Skip to main content

Ik heb last van foodnoise

• February 17, 2026
  • 1 reactie
  • 54 Bekeken

Heyy, Ik zit al een tijdje met iets en durf het niet zo goed met iemand  erover te praten, dus misschien heeft iemand hier tips. Ik denk dat ik foodnoise heb, dat is eigenlijk dat ik constant een stem in mijn hoofd hoor die zegt dat ik moet eten. Hierdoor kan ik soms echt heel veel eten, binge-eating. Ik kan wel aanvoelen dat ik vol zit, maar ik doe er niks mee en eet gewoon door, omdat het voelt alsof het moet. Ik vind dit echt heel vervelend, omdat ik steeds aankom en ik wil juist afvallen. Het is niet dat ik dik ben, maar ben ook niet de dunste. Ik ben bang als dit doorgaat dat ik wel dik wordt. En ik probeer om niet snacken,  maar elke keer mislukt het weer, omdat het gevoel blijft dat ik iets moet hebben. Heeft iemand tips hiervoor of hoe ik het hier bijvoorbeeld met mijn ouders over moet hebben, want durf het niet met hen te bespreken. Of heeft iemand hier ook ervaring mee en heeft een oplossing.

1 reactie

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • February 25, 2026

Heyy ​@Elischu13 ,

Sorry vind een beetje een lastig om te reageren, maar heb je mss iets aan deze site?: www.proud2bme.nl

Daar kan je veel blogs vinden over eten en is een chat & forum 🙂

Helpt het mss ook om eerst aan 1 van je ouders te vertellen of het met een brief te doen? ❤
Liefs :)