Vraag

ik kan het niet meer

  • 27 March 2023
  • 4 reacties
  • 103 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Hoi ik ben een meisje van 12 en ik weet echt niet waar ik moet beginnen. Ik voel me de laatste tijd gwn zo kut. Ik heb depressie (2e keer al), mijn ouders zijn gescheiden en mijn vader heeft een nieuwe vriendin dus hij heeft alleen aandacht voor haar en ik weet echt niet hoe ik daar mee om moet gaan. Trouwens mijn vader slaat me ook heel vaak als hij boos (niet om mij maar wrs dan door werk ofzo)is en dan slaat ie me)Ik heb heel weinig vrienden. Ik heb slechte cijfers op school. Ik krijg altijd over alles te horen dat ik het niet goed genoeg doe. Ik heb familie in italie (want mijn vader is italiaans) en die mis ik altijd echt heel erg. En nu is dus eigenlijk mijn vraag: met wie kan ik praten over deze dingen want ik heb geen goede vrienden die ik met dit kan vertrouwen dus eigenlijk is er niemand die dit weet van mij (zelfs mn ouders niet want ik durf het niet te zeggen want dan zeggen ze weer dat ik me aanstel en niet zo moeilijk moet doen). Psycholoog heb ik al geprobeerd maar helpt echt voor geen meter:(. 
heeft iemand ook ooit in zo’n situatie gezeten??

pls help me want ik kan het niet meer😭😭


4 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Is er niet iemand op school waar je terecht kunt? En mentor of vertrouwenspersoon?

Je kan ook altijd met de Kindertelefoon bellen natuurlijk als je met iemand wil praten. 0800-0432

Als je je thuis onveilig voelt kun je ook bellen met Veilig Thuis 0800-2000  (24 uur per dag)

Reputatie 1
Badge

ik heb ongeveer in dezelfde soort situatie gezeten (zonder de scheiding dan)..

ik heb het geprobeerd op te lossen door kleine stapjes te nemen, (bijvoorbeeld; eerst met iemand praten, vrienden worden, focussen op school, etc.)

je kan aan je vader vragen waarom hij zijn woede op jou af reageert, en dat je dat helemaal niet fijn vindt + vraag of jullie een keer in de meivakantie (over ongeveer een maand) of in het paasweekend (over 13 dagen) naar Italië kunnen, of videobel een keer met je familie!

en ik vind dat je het goed doet, je doet al je best, en meer dan dat kan je niet doen! en je stelt je totaal niet aan, je hebt gewoon een periode waarbij het wat slechter gaat.

je kan ook natuurlijk gewoon met de Kindertelefoon praten als het even teveel is, daarvoor zijn ze er ;) of een docent die je vertrouwt!

 

hoop dat dit helpt x

 

-  Kiki

Reputatie 6
Badge +3

Ik ken het gevoel van geen goede vrienden hebben. Dat je over je problemen wilt praten maar niemand goed kan vertrouwen. En als ik over mijn problemen zou praten krijg ik alleen te horen dat zal wel een beetje meevallen en al leg je het helemaal uit ze blijven op hun scherm kijken en zeggen ja oke. Mijn vader reageert ook zijn stres op mij af. Als ik slecht cijfer haal word hij boos op mij als hij in een gestresste situatie zit. Dus ik durf dingen vaak niet meer te zeggen want ik wil niet dat iemand boos op mij word of mij negeert. Maar ik mis ook mij contacten of iemand waarmee ik vertrouwd kan praten.

(Sorry voor slecht lopende zinnen ik pas dingen vaak aan tijdens het typen)

 

Groet Humpiv.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi,
We lezen dat je in een lastige situatie zit. Thuis gaat het niet goed, en je mist iemand om mee te praten.  Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Je kunt ook de jongerenchat gebruiken, als je graag met iemand van jouw leeftijd praat. Kijk daarvoor op onze website.

groetjes, Mariska (De Kindertelefoon)

Reageer