Vraag

Ik kan het niet meer aan

  • 5 February 2024
  • 10 reacties
  • 271 Bekeken

Reputatie 4
Badge +1

Hee,

Lieve persoon die dit leest ik wil even iets kwijt. De laatste anderhalf jaar is er veel gebeurd in mn leven, ik heb veel vrienden gekregen en ben VERLIEFD geworden zelfs zo verliefd dat ik al mn hele toekomst heb ingepland trouwen en kinderen het leek allemaal perfect.

Maar nu is alles anders, het meisje heeft me afgewezen maar ik ben nog steeds verliefd en mn vrienden zijn allemaal weg, beter gezegd ik heb niemand meer en dat is kut vooral in de periode waar ik nu in zit.

Ik kan met zekerheid zeggen dat het super slecht gaat, mn cijfers storten omlaag en mentaal wil ik gwn eigenlijk niet meer verder het enige wat me nog een beetje op de been houd is dat ene meisje en tja dit laat ook zien hoe speciaal ze is en hoe graag ik haar eigenlijk wel niet wil.

Het is de meid waar ik niet meer mee om kan gaan maar van wie haar naam nog wel in mn hart staat geschreven kortom de ware.

Nu denk ik de laatste tijd aan dingen die niet zo leuk zijn, je kan ze vast zelf wel opnoemen. Ik heb geprobeerd hulp te zoeken maar die is er niet, niemand is er en niemand ziet mij en hoe ik me voel, zelfs niet mn beste vriend die ik uit zijn zware periode heb geholpen.

Ik heb een kut hart, hij neemt te snel mensen in zich en als die mensen je verlaten en laten stikken maakt dat hem kapot, ik ben kapot, ik ben moe, ik kan het niet meer aan.


10 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Hoi, ik denk dat het voor jou om te beginnen eens fijn  kan zijn om te bellen met de kindertelefoon. 0800 0432.   Gewoon eens je verhaal vertellen en je gevoel delen. En hopelijk vind je hier ook steun door van je af te typen wat je dwars zit en wat je voelt.  Even met iemand praten kan al zo veel doen.  Probeer het !
Groetjes liefs Tartan X

Reputatie 4
Badge +1

Hoi @ik_weet_niet 

Heel goed van je dat je dit vertelt! Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.  Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl. Nogmaals heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Babs

(De Kindertelefoon) 

Reputatie 4
Badge +1

@Tartan14 

het probleem is dus dat er niemand is die wil praten

Reputatie 4
Badge +1

nog iemand die iets wil zeggen?

Reputatie 1
Badge

Heey! Ik ben net nieuw op het forum en ik las je verhaal :)

Alleereerst, weet dat er ALTIJD iemand is die met je wil praten! Ook al is het iemand van de kindertelefoon of op dit forum. 
Ik vind het heel mooi dat je zoveel van dit meisje houdt. Ik herken mezelf erin. Ik ben lesbisch en al een lange tijd verliefd op een van mijn beste vriendinnen. Ze weet het niet en ik vind het gewoon kut, want ze ziet zelf niet hoe mooi ze is en hoe belangrijk ze is voor mij. Het duurde even maar ik realiseer me nu dat verliefdheid eigenlijk alleen maar mooi is. Ik hou zoveel van mijn vriendin, en ik wil alles doen om haar blij te maken. Als ik het zo lees lijkt het erop dat dit meisje heel speciaal voor jou is. Als je je er goed bij voelt, laat het haar weten! Mensen vinden het leuk als andere van hun houden :)

Voor nu, hou vol! Het wordt zeker beter ☺️

Reputatie 1
Badge

nog iemand die iets wil zeggen?

Yep!

Reputatie 4
Badge +1

@lesbean 

kijk ik heb het haar gezegd alleen wou ze niet op date ofso, maar ja hou nog steeds echt van dr

Reputatie 1
Badge

Fkn Irritant dat we geen contact met elkaar mogen opzoeken hier… Ik zit namelijk in dezelfde situatie en het zou zo fijn zijn als we vrienden konden worden :(

Reputatie 4
Badge +1

@AnoniemNL 

super lief maar ja dat kan niet nee

Badge

@ik_weet_niet 

Goed om te zien dat je van het leven proeft! Je hebt vrienden gemaakt, hebt de liefde ontdekt, is er in dit leven meer dat we kunnen wensen? Alleen vertel je dat deze vrienden niet meer hebt en dat je liefde je zelfs heeft afgewezen, wat ontzettend naar. Soms kunnen we deze wereld wel vervloeken voor wat het ons geeft, om het vervolgens weer af te pakken. Weet alleen dat alles in deze wereld tijdelijk is, ook mensen. Ook zijn deze mensen niet ons bezit, we mogen niks van ze verlangen, geen wederzijdse liefde, geen connectie. Zij doen wat ze willen net zoals jij doet wat jij wilt. En dat is helemaal niet erg, maak het jezelf alleen niet onnodig moeilijk door onrealistische scenario’s in je hoofd af te spelen en te verwachten in de echte realiteit. 

Je praat met passie over dit meisje, ik ben jaloers! Liefde is iets geks, bijna een vloek als je het zo wilt noemen. Maar verdomme, wat is het toch prachtig, juist omdat het zo vreselijk is. Maar weet dat liefde de kern is van alles, het begin en het eind, hetgeen dat ons leven inblaast. En liefde is overal om ons heen, in alles wat je ziet. Maar hoe graag je dit meisje ook wilt, je kunt niet van iemand verwachten dat die persoon hetzelfde voelt voor jou puur omdat jij je zo over die persoon voelt. En ja, het voelt zo oneerlijk, en misschien is dat ook wel zo, maar een feit is het. Je wilt deze persoon de wereld geven, al het mooie en goede laten zien, maar je krijgt niet eens de kans. Hartverscheurend, maar wel de waarheid. Deze persoon maakt zijn eigen keuzes, keuzes die tranen over de wangen laat rollen, maar wel de keuzes van de persoon die je lief hebt. Die moet je dus respecteren.

En gesproken over hulp, weet dat dat altijd beschikbaar is. Zelfs wanneer je alleen op deze wereld zou staan, is er hulp. Je bent namelijk je eigen beste vriend. Niemand snapt jou zo goed als jezelf. Wees content met jezelf, dat scheelt al een strijd. En gelukkig zijn er ook nog mensen op dit forum met teveel tijd die een heel verhaal vertellen (ik bijvoorbeeld :)) Zoals ik al zei, deze wereld zit vol met liefde, liefde die wacht zich op jou te storten en liefde die wacht op jouw inbreng. Geloof me, er is altijd vraag naar liefde en die vraag zal zijn weg vinden naar jou, naar ons allemaal. 

Laat je niet gek maken door de absurditeit van dit leven. We staan voor twee keuzes, huilen om de waanzin of lachen om de waanzin. Dan is de keuze snel gemaakt, niet waar? Laten we lief zijn voor onszelf en voor zij die dierbaar zijn voor ons. En laten we lachen, lachen om de waanzin.

Reageer