ik heb je verslagen.. maar toch gaat niet alles goed

  • 8 January 2018
  • 1 reactie
  • 106 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
dit is mijn afscheidsbrief van mij aan jou. je hebt mij leven de afgelopen 3 jaar tot een hel gemaakt, maar je hebt me ook de steun gegeven. de steun die ik bij niemand anders kon vinden. toch haat ik je met heel mijn hart en ben ik blij dat ik eindelijk zover ben om mezelf van je af te scheiden. ik heb mijn eigen ik weer terug en jij bent ui mijn systeem. wel vond ik het nog zo netjes om gedag te zeggen, dus bij deze.

Anna, je kwam in mijn leven toen ik heel breekbaar en onzeker was. Jij wilde me zelfverzekerdheid geven en mij mooier maken. Ik vertrouwde je mijn ziel en mijn lichaam toe. Samen bewandelden we een zwaar maar veelbelovend pad. In eerste instantie was ik zo blij dat je in mijn leven was gekomen. Je had me ‘mooier’ gemaakt en je had mij meer zelfvertrouwen gegeven. Mensen mochten mij meer, omdat ik er beter uitzag, ten minste, dat dacht ik. Jij liet me dat geloven. Op een gegeven moment was niets goed genoeg meer voor je. Ik moest door.

Dunner, dunner en nog eens dunner. Ik moest de dunste zijn, want dat was het meest ideale. Op die manier kon je me het beste veroveren. Ik luisterde naar je. Het enige waar ik nog aan dacht was afvallen, calorieën (verbranden), en ik moest er ook nog voor zorgen dat mensen me mochten. Dat ik bij ieder groepje hoorde. En oh ja, op school moest ik ook nog eens de beste zijn, degene met de hoogste cijfers. Alles lager dan een 8 was slecht. Ik moest met alleen maar 9ens en 10en overgaan. Hoe me dat is gelukt, is een groot raadsel.
Later, toen ik zowat een lopend skelet was, liet je me mijn sociale contacten verwaarlozen. Ik kreeg steeds meer ruzie thuis. Op die manier kon jij mij troosten… Na enige tijd had ik door wat je aan het doen was, en ik besloot om er iets aan te doen. Oké, niet geheel vrijwillig, maar ik was er bereid voor. en het is me gelukt! ik heb je verslagen! toch gaat het nog niet altijd goed met me en ben ik erg depressief en heb ik soms nog terugvallen.. ik zit ook nog bij een psygoloog en maatschappelijk werker.. en dat helpt me elke dag een stukje beter te worden!
liefss metamarije

1 reactie

Hoi,

Wauw, ik ben wel onder de indruk van je verhaal! Wat heb je het hier mooi en knap neergezet!

Je bent inderdaad niet zomaar van zo'n groot probleem had. Je zegt zelf dat je 3 jaar geleden je eetstoornis kreeg. Dat is een hele lange tijd! Tegenslagen horen erbij, maar het is altijd 2 stapjes vooruit, 1 achteruit. Tegenslagen maken je sterker!

Ik hoop dat je je snel helemaal weer oké voelt, dat heb je echt verdiend!

Gr. Pin

Reageer