hebben jullie hier ervaring mee.. Met vrij krijgen van school of dat soort dingen bij oververmoeid, burn out dingen. Help… Wat moet ik doen. 


4 reacties

Het belangrijkste van een psycholoog is dat je een klik met hem/haar hebt.

Geen klik? zoek een andere.

Je oververmoeidheid moet je bespreken met degene die gezag over jou heeft. (moeder, vader, verzorger etc)

De gezaghebbende kan iets voor jou betekenen.

In het ergste geval zou ik je adviseren om contact op te nemen met het AKJ. 088 555 1000

Als je problemen hebt waardoor je ouders niet willen meewerken denk ik dat zei de laatste oplossing zouden kunnen zijn.

Daarnaast kun je in plaats van je mentor ook de school directeur vragen om een gesprekje.

Dan kun je ook gelijk de problemen kwijt die je met je mentor ondervindt.

Met oververmoeidheid moet je wel iets doen, niet denken “laat maar” maar echt in gesprek gaan.

Reputatie 1
Badge

Hallo Julia, 

 

Wat jammer, dat je dat heb. Het is wel moeilijk vind ik. Want ik weet niet over jou natuurlijk. En dat hoef niet. 

Het is moeilijk omdat je in de examens. En ik weet niet, maar ik ga je proberen te helpen. 

 

Het is niet leuk dat je mentor niet luistert. Naar dat het niet goed klikt mer je psycholoog. Misschien kan je vragen of een nieuwe als het kan. 

Het is wel waar dat bij bijna iedereen niet uit bed komt. Waarom weet ik niet. Maar bij is dat omdat ik niet goed voel op school, maar daar hebben we er niet over. 

 

Jou mentor moet beter luisteren. Het is ook mij mentor, ik denk dat bij iedereen dat is

 

 

Als het echt niet lukt, bel dan AKJ  088-5551000 of kindertelefoon 0800 0432

 

 

Groetjes

Badge

Hoi Julia. Je mentor is oprecht wel echt een bitch. Je hebt niet zoveel aan haar maar waarschijnlijk heb je wel een jaar laag coördinator  of een volwassene op school die je kunt benaderen hiervoor. Ik zou je verhaal vertellen en hopelijk begrijpt die je. Hopelijk heb je vakantie en ik zou lekker door spijbelen als je het nodig hebt. Pak je rust lekker en als je een persoon kan vinden die meer verstand heeft van burn-outs en dergelijke (misschien je huisarts) zou ik dat ook doen. 
 

groetjes sleepyhead 

Bedankt voor jullie reacties 💕

En ja… het liefst spijbel ik door, maar SE week komt eraan, na de vakantie. Ik wil zo graag mijn examens halen maar het lukt niet meer. Ook al wil ik wel blijven gaan. Ik wil ook geen jaar overdoen, want dan slagen al mijn vrienden en blijf ik alleen achter.. Ik vind het zo moeilijk en weet gewoon niet wat ik moet. 

Reageer