Vraag

Ik heb slechte gevoelens maar ik weet niet waarom

  • 13 March 2024
  • 55 reacties
  • 624 Bekeken

Reputatie 7
Badge +11

Hey allemaal!

Ik ben al een tijdje wat minder actief, vooral omdat er niet zo veel te melden was, en omdat ik gewoon minder gemotiveerd was.

Nu gaat het helaas weer minder.

Ik heb al een tijdje dat ik me minder voel. Ik voel me leeg tijdens scouting, terwijl ik dat fantastisch vindt en we ook iets leuks deden, ik krijg een soort aanvallen waarbij ik me heel onrustig voel, en alles wat vervelend is, op mij af komt. Ik heb me ook al een keer krassen gegeven, een paar zo diep dat het begon te bloeden. Het punt is, ik weet niet waarom, of wat er gebeurt. Dus ik kan ook moeilijk om hulp vragen. Ik heb wel een paar online vrienden die weten hoe ze het moeten oplossen, maar ze kunnen het ook niet echt uitleggen ofzo. Het is vaak ook 's avonds, dus dan mag ik niet meer op mijn telefoon. Ik wil mijn ouders het niet vertellen, want mijn vader is gewoon niet zo van dit, en mijn moeder zegt bij bijna alles dat ik me aanstel of dat het mijn schuld is. 

Als ik bijvoorbeeld zeg dat ik me leeg voelde bij scouting, zegt ze dat het niks bijzonders is. Als ik vertel dat ik vervelende opmerkingen krijg in de klas, en geshipt wordt met mijn vriendin omdat ik uit ben als bi, heeft ze medelijden met die vriendin, omdat ik "er om vraag, door er de hele tijd over te praten en stickers op je laptop te plakken.” Ik praat er niet de hele tijd over, en het is normaal om stickers op je laptop te plakken en ik voel me gesteund met die stickers. 

Op school kan ik het aan niemand uitleggen. De meeste vrienden zullen het niet snappen, en degene die het snappen, doen helaas ook sh, en ik wil ze niet triggeren. Ook zit één van mijn online vrienden in een mentaal ziekenhuis vanwege zm gedachtes en sh. Ik wil hen allemaal helpen, maar op dit moment heb ik grote moeite om mijn eigen drang om sh te doen, onder controle te houden. 

Meestal schrijf ik ook van mij af, maar mijn aanvallen worden nu zo heftig, dat dat ook minder helpt.

Ik heb hier een stukje:

"Fuck. Fuck mijn leven. Fuck mijn ouders. Fuck mijzelf. Fuck school. Fuck mijn gevoelens. Fuck mijn ego. Fuck iedereen. Fuck mijn tranen. Fuck alles. Fuck de mentale gezondheid van mijn vrienden. Fuck.

Waarom ben ik zo? Waarom kan ik geen normale, hetero, vrolijke leerling zijn? Waarom moet ik de weirdo zijn? De rare, gaye, aandachtzoekende outcast? Waarom heb ik stress voor geen enkele reden? Waarom voel ik me leeg wanneer ik vrolijk zou moeten zijn? Waarom raken sommige dingen die vrienden zeggen, me zo diep? Waarom maak ik dingen altijd zo groot? Waarom kan ik gewoon stoppen met overal een probleem van maken? Waarom maakt me dit aan het huilen? Waarom ben ik zo onzeker? Waarom val ik zo erg op? Waarom ben ik zo'n outcast dat zelfs mijn ouders zeggen dat ik dingen verkeerd doe? Waarom kan ik de waarheid niet accepteren?

Ik heb net een soort van getierd tegen mijn moeder over het lege gevoel dat ik vandaag heb zonder reden. Ze heeft wat vragen gesteld en heeft daarna gewoon het onderwerp veranderd. Ik heb verteld dat ik verward ben over mijn seksualiteit, ze zei dat het gewoon mijn ding was. Ik heb verteld dat ik irritante vragen krijg van klasgenoten, ze zei dat ik er om vroeg omdat ik het zo op laat vallen(stickers op mijn laptop, erover praten met vrienden, 1 tekening ervan maken.) Ik heb haar verteld dat ik geshipt wordt met een vriendin, en zij voelt zich slecht voor die vriendin, omdat ik er om vraag. Is het raar dat ik me niet geaccepteerd voel bij mijn supportieve ouders? Het voelt alsof ik dramatisch ben. Ik heb het geluk om uit te zijn zonder veel haat, goede ouders te hebben, goede vrienden te hebben en een veilige plek om op te groeien. Waarom voelt het alsof ik om aandacht vraag als ik mezelf pijn doe? Waarom leef ik nog?”

Het is best wel lang geworden, dus heel erg bedankt voor het lezen!

 

Liefs,

  1.  

55 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Hi lieve @Natureflower!

Je hebt mij al heel erg geholpen en ik vind het jammer dat je je zo naar voelt.. Ook heel vervelend dat je moeder zo tegen je doet. Die hoort er juist voor je te zijn en je stelt je echt niet aan ofzo hoor..

Het is super goed van je dat je zo goed voor anderen zorgt, maar jouw eigen gezondheid moet er natuurlijk niet onder leiden dus probeer daar wel op te letten hoor. Je zegt dat je eigenlijk niet met je moeder of met je vrienden wilt praten over je problemen. Is het misschien niet een idee om er met iemand van je scouting over te praten? Praten lucht wel op en misschien is dat een veilige plek waar je het wel durft? Je kan natuurlijk ook altijd een keer met iemand van de kindertelefoon bellen of chatten. Ik weet zeker dat jij een heel lief persoon bent en je doet er echt toe en je bent ook altijd welkom op het forum als je je verhaal kwijt wilt.

Heel veel liefs van mij!💖

Reputatie 7
Badge +2

Lieve meid

Zover ik je hier kan inschatten ben je een sensitieve, in levende zorgzame en warme persoonlijkheid die zelfs op dit forum al van grote waarde is voor veel anderen. Ik lees de enorme waardering voor je creativiteit, om iets te noemen,  1 van de eerste dingen die ik las toen ik net op dit forum was bijvoorbeeld, was hoe Tover01 je waardeert om hoe je hem  raad gaf en adviseerde na zijn straf, veranderingen en zijn slapeloosheid daar over. Hoe hij en veel andere forummers je noemden in de omschrijvingen-topics.

En hoe mensen zich naar je openen. Hoe je hier echt geweldig werk doet en je mooie initiatief van de tekeningen echt iets toevoegde aan dit forum. Wat ik probeer te zeggen is, ik hoop dat je positieve eigenwaarde en eigenschappen weer de overhand krijgen in je gedachten, dat je weet hoe uniek en sterk je eigenlijk bent. En dat veel mensen veel waardering voor jou hebben. Ik gun jou dat die glimlach en dat zonnetje van je positieve ik weer boven kunnen komen. Je verdient het zo dubbel en dwars!  

XoXoX Sjardy 

Reputatie 6
Badge +2

Ten eerste, je overdrijft niet. Ten tweede,je doet niet dramatisch.

Ik zou er met iemand over praten. Leiding bij scouting,vertrouwenspersoon op school,mentor,buurvrouw,(huisdier),fransleraar,kindertelefoon.

Het maakt niet uit wie. Als het maar iemand is die luistert.

Reputatie 7
Badge +10

Hey meid,

Ik had je topic al gelezen maar ik was nog niet t

Wat vreselijk k*t!

Je bent echt een lieverd, @Natureflower. Het zou zonde zijn als je een einde aan je leven maakt.

Stop asjeblieft met sh. Het doet pijn en van de wonden krijg je littekens. Doe dat asjeblieft niet.

Dat je nu even Fuck denkt bij alles snap ik wel. Je zou erover kunnen praten.

Je bent echt geen slecht mens. Als je dat maar weet! Wist je trouwens dat ik in mijn verwijderde topic jou in het zonnetje wou zetten? 

 

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

Reputatie 6
Badge +4

heyy 

he bah wat naar allemaal.. ik weet niet goed wat ik moet typen om het beter voor je te maken maar ik snap het wel een heel klein beetje. ik snap zelf namelijk ook niet veel van mn geaardheid en pas niet goed bij de rest van mijn klas. een tijdje geleden poste ik een topic over mijn geaardheid en toen heb je zelf gezegd dat ik moest doen wat voor mij goed voelde en ik denk dat jij dat ook moet doen. idd fuck je ego plak die stikkers op je laptop you do you own het!

voor de rest kan het idd zoals @Wees Jezelf Bij Noah  al zegt goed zijn om met iemand te praten 

ik hoop echt dat dit een beetje help!! :)

Liefsss F

Reputatie 7
Badge +7

Hey @Natureflower ,

 

ik vind het oprecht heel erg om te lezen dat je je zo slecht voelt. Fijn dat je al een aantal lieve reacties hebt gehad! Je weet het natuurlijk al, maar toch wil ik het nog even gezegd hebben, 113.nl staat voor je klaar en is dag en nacht geopend voor als je over zelfmoord nadenkt en er over wil praten.

En ook bij de KT ben je van harte welkom om te bellen of te chatten tussen 11 en 21 uur.

Sterkte gewenst,

 

groetjes van Marieke / De Kindertelefoon

 

Reputatie 7
Badge +11

Heel erg bedankt allemaal voor jullie lieve reacties!

Het beurt me erg op :) 

@ItsJustMe, @boekenworm en @Wees Jezelf Bij Noah: Zaterdag is er een extra lange scoutingopkomst, en ik denk dat ik inderdaad gewoon even mijn hart ga luchten. Ik weet niet of het tegen een andere scout is of de leiding, licht er een beetje aan wie er is. 

@ItsJustMe fijn om te weten dat ik je goed geholpen heb :)

@Wees Jezelf Bij Noah heel erg bedankt voor je reactie, en het geeft me een fijn gevoel dat je me in het zonnetje wou zetten. Ik ga echt mijn best doen om te stoppen met sh 🤞 :)

@Sjardy Bedankt voor deze mooie reactie, heel mooi verwoord en ik besef weer wat meer goede eigenschappen. <3

@boekenworm Bedankt voor je reactie, ik ga inderdaad kijken of ik met iemand kan praten :)

@anoniempje ejpmeinona  Ik zal proberen om die raad op te volgen, bedankt!

@Marieke Bedankt voor de herinnering :)

Iedereen nogmaals bedankt!

Liefs,

         M.

Reputatie 7
Badge +12

Hey lieve @Natureflower  ik zie allemaal terechte lieve steunende reacties en die heb jij volop verdient!  Ik zei ergens al eens dat jij voor mij een goede steun bent en dat je de wereld heel veel te brengen en bieden hebt! Ik hoop dat je iemand vind waar je mee kunt praten en die jou echt goed kan helpen met al je vragen en je gevoelens. Weet in elk geval dat we allemaal voor je duimen en je willen steunen en kracht geven! Voor mij ben je een lieve en heel fijne meid die mij echt hielp en ik hoop dat jij dat gevoel nu zelf ook mag krijgen! 

Veel liefs 😘 

Tover xxx

Reputatie 7
Badge +5

Hoi lieve @Natureflower ,

Wat verdrietig om te lezen! 

Ik ben het eens wat iedereen hier zegt, maar denk echt niet zo negatief over jezelf.! Je bent denk ik gewoon heel gevoelig, en misschien vinden anderen dat je je aanstelt, maar dat betekent niet dat dat voor jou zo is. Zij weten niet wat het met jou doet. Ik vind het ook echt niet goed hoe je moeder reageert.

Heel veel sterkte, en ik hoop dat het snel toch wat beter gaat😘

Reputatie 7
Badge +10

Hey @Natureflower 

Goed dat je gaat (proberen) om met sh te stoppen want die littekens krijg je er echt naar et af!!

 

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

 

P.S. (geef het aan als ik me te druk maak)

Reputatie 7
Badge +10

*niet af*

Reputatie 7
Badge +5

Heyy @Natureflower! Hoe gaat het nu met je? Je had vandaag scouting vertelde je. Heb je je hart daar even kunnen luchten en was het fijn op de scouting? Ik hoop dat je je weer wat fijner voelt. Liefs van ItsJustMe <3

Reputatie 7
Badge +11

@ItsJustMe Ik heb mijn hart gelucht tegen een van mijn beste vriendinnen daar. Veel knuffels gekregen :) Het was erg fijn ja, leuke opkomst en weer een paar nieuwe vrienden onder de welpen ;)

 

Liefs,

  1.  
Reputatie 7
Badge +5

Hey lieve @Natureflower ,

Hoe gaat het nu?

Reputatie 7
Badge +11

Hey @Jesse08,

Ik heb minder vaak dat gevoel, helaas wel nog af en toe.

Ook heb ik steeds weer ruzie met mijn ouders, die daardoor steeds strenger zijn, terwijl ik juist even vrijheid nodig heb. Maar ja, niks aan te doen.

Ook veel stress voor school, maar ik hoop dat dat goed komt.

Niet een erg grote update ofzo

 

Liefs,

  1.  
Reputatie 7
Badge +10

Hey @Tover01 

Dat is niet fijn.

Kun je niet ff met je moeder praten?

Een vertrouwenspersoon kan ook helpen.

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

Reputatie 7
Badge +5

Hey @Natureflower ,

Wat rot! Doe je ook nog steeds soms sh?

Misschien kan je het ook met je mentor bespreken? Of vaker met die vriendin van scouting appen/afspreken? Niet perse alleen om je hart te luchten maar ook even afleiding te hebben.

​​​​​

Reputatie 7
Badge +11

@Wees Jezelf Bij Noah Ik praat liever niet met mijn moeder. Ze begrijpt me toch niet, al bedoelt ze het niet slecht. En ze geeft mij waarschijnlijk weer de schuld, niks aan te doen, dat is gewoon hoe ze is opgevoed. 

En ik ga liever niet naar een vertrouwingspersoon, ik weet dat het anoniem is, maar dan krijg ik weer vragen van de klas enzo, die zien zowat alles, en daar heb ik echt totaal geen zin in.

 

@Jesse08 Ik probeer te stoppen met sh, ik heb sinds ik dit topic heb gepost, ook nog maar 1 keer weer sh gedaan, waar ik best trots op ben.

Mijn mentor is hartstikke aardig, maar ik praat liever niet met hem over dit soort dingen.

Ik app sowieso veel met die vriendin, afspreken gaat niet lukken, ze kon 2 keer heel plotseling niet, en nu vind mijn vader haar niet echt aardig. Maar ik probeer vrijdag met haar af te spreken.

Bedankt voor de reacties!

 

Liefs,

  1.  
Reputatie 7
Badge +5

Misschien kan je het dan gewoon tegen een docent zeggen? Of leiding van scouting? Of heb je liever gewoon geen gesprek met volwassenen?

Super fijn dat je nu veel minder sh doet!😘

Reputatie 7
Badge +10

😘

Reputatie 7
Badge +12

Hey @Natureflower  wat @Jesse08  aan geeft kan ook. Ik weet dat Scouting ook vertrouwenspersonen heeft! Wie weet kunnen ze jou daar helpen.

Liefs, Tover xxx

Reputatie 7
Badge +5

Hii @Natureflower!

Fijn dat je je wel minder vaak zo slecht voelt, maar niet leuk dat het gevoel er nog steeds wel is.. Fijn dat je wel zoveel met die vriendin van scouting appt. Heb je het met haar ook over hoe je je voelt? Ik hoop dat jullie vrijdag wel weer kunnen afspreken! :)

En super knap van je dat je probeert te stoppen met SH! Ben het eens met wat @Tover01 en @Jesse08zeggen misschien kan je bij een vertrouwenspersoon van je scouting terecht en wie weet kunnen ze je daar wel goed helpen. Ik heb laatst op het forum ook nog een topic gevonden met allemaal alternatieven tegen SH. Misschien kan je die ook nog eens doorlezen ik zet hem hieronder neer wie weet heb je daar ook nog wat aan.

Liefs van mij😘

Reputatie 7
Badge +10

Hey @Natureflower 

 

Hoe gaat het nu?

(Ik moest ff aan je denken)

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

Reputatie 7
Badge +11

Nog steeds wel shit. 

Ik ben nu al een tijdje clean, en het gaat steeds beter om het vol te houden. Ik heb steeds minder neiging. Als ik die neiging krijg, heb ik mezelf aangeleerd om vlinders op mijn arm te tekenen, en als ik dan wil gaan snijden, doe ik dat niet, omdat ik dan de vlinders dan "doodt.”

Opzich wel minder slechte gevoelens, wat wel fijn is, maar ik heb soms zomaar een leeg gevoel, of hetzelfde gevoel dat ik krijg als ik aan slechte dingen denk. Ik weet niet wat ik er tegen moet doen.

Fijn dat je even checkt :)

Liefs,

  1.  
Reputatie 7
Badge +10

Goed zo dat je al een tijdje clean bent!

Een vriendin van mij doet ook sh, alleen ontkent ze het steeds.

Wil je weten wat ik doe als ik me leeg voel?

Ik ga vaak filosoferen. (lang over iets nadenken)

Wat mij ook helpt is de douche aanzetten en op de grond mediteren. Ik geniet dan altijd van het water dat op m'n kop klettert. 'Mmmhh heerlijk'

mediteren helpt ook altijd.

 

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

 

P.S. (een vriendin op school)

Reageer