Skip to main content
Vraag

Ik heb zo veel stress

• November 6, 2025
  • 5 reacties
  • 56 Bekeken

Meris
Forum|alt.badge.img+5

Ik kan het niet meer aan. Ik huil ELKE dag minstes 1 keer. Ik heb het gevoel dat ik bijna een fricking breakdown heb. Ik neem rustgevende pillen, en dan gaat het goed maar als die uitgewerkt zijn begin ik helemaal overprikkeld te worden en te huilen. Mijn klas is zo DRUK. Ze kunnen hun bek niet houden en bijna niemand krijgt ze stil. Mijn depressie wordt ook gewoon te erg.. Ik wil er niet meer zijn… ik heb gisteren een breakdown gehad, (ik was de les uitgerend omdat ik te overprikkeld ben geworden) Mijn ouders begrijpen me niet. Ik heb nog fricking 2 lesuren te gaan nu. IK WIL ZE NIET HUILEND SPENDEREN!! Ik ben maar alleen gaan zitten, ik kan even geen interactie aan. HOE moet ik dit volhouden.. het is te veel, te veel te veel te veel!….. Wat moet ik doen… Ik huil zo veel, ik heb het nog nooit ZO veel gedaan… ajb iemand help ik trek dit niet meer

5 reacties

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • November 6, 2025

@Misty. Naar zeg... 😓 

Het is inmiddels wel voorbij toch? Misschien kun je even gaan chillen en iets doen wat je leuk vindt (zoals tekenen en creatieve dingen 😉) of gewoon op bed liggen. Helemaal oké dat je huilt, soms lucht dat op hoor! Bij mij wel iig 😭 Gooi het er allemaal uit. Dat je ouders je niet begrijpen is ook helemaal herkenbaar, ik zei vanmorgen tegen mijn moeder dat ze me juist helemaal niet begrijpt en toen was ze beledigd... 🤷 Nou ik zei alleen de waarheid...! 

Probeer gewoon even aan iets anders te denken..

Veel liefs, xxx Yusa 😘😘

Meris
Forum|alt.badge.img+5
  • Topic-opener
  • Vaak actief
  • November 6, 2025

@Yusa Nouja ik was dus op school, maar ik ben eerder naar huis gegaan omdat ik het echt gewoon niet trekte.. Ik heb er het meeste last van op school, dus dat is ook niet bepaald fijn...

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • November 6, 2025

Haii Misty.. Misschien kun je je alvast voorbereiden op school morgen..? Je kan ook oordopjes meenemen voor bijvoorbeeld de drukte 😶 Dat is namelijk echt begrijpelijk , volgens mij zijn alle klassen wel zo druk. (Ik kan daar helaas niks over zeggen 😕)

Probeer het aan je ouders uit te leggen, echt! Dat heb je ook gedaan met je eetstoornis en dat is dapper en het kan helpen. Misschien kan je ook evt een dagje thuisblijven, wat je hebt verteld is niet niks…

Liefs, Xxx Yusa 😘

vie
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • November 6, 2025

hi misty,

hopelijk voel je je nu wat beter. het is niet fijn om zo veel te huilen soms moet je ze ook gewoon laten stromen echt alles en dan voel je je snel beter. dat heb ik in ieder geval. misschien kan je er met iemand van school over praten over dat je klas te druk is en of je dan ergens in een andere kamer mag zitten of ergens buiten de klas waar het rustiger is. en als je niet alleen ergens wil zitten buiten de klas kan je vragen of een vriend of vriendin met je mee mag. hopelijk voel je je nu iets beter en het is helemaal oké om te huilen. en als je merkt dat je je echt niet goed voelt zou ik proberen om er met iemand over te praten bijvoorbeeld een vertrouwenspersoon of met iemand van de kindertelefoon.

groetjesss vie

Meris
Forum|alt.badge.img+5
  • Topic-opener
  • Vaak actief
  • November 9, 2025

Haaii ​@Yusa and ​@vie ! Thx voor de reacties! Ik neem nu kalmeringspillen, en die helpen echt. Ik was echt overstressed, en dat is nu een beetje gedimd, maar nog niet weg. Ik hoop dat het gauw beter en rustiger wordt! :)