Ik heb het gevoel dat veel mensen me haten

  • 8 April 2024
  • 6 reacties
  • 101 Bekeken

Reputatie 4
Badge

Hallo, ik ben Otis en ik zit met iets.

 

ik heb de afgelopen tijd heel vaak het gevoel dat mensen me haten. Maar ik ben bang met mensen erover te praten aangezien ik niet aandacht wil zoeken zoals vroeger. En ik wil niet overdramatisch zijn zoals vroeger. Ik wil niet te gevoelig zijn en te snel boos worden zoals vroeger. Maar vaak ben ik bang dat ik nog steeds dat mens ben.  Ik heb heel veel geprobeerd om een goed/beter mens te worden, Hel, ik ben zelfs mediteren op gaan pakken. Maar ik weet niet wat het is, maar ik val altijd terug in mn oude rituelen.
 

en ik denk/merk dat vrienden dit heeeeel vervelend vinden. En dat ze me hierdoor af gaan stoten, wat ik snap. Alleen ik weet niet wat ik fout doe, en soms weet ik het wel maar dan weet ik niet wat ik eraan kan doen. Ik wil niet zo'n irritant overdramatische oversharer worden zoals vroeger.  Maar ik ben bang dat dat wel gebeurd. Ik heb al het gevoel zodra ik dichtbij mn vrienden kom dat ik al de sfeer vermoord. 

 

ik probeer positief te blijven maar het is zo moeilijk als je telkens het gevoel hebt dat ik alles fout hebt gedaan. Dat ik iedereen irriteer.  Daarom denk ik er soms ook aan om zelfmoord te doen. Zodat ik anderen niet meer kan irriteren. Maar ik voel me al schuldig als ik dit bericht type, aangezien ik anderen niet wil irriteren en niet wil lastig vallen. Daarom alvast sorry hiervoor.

Maar wat moet ik doen?


6 reacties

Reputatie 5
Badge +1

Hoi Otis, 

 

Wat super knap dat je dit durft te vertellen en dat lijkt me zeker niet makkelijk voor je! Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat. Nogmaals heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

 

Laura van De Kindertelefoon

Reputatie 2
Badge

Als je toch al verander bent, duren het heel lang voordat mensen zien dat je verandert bent, de enige ding wat je nodig hebt is geduld.

Reputatie 7
Badge +2

Haii lieverd

Je bent gewoon goed zoals je zelf wilt zijn hoor!  Ik denk daarnaast dat het advies van Laura heel goed is. Laat je eens helpen en tips geven hoe je hiermee om kunt gaan. Maar je hoeft je echt niet schuldig te voelen dat je iets typt, dat je bent zoals je bent en ook niet dat je hulp vraagt, en hulp krijgt! 

Met liefs, groetjes, Sjardy xoxox

Reputatie 2
Badge

Hey, ik begrijp je echt helemaal. Soms heb je echt het idee dat iedereen om je heen jou vervelend vindt en dat is echt heel normaal maar….. niet waar. Het lijkt maar zo. Echt waar. Weet je, de mensen die echt gehaat worden worden dat vaak omdat ze het niet doorhebben.  Dan blijft dat gevoel natuurlijk nog wel en dat is heel vervelend. Ik heb het een tijdje geleden ook gehad. Ik probeerde heel erg mijzelf te veranderen om maar een beter mens te worden dan vroeger enzo. Maar ben ermee gestopt en voel mij nu veel beter. Heb je wel leuke vriendinnen op dit moment? Want meestal zijn die vriendin geworden met de oude jij en als de nieuwe jij niet meer bij ze past, zijn er weer andere mensen die daar wel bij passen. Dat klinkt nu allemaal heel utopisch, en dat dacht ik eerst ook, maar het is wel waar. Het duurt soms alleen even. Het heeft bij mij ongeveer een jaar geduurd voordat ik weer helemaal bij mijzelf was. En ja die is totaal anders, en ja ik heb nu hele andere vriendinnen. Maar daar is niks mis mee! Ik heb het nu hartstikke naar mijn zin en ik weet zeker dat het bij jou ook zo gaat zijn. Heb dus geduld! Het komt echt wel, alsjeblieft geloof me. Ik ben nu veel blijer met mijzelf en zit veel lekkerder in mijn vel. Het komt echt wel goed. Al duurt het drie jaar. Hou het vol en wacht af. Het komt wel.

Succes en ik hoop dat dit een beetje helpt!

Groetjes, Bloemetje

Reputatie 5
Badge +1

hoi,

Knap dat je het zo kan opschrijven!

Ik heb ook vaak het gevoel dat in de weg zit en mensen irriteer als ik er al alleen maar bij sta.

Afgelopen tijd heb ik aan een paar mensen die ik echt vertrouw en waar ik me fijn bij voel of dat gevoel echt klopt en of ik voor hun in de weg ben. Eigenlijk iedereen zei meteen dat ik echt niet zo hoef te voelen en dat ik niet in de weg sta. Waarschijnlijk is dat ook een beetje wat bij jou gebeurt, zou dat kunnen? 

 

Je bent zeker niet irritant voor bestaan. Je bent een heel mooi persoon en hebt een plek op deze aarde omdat je belangrijk bent💖.

Het kan een tijdje duren zoals @Just_Me_ ook al zei. maar je komt er wel.

 

Bedankt voor het schrijven van deze topic! Ik herken me hier eigenlijk best wel in. Ik ben op weg naar geloven dat ik er mag zijn en als het mij al lukt dan kan jij het zeker weten ook!!!

 

Hou vol want je komt er wel❤❤❤,

L

Reputatie 4
Badge

@Just_Me_  @Sjardy  @Laura123  @anoniem4334  @Silverlime  Echt enorm bedankt voor jullie lieve reacties! Het heeft mij echt geholpen en ik weet niet hoe ik jullie moet bedanken voor dit allemaal. Het beste wat ik kan doen is er voor jullie zijn als jullie problemen hebben, dus als er iets is. Laat het me weten! Ik hoop dat ik je kan helpen en nogmaals dank jullie wel!

liefs, -otis

Reageer