Skip to main content

ik heb zelfmoord gedachten en ben bang wat moet ik nu

• November 22, 2025
  • 2 reacties
  • 69 Bekeken

Hallo allemaal ik hou mijn naam even voor me zelf ik ben 15 jaar en ik heb sinds een paar maanden zelfmoordgedachten ik heb een stressstoornis, faalangst, ADD, dyslexie en en licht vorm van autisme en ik kan me zelf niet vinden ik weet niet hoe ik me zelf moet zijn er eigelijk kan ik er niet mee leven maar ik ben zo bang dat als ik wel voorgoed weg zou zijn dat ik de mensen die er nu wel voor me zijn dat ik die kapot maak en met die schuld kan ik er geen eind aan maken ik ben gewoon bang dat ik me zelf nooit ga vinden en ik me zelf dus nooit kan zijn en ik me altijd moet voor doen als iemand die ik niet ben of dat ik geen vriendin krijg ofzo ik ben me de hele dag aan het afzonderen van mensen en zodra ik thuis ben van school ben ik verstopt ik praat niet meer tegen mijn ouders en ga bijna nooit meer naar vrienden ik ben super depresief en moe en ik ben er klaar mee alleen ik heb niemand waar ik mee kan praten dus ik dacht ik doe hier maar mijn verhaal.

2 reacties

Forum|alt.badge.img

Hey ​@Fanoniem2010  ,

Ik ken jou niet zo goed, maar ik snap helemaal waar jij op dit moment doorheen aan het gaan bent.
Maar het is erg belangrijk dat je iemand zoekt waar je echt open mee kan praten en vertrouwt, want je zegt dat je mensen hebt die je geen pijn wil doen en misschien kan je eens met één van hen praten over je problemen.
Je zou ook iemand kunnen zoeken die jou begrijpt, zoals jouw beste vriend(in) of familie misschien.

Maar opgeven is geen uitweg, want dan geef je uw problemen door aan andere mensen die echt om u geven.
Als je nu echt niemand hebt om mee te praten, kan je altijd naar de zelfmoordlijn bellen of andere instanties, dat is zo ver ik weet anoniem en dan kan je zo jouw verhaal doen, maar opgeven is echt geen oplossing.

Misschien zou je ook kunnen kijken om naar een psycholoog te gaan om te kunnen praten over waar jij doorheen moet gaan, en zij kunnen jou zeker naar boven helpen.

Ik hoop dat je hier iets mee kan en vergeet niet dat je er niet alleen voor staat.
Groetjes ❤️

LivN
Forum|alt.badge.img+1
  • De Kindertelefoon
  • November 23, 2025

Hoi ​@Fanoniem2010 ,

Wat ongelofelijk rot dat je je zo voelt, zeg! Het klinkt alsof je in een lastige situatie zit, maar onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je, zoals hiervoor ook is benoemd, voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat.

In Vlaanderen is er ook een hulplijn, waar je kunt bellen, chatten en e-mailen. Hun website vind je via https://www.vlaanderen.be/organisaties/zelfmoordlijn. Ook zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Liv (De Kindertelefoon)