Skip to main content
Vraag

Ik heb last van angsten...

• January 15, 2025
  • 6 reacties
  • 68 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hoii, ik ben een jongen van 13.

Ik heb een vraag, ik heb de laatste maanden last van angsten en paniek. Ik weet niet precies waar het vandaan komt. Ik heb het voornamelijk op school. Ik ben bang in de klas ik krijg het soms benauwd en schaam me voor veel. Ook heb ik gilles de la tourette en dat maakt het nog erger voor mij. Ik denk zelf dat ik al meerdere keren een paniekaanval heb gehad. Ik heb zelfs zo'n idee dat dat minstens elke week en misschien wel bijna elke dag gebeurd. Ik ben gewoon zo bang. Ik wil het echt niet meer… weet iemand wat ik heb of iets van een soort angststoornis. 

6 reacties

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+10

Hii,

Ah dat klinkt heel heftig 🙁. Als je wilt weten wat je hebt kun je het beste naar de huisarts gaan of dit tegen je ouders of aan school vertellen.  Ik begrijp dat dat lastig is maar des te eerder kunnen docenten op school wel optijd ingrijpen als het niet gaat.  Je hoeft je er écht niet voor te schamen, hier kun je niks aan doen en zou niet moeilijk over gedaan worden. Je zou bv je mentor of iemand anders die je vertrouwd op school een mail kunnen sturen of het zeggen via een brief dat het iig duidelijk is. Hoop dat je hier iets aan hebt en het snel wat beter gaat. 

Veel liefs 😊

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • January 15, 2025

Hey!  Ik zou zeker een keertje met je mentor gaan praten op school, en misschien eens met je huisarts? Want met wat je beschrijft mag je zeker hulp en advies vragen van deskundigen. En je kunt ook altijd bellen of chatten met de Kindertelefoon. Daar willen ze altijd met je meedenken! Blijf hier niet mee zitten hoor! 

Liefs Tover xxx

nieuwschierig_aapje
Forum|alt.badge.img+6

Hoi Gewoon een persoon,

Ik heb het zelfde, maar heb geen tics, zoals jij. Op welk moment wordt jij bang? Is er misschien een prikkel? Als je daar achter kan komen kunnen vertrouwde mensen je misschien helpen.

Liefs,

Nieuwschierig Aapje 

Forum|alt.badge.img

Heel erg bedankt allemaal voor de tips ❤️‍🩹

Forum|alt.badge.img

Hoi Nieuwsgierig Aapje,

ik word eigenlijk meestal bang als ergens onsrustig is. Maar soms kan het ook uit het niets…

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+10

Hi,

Ah wat lastig kan het misschien helpen om ademhalingsoefeningen te doen? Of je te gaan concentreren op een vast punt? 

Liefs 🙂