Skip to main content
Vraag

ik heb het weer gedaan.

• November 27, 2025
  • 4 reacties
  • 69 Bekeken

Forum|alt.badge.img+6

Hey,

ik heb mezelf gekrabd, het was expres maar ook per ongeluk. Ik denk dat ik weer zelfbeschadiging doe. Mijn ouders hebben het gezien en ik had gelogen, dat ik kriebel heb en droge huid, maar dat is niet zo. Het is erg ik weet het. Waarom ik mezelf heb gekrabd weet ik niet. Misschien door de heimwee of doordat mijn zelfbeeld weer omlaag gaat. Maar het is vreemd. Ik weet niet waarom ik het deed. Het is verkeerd.

4 reacties

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+10

Hi ​@Zeepsopje ,

Wat naar zeg 😢 misschien is het een idee om het alsnog eerlijk tegen je ouders te zeggen, zodat ze je kunnen helpen/ ondersteunen? Zijn er positievere dingen om overal wat beter mee om te kunnen gaan? Bijvoorbeeld hobby's, wandelen/ fietsen, schrijven/ lezen/ tekenen etc.. als je drang voelt om weer te krabben kun je misschien bepaalde dingen opschrijven/ met iemand praten, een elastiekje om je pols doen of een ijsblokje in je mond proberen.  Ik hoop dat je hier iets aan hebt. ♥️

Liefs 🙂

Meris
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • November 27, 2025

Als iemand die zichzelf snijdt ik ken je pijn, want ik ben ook met krabben begonnen. Als ik drang heb om iets te doen, dan probeer ik mezelf af te leiden. Pak je comfort plush, zet muziek aan of krab/snij wat dat betreft in iets zoals karton of een kussen ofzo.

Ik hoop voor je dat het bij krabben blijft… (Ofc wil ik sws niet dat je het doet maar ajb pak niks anders)

Here for you xx

Forum|alt.badge.img+6
  • Topic-opener
  • Vaak actief
  • November 28, 2025

Gelukkig ben ik een beetje bang voor messen en blijft het ook met krabben

Maria_
Forum|alt.badge.img+1
  • De Kindertelefoon
  • November 28, 2025

Hoi ​@Zeepsopje 

Heel goed van je dat je dit vertelt! Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Nogmaals heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Maria (De Kindertelefoon)