Skip to main content

Hey,

 

tja ik vind dit heel lastig om te zeggen, en ook een beetje beschamend maar ja. Ik weet bijna wel zeker dat ik emetofobie heb, ik zal wel even vertellen wat er allemaal gebeurt.

 

ik ging dus zeg maar mijn boeken inleveren op school, alles ging goed totdat iemand er een stinkbom gooide, ik ben zelf er gevoelig voor geur geluid en licht, en het was ook erg druk en daar kan ik niet zo goed tegen. Maar iemand had dus een stinkbom gegooid en ik had er zo veel last van, terwijl andere bijna niet, op het gegeven moment werd ik draaierig en misselijk. En ja hoor, ik gaf over, midden in de aula, klinkt misschien een beetje raar, maar het was erg traumatiserend. Ik stond letterlijk te trillen puur om het feit dat ik had overgegeven. Toen heeft m’n moeder me opgehaald. En leek het allemaal weer oké te zijn.

 

maarja ik had toen nog activiteiten dag op school, vreselijk vond ik het, ik voelde zo veel angst dat ik me ziek voelde, ik sleep  de hele tijd plastic zakken mee om in over te geven, maar ik weet wel, overgeven gebeurt niet zomaar, maar toch, ik ben zo zo bang. Ik had daarna er nog wel veel last can maar het werd uiteindelijk gelukkig minder. Maar ik moet over een week alweer mijn boeken ophalen en ik ben zo bang dat weer het zelfde gebeurt, steeds denk ik aan die drukte. En dan moet ik nog hele dagen naar school. Dat wordt drama..

 

Ik probeer mezelf altijd tegen te spreken, soms praat ik letterlijk hardop boos  tegen mezelf en schud met mijn hoofd om gedachtes weg te dringen, maar klasgenoten gaan dit wss opmerken en vragen, ik durf te wedden als ik het uitleg dat ze me niet serieus nemen, dus ja.

 

het liefst zal ik mezelf opsluiten, ik heb het idee dat ik gek wordt.. ik hoop echt dat andere mensen dit hebben..

 

Het lijkt mij verstandig om dit te bespreken met iemand die je vertrouwt. Je moeder is al min of meer op de hoogte dus dat ligt voor de hand. Daarnaast zou je ook met je (nieuwe) mentor, een vertrouwenspersoon op school, een goede vriend(in) of je huisarts kunnen praten. Je huisarts kan een therapie voorschrijven en/of je doorverwijzen. Hopelijk kom je snel weer een beetje over je angsten heen. Succes! :)


Reageer