Skip to main content

Ik heb een tijdje al ruzie met 2 vriendinnen en ik ben dr helemaal klaar mee. Ik heb al sorry gezegd en een meisje waarmee de ruzie begon die accepteerde het maar toen werd het andere meisje ook boos op me maar ik heb sorry gezegd en wil het niet nog een keer doen want dan zeg ik sorry voor letterlijk niks. Maar ik wil wel gwn dat het snel weer goed komt, snap je?

Ik heb een tijdje al ruzie met 2 vriendinnen en ik ben dr helemaal klaar mee. Ik heb al sorry gezegd en een meisje waarmee de ruzie begon die accepteerde het maar toen werd het andere meisje ook boos op me maar ik heb sorry gezegd en wil het niet nog een keer doen want dan zeg ik sorry voor letterlijk niks. Maar ik wil wel gwn dat het snel weer goed komt, snap je?

Hoi Femke,

Wat een lastige situatie… Ik weet niet precies waar de ruzie over ging, maar goed dat je sorry hebt gezegt. Heb je je vriendin gevraagt waarom zij jou sorry niet accepteerde? want dat is niet heel normaal en het is al helemaal niet normaal om er boos om te worden.  Ik snap heel goed dat je wilt het goed komt, maar soms is het handig om wat afstand te nemen. Hoe moeilijk dat ook is en het is helemaal niet leuk, maar ruzie is ook niet leuk. Als je geen afstand kan nemen dan zou ik het een keer 1 op 1 met die vriendin gaan uitpraten. Gewoon zeggen wat jou dwars zit en je graag wilt dat het goed komt. Als ze een echte vriendin is dan zal zij hier voor open staan!

Hopelijk heb je wat aan het advies

xxx


Wat vervelend zeg! Je zei dat je je excuuses al hebt aangeboden, endat ze zei dat ze het accepteerde, maar nu weer vervelend doet. 

Laat haar dan gewoon gaan, je hebt het geprobeerd, maar het lukte niet. Accepteer het. Er zijn genoeg andere meiden waarmee je vrienden kunt worden<3

 


Reageer