Vraag

ik kan er gewoon niet meer tegen

  • 18 November 2021
  • 3 reacties
  • 91 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

hallo

ik, zoals ik al zeg in de titel, kan er niet meer tegen. ik heb alles wat ik zou willen, ik ben gezond, ik heb vrienden en ik heb redelijk goede cijfers. maar elke dag lijkt hetzelfde en soms voelt het echt alsof de sleur me te veel word. ik weet dat mensen het erger hebben, maar ik kan weinig doen aan de verwachtingen die ik voor mezelf stel. contact met andere mensen is vermoeiend. er gaat eigenlijk geen dag voorbij waar ik eigenlijk niet wenste dat ik dood was. ik was laatst jarig en ik voelde helemaal niks. ik voel niks meer. ik vind niet dat het leven niet mooi kan zijn, maar gewoon niet voor mij. wat kan ik doen om het allemaal iets dragelijker te maken?


3 reacties

Reputatie 4
Badge +2

triggerwarning: zelfmoord

(Voor mensen die hierdoor getriggerd raken en hier slecht tegen kunnen)

Heyy!!

Wat goed dat je hierover een topic start. Ik vindt het namelijk heel knap van je. Het zou kunnen helpen om hier met iemand over te praten in het echt. Iemand die je goed vertrouwt en snapt. Desnoods kan je professionele hulp zoeken. Maar misschien heb je hier wat aan:

1. Ga om met de mensen die je mag, en die je goed vertrouwt.

2. Stel een doel voor jezelf in. Iets wat je die dag wil bereiken of wilt gaan doen.

3. Heb genoeg slaap, dit kan echt helpen maar verschilt per persoon.

4. Ga wat doen waar je passie licht en waar je veel plezier aan hebt. Bijvoorbeeld een bepaalde sport of hobby.

5. Denk niet altijd teveel na over alles. Laat sommige dingen achter je, het is gebeurd. Ook hierover zou je met iemand kunnen praten.

Je vertelt dat er eigenlijk geen dag is waaraan je niet wenst dat je dood bent. Dit is best wel heftig, maar super knap dat je het vertelt. Als je dit serieus bedoelt zou ik zo snel mogelijk professionele hulp zoeken of op de site van 113.nl kijken. Weet dat zelfmoord niet de uitweg is en dat er altijd mensen zijn die om je geven en van je houden. 

Weet ook dat het niet erg is om hulp te zoeken. Het is er voor een redenen. Ik hoor graag van je of je hier wat aan hebt, anders dan bedenk ik wat anders.

 

Groetjes,

-SeaTurtle

Reputatie 6
Badge +3

Hey FluffyCat77,

Wat vervelend dat je je zo voelt!

Wat kan helpen is een doel voor jezelf stellen. Zo’n doel kan voor school zijn, of iets anders wat jij leuk vindt of waar jij je in wil verrijken. Zorg er natuurlijk wel voor dat het haalbaar is. Jep hoeft echt geen hoge verwachtingen voor jezelf te stellen! Aan dat doel kan je werken als je even niet meer weet wat je moet doen.

Je kan ook je gedachten opschrijven in de vorm van een verhaal of op een andere manier. Opschrijven kan helpen met je gedachtes ordenen of om erover na te kunnen denken.

Probeer er eens met iemand over te praten. Je hoeft je er echt niet voor te schamen, en praten kan erg helpen. Diegene aan wie je het vertelt kan je dan helpen en steunen.

Ook al lijkt zelfmoord nu de oplossing, dat is het echt niet. Er zijn altijd mensen die van jouw houden! Het zou enorm zonde zijn als jij zelfmoord zou plegen. Als je denk dat je jezelf iets gaat aandoen kan je altijd met 113 bellen of chatten. Zij kunnen je dan helpen.

Ik hoop dat jij je snel weer fijner voelt!

Groetjes iemand.

Badge

Hey kijk precies dat heb ik dus ook het maakt niet uit of het om me heen goed gaat ik voel gwn niks ik heb nergens zin in en huil om niks om voel gwn letterlijk niks ik heb geen idee wat te doen behalve dood gaan :(

 

Reageer