Ik heb het gevoel dat mijn vrienden mij uitsluiten

  • 21 December 2019
  • 2 reacties
  • 109 Bekeken

Badge

Hallo,
ik zit in een vriendengroep met 3 andere meisjes. Wij zijn al vriendinnen sinds het instapklasje. We zijn nu allemaal 14 jaar en ik hou echt nog altijd super veel van hun. We zitten nu allemaal op een andere school en we hebben nog veel contact met elkaar. Maar toch denk ik dat ze me niet meer leuk vinden. Ze spreken regelmatig af met hun 3en zonder mij. Ik heb ook onlangs gezien dat ze ook een chat groep hebben samen. Als ze iets samen willen doen, dan vragen ze nooit aan mij of ik naar hun toe wil. Het zijn niet alleen deze vrienden. Onlangs was er een fuif van de scouts. Een vriendin aan mij vroeg of ik hier naar toe ging gaan. Zij zat in de scouts. Ik zei dat ik niet eens af wist van een fuif. Ik zelf zit op de chiro. Ik vroeg dus aan mijn vriendin of ook de mensen van de chiro hier naar toe ging gaan. En ze antwoorden hierop JA, IEDEREEN KOMT. BIJNA HEEL HET DORP WEET DAT ER EEN FUIF IS. Behalve ik dan maar, dacht ik. Ik heb echt het gevoel dat ze me uitsluiten. IEDEREEN! šŸ˜”šŸ˜”šŸ˜”


2 reacties

Ik zou het niet te persoonlijk opnemen. Zelf ben ik een jongen en weet misschien niet hoe dat werkt bij meiden, maar het lijkt soms alsof een groep zich in zijn geheel tegen je keert terwijl zij dat eigenlijk niet zo beleven. Ik denk dat het beste wat je kunt doen is positief blijven en er ontspannen instaan. Misschien kun jij eens initiatief nemen en iets organiserenā€¦ Je houd veel van ze dus laat dat gewoon zien en vertel het hun desnoods .Ā Als ze danĀ  nog steeds niksĀ willen dan zegt dat niks over jou, maar ietsĀ over hen. Zij zijn dan immers de gene die jou zo de rug toekeren. Het kan helpen om met hun individueel af te spreken, want het kan zijn dat er maar een van de drie is die nu even raar doet en dat die de andere daar in meetrekt. Ook kan je op zoek gaan naar nieuwe vrienden en wie weet komt alles toch weer vanzelf goed. Succes...

Hallo Liesje02 :)

Misschien zijn ze het gewoon vergeten maar als ze het expres hebben verzwegen tegen jou dan kun je de vriendschap beeindigen aangezien dat dan geen echte vriendinnen zijn. Je kan dan beter andere vriendinnen zoeken die meer aandacht in jou steken dan je huidige vriendinnen.

-Dr8gon99

Reageer