Skip to main content
Vraag

Ik heb zoveel stress en weet niet meer wat ik moet doen

• April 25, 2025
  • 4 reacties
  • 82 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hey,

Ik voel me best wel slecht en heb veel stress, ik slaap slecht en heb nergens zin in, ik weet het gwn ff niet meer.Β 

In de afgelopen maanden is er veel gebeurd waardoor ik last kreeg van stress. En hoewel ik hoopte dat ik het achter me kon laten, werd het alleen maar erger... De problemen begonnen zich verder op te stapelen en ik voel me alleen. Ik merk heel erg aan mezelf dat ik veel pieker en niet goed weet hoe ik mijn gevoel moet uitten.Β  Ik heb een vriendin van mij verteld wat er gaande is (in vertrouwen). Maar ze heeft het toch verder verteld. Ik heb het altijd al lastig gevonden om met het vertrouwen in mensen om te gaan. De ene keer lukt het me niet om mensen te vertrouwen en de andere keer doe ik het te makkelijk. Ik baal er echt van dat die vriendin het heeft doorverteld, maar durf dat niet tegen haar te zeggen. Ik weet gwn niet meer goed waar ik het allemaal kwijt moet. Soms sluit ik mezelf op in mijn kamer, omdat ik me zo slecht voel.

Ik ben sindskort ook begonnen met schrijven,Β  in de hoop dat dat me helpt. Ik wil het nog iets meer tijd geven om daarachter te komen. Want soms werkt het wel, en soms werkt het niet.Β 

Ik kan me al heel kut voelen over hele kleine dingen. Sommige andere vrienden (die dit al een beetje doorhadden, waardoor ik het hebΒ  uitgelegd, in hoeverre ik dat kon)Β  zeggen dat ik mss professionele hulp moet zoeken. Maar dat durf ik niet, ik ben nog niet zover. En daarnaast moet ik diegene dan ook weer genoeg vertrouwen. Ik weet dat zij beroepsgeheim hebben, maar toch voelt het nog niet goed. Mijn ouders weten het ook niet en dat wil ik liever zo houden.

Ik weet gwn niet zo goed wat ik ermee moet doen. Heeft iemand tips?

Ow ja, ik snap het ook als het mss te vaag is, maar ik hoop gwn dat iemand me tips kan geven.

4 reacties

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • April 25, 2025

Hey! Dat is naar voor je, en ook dat diegene die je vertrouwt het heeft door vertelt. Dat maakt je vertrouwen nog minder kan ik me indenken. Met jouw struggles zou ik zeggen dat je echt goede reden hebt om eens met de Kindertelefoon te contacten. Voor een goed deskundig advies!

Β https://www.kindertelefoon.nl/bellen

En misschien ken je via school een vertrouwenspersoon. Of een docent die je vertrouwt. Want je mag hier echt hulp bij hebben. Heel veel sterkte! Liefs Tover xxx

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • April 27, 2025

Hey ​@Tover01Β ,

Dankjewel voor deze tips! Ik ga het proberen.

Ik heb op mijn opleiding wel een coach aan wie ik alles kort heb uitgelegd. Niet inhoudelijk, maar wel gwn dat ik veel stress heb en druk voel enz. Hij qas heel aardig voor me, dus dat is wel fijn. Hij vindt het alleen belangrijk dat ik ook met mijn ouders ofzo ga praten, maar dat vind ik heel moeilijk.

Het voelt eerlijk wel goed om het hier te kunnen zeggen zonder dat mensen weten wie ik ben. Want ik vind het moeilijk om mezelf open te stellen. En ja, dat voelt toch wat makkelijker als je anoniem kunt zijn/zijn.

Nogmaals heel erg bedankt! 🫢🏻

Β 

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • April 27, 2025

Hey! Heel graag gedaan hoor! En je kunt altijd nog meer vragen of van je af typen, dat heeft mij ook goed geholpen. Ik hoop dat je verder kunt met het contact en hun adviezen! 😘 Liefs, Tover xxx

• April 27, 2025

Hey Anoniem8,Β 

Ik kan mij inbeelden dat het super naar is geweest, zeker nadat je vriendin die je geheim heeft doorvertelt, dat maakt het nog lastiger. Je kunt altijd anoniem met de kindertelefoon praten - daar zijn mensen zonder oordeel. En die vriendin: je hoeft daar echt niks mee te doen als dat nog te spannend voelt. Kies gewoon wat voor jou goed voelt. Misschien helpt het ook om elke dag iets op te schrijven waar je een beetje trots op bent, al is het maar iets kleins. Schrijven kan ook echt helpen om je hoofd leeg te maken, dus mooi dat je daaraan begonnen bent.Β