Skip to main content

ik kan het niet meer.

• June 10, 2025
  • 2 reacties
  • 67 Bekeken

Forum|alt.badge.img

hoi meisje van 12 hier ik zit in het eerste (gymnasium) en ik kan het gewoon niet meer aan. 

ouders

Mijn ouders zijn veelst te streng en ik ben nooit goed genoeg voor hun. Dan heb ik weer mijn gezicht mn ene oog is kleiner dan mn andere en mn ene oor hangt lager dan de andere en ik heb een bril dus dan staat ie scheef en mn mond is scheef en mn neus is groot en mn wenkbrauwen bestaan bijna niet. Ik sta echt onder heel veel druk en mn ouders dreigen mij ook om alles van me af te pakken 

school

Ik vind het soms moeilijk en haal ik minder goede cijfers (ik sta gemiddeld 7.7) en ik heb daarom ook superveel stress over de toetsweek. En ik zit vaak de hele dag achter boeken of word documenten en ik ben dus de laatste tijd echt moe en zo. 
Ik ben een paar weken geleden zeg maar uit elkaar met mn vriendinnen (inmiddels heb ik betere) dus ik zeg daar effe wat over

vriendinnen

dus aan het begin van de schooljaar was ik zeg maar besties met een meisje in mn klas. Als ik iets wou doen met haar soms zei ze ‘dat doe ik met mn zusje’ dus ja dat maar een keer vroeg ik of ze wou shoppen en ze zei ik kan niet dus toen ging ik gewoon zelf (k moest ook een pakketje ophalen dus toen was ik toch al in het centrum) en toen zag ik haar bij de etos met andere meiden uit mn klas en ze zag me niet maar dat vond ik dus echt heel raar en een beetje vervelend.

En die meiden waren altijd racistisch tegen mij (ze noemen mij chinees enzo. ik ben koreaans)

Ik mag hun wel een beetje maar ze doen wel vaak vervelend tegen mij. 

Zij mocht hun helemaal niet dus toen ze opeens met hun omging ja dat was wel een beetje opeens maar toen ging ik dus meer om met andere meiden uit mn klas die nu mn besties zijn en ik denk dat zij dacht dat ik haar achterliet enzo en we zitten op de plattegrond naast elkaar maar heel vaak zitten we gewoon naast ons eigen vriendinnen. Ik ben dus heel vaak bang dat het weer gaat gebeuren met mn nieuwe vriendinnen en dan ga ik heel vaak gewoon met hun praten enzo maar dan ben ik weer bang dat ze dat te veel vinden.

conclusie??

Ik wil gewoon niet meer leven want het is gewoon te veel druk voor mij en ik kan het gewoon niet meer.

Ik ben ook waarschijnlijk nu helemaal gek geworden want ik heb plannen van hoe ik dood kan gaan en hoe ik weg kan rennen. Ik wil het heel graag maar ook weer niet. Wat moet ik doen en wat kan ik doen om minder druk te hebben?

2 reacties

May00
Forum|alt.badge.img+2
  • Weet de weg
  • June 10, 2025

Hou je niet bezig met hun zoek mensen die echte vrienden zijn. Des noods  op een andere school  . Concentreer meer op je school. Negeer hun. Heb het erover met je ouders dat je je niet goed genoeg voelt. Het klinkt niet zo makkelijk. Mr bouw het dan ook langzaam op. Ze moeten wel naar je luisteren je bent hun kind. Blijf bij jezelf . 

Marieke
Forum|alt.badge.img+8
  • Kindertelefoon
  • June 10, 2025

Hoi ​@Selena ,

Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning bij zelfmoordgedachten contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat.

In Vlaanderen is er ook een hulplijn, waar je kunt bellen, chatten en e-mailen. Hun website vind je via https://www.vlaanderen.be/organisaties/zelfmoordlijn. Ook zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte,

groetjes Marieke, De Kindertelefoon