Skip to main content

Hallooo, dit is dus mn eerste topic, omdat ik het niet wist of ik het erop moest zetten

Ik ben dus 13 jaar en ik zit in t 2e. Ik ben nu al mn hele leven gepest. Nu heb ik een vriendje die zegt dat ik mijzelf niet moet snijden. Ik heb het gister avond voor het eerst in 6 maanden weer gedaan. Vanochtend op school ook weer. Ik denk al super lang aan zm omdat ik steeds weer lastig gevallen word en achtervolgd door die gedachten.

Wat moet ik doen??? Ik wil niet verder zo leven, maar m'n ma gaat gebroken zijn als ze ziet dat t niet goed gaat. Ik heb t nu alleen maar aan mn vriendje laten zien.

Hebben jullie mss ideeën?

Groetjessss

 

( deel van de tekst aangepast vanwege regel 6, het geven van of vragen om tips bij zelfdoding is niet toegestaan. )

Hi @DAANTJUHHH,

Je kan dit het beste vertellen aan je moeder. Als je dit moeilijk vind, kun je altijd je vriendje  vragen of hij mee wil. Je moeder gaat even moeten verwerken, maar het blijft moeders en die willen de waarheid weten. Alles opkroppen is ook niet goed, sterker nog je krijgt nog meer neiging om jezelf te snijden. Maar wat er ook gebeurt, pleeg nooit zelfmoord. De kinderen zijn gewoon sukkels die in leven gewoon saai vinden. Als je het aan je moeder hebt verteld, kun je best naar je mentor gaan, of welke begeleider er ook verantwoordelijk is, daar waar je gepest wordt. Probeer ook in tussentijd ze gewoon zo hard mogelijk te negeren. En probeer ze dicht mogelijk bij volwassen begeleider te zijn, Zodat ze minder vaak de kans krijgen om je te gaan pesten. want zoals ik al zei, het zijn gewoon sukkels.  Ze durven je echt niet daar te pesten. Nog een kleine tip: Hou een dagboek bij. Alles wat je lastig vindt en je dwars zit schrijf je erin. Wat je ook denkt, gooi het eruit. Of in dit geval; schrijf het eruit! 
 

Hoe dan ook, goed dat je dit hebt gedeeld, Ik begrijp dat het erg lastig zal zijn. En vergeet niet: Wees gewoon jezelf en doe wat je leuk vindt.

 

Good luck 🍀,

MyJu11


Heyy,

Wat rottig dat het zo slecht gaat met je.. Ik snap dat je je zorgen maakt om je moeder haar reactie, maar het lijkt mij echt wel goed dat je je struggles met haar deelt. Je moeder wilt jou echt met alle liefde steunen en helpen geloof me! Misschien kan je vriendje je helpen om je moeder in te lichten?

Verder kan je als je zelfmoordgedachtes hebt altijd contact opnemen met https://www.113.nl/ voor hulp en advies en je kan ook altijd een keer de kindertelefoon bellen of chatten als dat je fijn lijkt. 

Heel veel sterkte en hou vol er komen echt weer betere tijden aan!❤️

Liefs, ItsJustMe <3


Reageer