Skip to main content
Vraag

Ik kan dit niet meer

• June 9, 2026
  • 7 reacties
  • 173 Bekeken

Klaproos
Forum|alt.badge.img

Hoi,

Op het moment gaat het totaal niet goed en heb ik een paniekaanval. M'n sh word sinds een tijdje weer erger en het wordt nu ook al zichtbaar op sommige plekken. Het lukt me ook niet meer om het te verbergen met het warme weer droeg ik bewust een vestje als ik uit mijn kamer was of buitenshuis of soms nog een trui. Ik weet het echt niet meer. Kan steeds niet slapen en ik zit met meerdere dingen die terug komen. Het enige wat helpt is de sh.  Een vriendin kwam langs en viel de wondjes ook al op en merkte dat ik weer koorts had ( heb het wel vaker gehad) Ik weet het gewoon niet meer en stop liever gewoon met bestaan . Voel me echt enorm schuldig en weet het echt niet meer het is de hele dag al wel een beetje gestress en niet echt weten wat ik met mezelf moet, maar nu is de paniek en neiging echt extreem. Ik weet niet wat ik moet doen en wil echt dood 😩

7 reacties

Anna_KT
Forum|alt.badge.img+2
  • De Kindertelefoon
  • June 9, 2026

Hoi ​@Klaproos ,

Wat super knap van je dat je hier komt praten over waar je op het moment doorheen gaat! En wat klinkt dat als een nare situatie. 

Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie: bellen via 113 (of 0800-0113), of chatten via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat.

In Vlaanderen is er ook een hulplijn waar je kunt bellen, chatten en e-mailen. Zij zijn te bereiken via De Zelfmoordlijn 1813. Ook zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Nogmaals: Heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Anna (De Kindertelefoon) 

Klaproos
Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • June 9, 2026

Ik heb al voor de zoveelste keer contact gehad met 113, maar het helpt niet. Ik zie gewoon geen andere oplossing  meer en vrienden durf ik het niet te zeggen :(( het is super erg nu.

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+9
  • Topper
  • June 9, 2026

Hey lieve ​@Klaproos ,

Ik moet snel reageren want de check gaat zo dicht, maar hele dikke knuffel van mij. Weet dat je niet alleen bent, we leven met je mee ❤ Misschien kan je familie bellen /appen of iemand anders die je vertrouwd.

🫂

Klaproos
Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • June 9, 2026

@Cantaloupe ik heb geen contact meer met familie. Het lukt gewoon allemaal niet meer en komt steeds terug...   

😓

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+9
  • Topper
  • June 9, 2026

@Klaproos wat kut voor je😓 Heb je de kindertelefoon al geprobeerd te bellen? Misschien dat je dat fijner vindt dan 113. Als je 16 of ouder bent zou Injebol ook kunnen. Niet om het allemaal gelijk op te lossen maar dan kun je even kwijt waar je mee zit, met iemand praten ❤

Heb zelf sommige momenten ook heel diep gezeten en praten (eig überhaupt contact met een ander) hielp dan me dan vaak toch meer dan ik eerst dacht.

Waarom wil je het eigenlijk niet tegen vrienden zeggen? 

Liefs

vie
Forum|alt.badge.img+4
  • Vaak actief
  • June 10, 2026

hi lieve ​@Klaproos 

ik sluit me aan bij de woorden van ​@Anna_KT  en ​@Cantaloupe . ik hoop heel erg dat het allemaal snel beter mag gaan want het is op dit moment echt niet makkelijk.  je krijgt een dikke knuffel van mij 💗🫂

veel liefs vie

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+10

Lieve ​@Klaproos

Wat naar zeg, vind het echt rot voor je 😞 ook ik sluit me aan bij ​@Cantaloupe . Zijn er wel dingen die je fijn vind om te doen, zodat de drang wat minder voelt of die afleiding geven? Gun je echt dat je je beter gaat voelen. Ik kan me wel voorstellen dat je het lastig vind om er met vrienden over te praten, maar ik denk ook dat ze liever weten hoe het echt gaat dan dat je niks zegt en het kan jou opluchten. Ookal zie je het nu niet, er is altijd licht aan het eind van de tunnel. Er zijn altijd mensen die om je geven en je niet kwijt willen, ik hoop oprecht dat je dat snel merkt. ♥️

Dikke knuffel🫂