ik kan het dagelijkse leven niet meer oppakken

  • 24 June 2020
  • 1 reactie
  • 38 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

hey,

ik ben een meisje van 15 en sinds alle scholen dicht gingen het ik zo goed mogelijk geprobeerd om door te gaan met school want ik sta niet op overgaan en ik wou mijzelf niet laten falen. maar het lijkt er op dat mijn resultaten niet te redden zijn, denk ik. hoe langer dit gedoe met thuis les duurt hoe minder motivatie ik heb. eerst deed ik soms mijn huiswerk niet maar nu kom ik gewoon niet meer mijn kamer uit omdat ik het idee heb dat het allemaal toch geen zin heeft. en ik verwaarloos school nu ook. en het klikt alsof ik heel lui ben maar ik wil het heus allemaal wel doen maar het lukt gewoon niet; ik heb of geen energie om iets te doen, of ik vergeet het. door dat ik niks doe kan ik ook niet slapen want ik ben fysiek niet moe, maar ik ben ook constant moe omdat ik mentaal wel uitgeput ben.

 

maar om terug te komen op het onderwerp waar ik graag advies over wou, stuk bij stuk worden alle corona maatregelen versoepelt en mensen gaan weer  dingen doen met vrienden enz, want ja het leven gaat gewoon verder. al mijn vrienden gaan weer naar buiten maar ik kan mijzelf niet motiveren om weer door te gaan. het lukt mij gewoon niet om weer op te staan in de ochtend en het dagelijkse leven op te pakken en ik heb geen idee wat ik daar aan moet doen. ik wil het wel, maar het lukt gewoon niet. iedereen kan het, en ik kan het niet terwijl het heel simpel zou moeten zijn. en omdat ik zoiets makkelijks niet kan vind ik mijzelf heel zwak.

kan iemand misschien advies geven over hoe ik mijzelf weer kan motiveren? en over hoe ik weer het leven moet oppakken nadat ik zo lang thuis heb gezeten?


1 reactie

Reputatie 2
Badge +1

hoi @mandy4 ,

Wat naar zeg! Sowieso is een beetje afleiding goed, dus spreek met je vrienden af enzo, vergeet je een beetje school:wink: .

Misschien kun je met je mentor overleggen dat je het huiswerk op school kunt doen? De school moet ook nog steeds onderwijs regelen voor kinderen waar de ouders van in vitale beroepen werken. Ik zou het gewoon eens met je mentor er over hebben. Op school ben je veel gemotiveerder waarschijnlijk.

 

Groetjes mij

Reageer