Skip to main content

Hey 

Ik ben J ik ben 16  ik heb een vriendin maar dat maakt niet echt uit

De laatste tijd voel ik me nogal nuteloos en gwn dom ik heb terug zelfmoord gedachtes vanwege men papa (men papa heeft zelfmoord gepleegd toen ik 14 was) de enigste reden waarom ik het niet doe is vanwege men vriendin maar ik kan het ni meer volhouden ik heb ook altijd dezelfde droom als ik slaap ik droom dat mijn tanden uitvallen ze zeggen als je dat droomt dat je dan je kracht verliest of zoiets maar ja dat maakt niet echt uit is er iemand die mij kan helpen of mij een soort van rede kan geven om nog te leven want ik zie gwn het nut ni meer ik wil gwn terug bij men papa zijn ik heb niet eens afscheid kunnen pakken ik haat mezelf daar echt voor want wat als ik hem nog kon bellen wat als ik hem kon tegenhouden ik haat men eigen zo hard daardoor kan iemand mij alsjeblieft helpen ik kan ni meer ik ben zo moe van te moeten vechten tegen men eigen 

Naam is aangepast ivm privacy 

Hoi, wat zwaar voor je! En ook goed dat je zoveel van haar houd en dat je dat een stuk stimuleert om door te gaan. En ook voor jezelf is het goed om zo te denken! Ik hoop dat je toch steeds weer wat meer betekenis en zingeving vind om er voor te gaan want dat is de moeite waard. Ook na een heel nare donkere tijd. Natuurlijk kan ik je niet ineens opvrolijken of de oplossing bieden maar ik merk aan je tekst wel dat je er voor wilt gaan. Houd dat vast en weet je, je kunt ook eens met de Kindertelefoon bellen. Je bent zo belangrijk als mens en je kunt zoveel mooie dingen gaan doen, voor jezelf en voor anderen! Dat gun ik je graag en daarom hoop ik dat je een goed gesprek kunt voeren en ook dat je nog meer tips krijgt hier. Veel sterkte! 

Groetjes liefs Tartan X 

@Tartan14 

Danku voor de lieve tekst het helpt wel een beetje maar ja kzie nog steeds ni echt een rede om nog te leven kwil gwn terug bij men pa zijn

Heeft iemand nog iets van tips of een paar goeie redene om te blijven leven?

Heyy @1992_thunderdome ,

Goede tips heb ik niet echt aangezien ik tegen hetzelfde probleem aan loop en het zelfs al meermaals keren heb gedaan/ geprobeerd .... maar bij mij is het niet mn vader maar mn broer.. maar goed  tot nu toe doe ik het vooral voor vrienden, mijn paard en katten.. 

Hoop dat je hier iets aan hebt 

Veel liefs van mij 💓

Nog een toevoeging... als ik je handtekening zo lees geef je niet makkelijk op ook al wordt het moeilijk...💪

Hey @1992_thunderdome

Mijn eigen vader heeft zelf ook 2x geprobeert zijn eigen leven te nemen. Maar ik weet dat mensen van jou houden. Jou tijd is nog niet gekomen om te gaan.

Doe de dingen die je leuk vind, want echt waar het zou zo zonde zij als je nu al zou gaan

Liefs van mij

Danku allemaal kvoel me voor de moment terug een beetje beter tis meestal tegen de avond/nacht da ik me zo slecht begin te voelen kzal misscien wel wat updates geven als ik nog topics maak

Lieve @1992_thunderdome .

Ik begrijp wel dat dit savonds terug komt, ik heb dat zelf ook met mijn eigen gedagtes. Je bent niet alleen en je hoeft dit niet alleen te doen, je kan altijd nog bellen naar de Kindertelefoon als het echt niet meer gaat (of 133 bellen).

Liefs van mij

Hoi @1992_thunderdome

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Het lijkt me zeker niet makkelijk om zulke gedachten te hebben en je vader te verliezen aan zelfmoord. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen. Een vrijwilliger wilt super graag naar je luisteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl

Groetjes,

Laura van De Kindertelefoon 

Hey! Je krijgt al veel tips en lieve reacties en terecht! Ik wou nog zeggen als je uit Vlaanderen komt, lijkt me aan je mooie Nederlands te zien 🙂 kun je ook deze link kijken:  https://awel.be/babbel  

En ook: https://www.vlaanderen.be/organisaties/zelfmoordlijn 

Ik hoop oprecht dat je het uiteindelijk niet nodig hebt maar alsnog heb je in elk geval wat links om jou te helpen! Ik wens je liefde en moed en kracht! 😘

Liefs, Tover xxx

@Tover01 ge zij echt ne schat er moeten echt meer mensen zoals gij bestaan en ook nog is dank aan alle andere mensen zoals ik zij in men vorige reactie kvoel me voor nu beter ma da gaat waarschijnlijk nog veranderen

Reageer