Vraag

Ik hoor stemmen

  • 12 April 2019
  • 4 reacties
  • 134 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi ik en Matthijs 13 oud en ik hoor al 1 jaar stemmen in mn hoofd en niemand weet t en ik ben bang om te sterven door de stemmen. Ik zie alles droevig in alles is tegen mij voor mn gevoel ik begrijp mezelf soms niet eens meer. Dan lijkt het alsof er 100 mensen door elkaar heen praten en ik hoor alleen de negatieve stemmen. Ik ben bang.

4 reacties

hey matthijs

Het lijkt mij verstandig om dit met een volwassenen te bespreken. dat kan een huis arts, mentor, je ouders een psycholoog of gewoon iemand die je vertrouwd

ik ken de angst. is er iets gebeurd voor dat de stemmen kwamen. is heb wel eens gehoord dat als je weer achter komt wat de reden is dat je stemmen hebt gekregen dat ze dan ook weg gaan.

Ik weet hoe lastig het is maar je moet ze proberen te negeren. dat werkt het beste.
misschien een hele rare vraag maar hoe komt het dat je dood gaat door hun? vertellen zij aan jou hoe je het beste zelfmoord kan plegen?

groetjes
bella
Ja ze zeggen dat he mn ENIGE optie is het loodje leggen.
ik denk echt dat het verstandig is om met een volwassen persoon er over te praten.

probeer de stemmen te negeren. het is echt niet de enigste optie hoe vaak ze het ook zeggen
Dat is inderdaad heel erg... Je kunt het beste hier met een volwassene over praten, desnoods met jouw vrienden. Ik heb soms ook wel het gevoel alsof er 1000en stemmen in mijn hoofd zijn, wat daartegen helpt is het misschien opschrijven op papier. Wat misschien ook kan helpen is gewoon je emoties laten gaan en probeer positief te denken. De laatste is dat als je s'ochtends opstaat, dat je dan op je bestand gaat zitten en keihard heel blij "YES" schreeuwd... Dan ga je wat positiever de dag inπŸ‘ŒπŸ»

En je kan niet sterven door de stemmen, dat kan niet door hun want zij bestaan niet en zorg ervoor dat als de stemmen iets willen wat jij eng vind en niet ok ermee bent, dat je het tegenovergestelde gaat doen of er opdracht negeren

  • tekst samengevoegd door de Kindertelefoon vanwege de leesbaarheid

Reageer