Vraag

ik heb het gevoel dat ik niks verdien

  • 12 November 2020
  • 2 reacties
  • 77 Bekeken

Badge +1

Hey ik ben een meisje uit de 2de en 13

en ik vertel dit om dat ik het moet zeggen

 

ik ben boos op mezelf dat ik amper medelijden of spijt voelt en probeer mezelf daar voor te straffen door snijden.

ik ben boos op mezelf omdat ik gedachtes krijg die niet kunnen en van monsters zijn als ik dat krijg denk ik snel aan iets anders maar ik voel me nog steeds naar

ik ben boos op me zelf omdat ik mijn huiswerk vaak niet maak en een gedeelte geeft de schuld aan mijn add en daar word ik bozer van op mij zelf maar het voelt niet of ik spijt heb en ik moet spijt voelen en beter me best doen maar als ik dat zeg tegen mij zelf voelt het nog steeds niet of ik het meen

 

maar ik moet me zelf straffen 

dus doe ik dat met pijn

 

maar nog steeds hou ik het gevoel dat ik niks verdien

en nu ik dit schrijf zegt iets in me ook:

aandacht zoeker doe niet zo dramatis!!!!  

 

 


2 reacties

Reputatie 3
Badge +2

Hoi @hoi1234 ,

We lezen dat je in een lastige situatie zit, wat naar voor je. Het is goed om te zien dat je over je zelfbeschadiging in gesprek gaat.
Als je hierover verder wilt praten kun je elke dag tussen 11:00 en 21:00 uur gratis en in vertrouwen bellen (0800-0432) of chatten op https://www.kindertelefoon.nl/chat

Veel sterkte! Groetjes,

Esther van De Kindertelefoon

Hey Hoi1234,

Wat naar dat jij het gevoel hebt dat je niks verdient en jezelf straft door je pijn te doen. Vind je dit zelf een goede manier om er mee om te gaan? Denk je dat dit je helpt?

Begrijpelijk dat je het lastiger vind om je schoolwerk te maken met ADD, komt dat omdat je sneller bent afgeleid, dat het je niet goed lukt om te concentreren? Weet school dit en word je daar al mee geholpen? Anders zou ik dit zeker met je mentor bespreken. Hij/zij kan met je meedenken over wat jou zou helpen om je schoolwerk te maken en wat school daarin voor jou zou kunnen betekenen. Want ik weet zeker dat zij jou daarbij kunnen helpen!

In dit topic kan je heel veel alternatieven vinden voor zelfbeschadiging. Ik zou dat eens doorkijken en dan voor jezelf op een lijstje zetten wat je zou kunnen doen als alternatief. Als je dan de neiging hebt kun je dat lijstje pakken en je op een andere manier uiten. 

Je zou ook op het moment dat je de drang hebt de plek dik inpakken, met bijvoorbeeld elastiekjes of papier zoiets en dan kun je wel soort snijden, maar dan beschadig je jezelf niet. Want ik denk niet dat dat is wat je echt wil, maar op dat moment wil je de pijn anders voelen. 

Je kan je ook onder de mensen mengen, want vaak als er iemand bij is doe je het wat minder snel. 

Ik zou je echt aanraden om erover te praten.  Snijden is misschien een tijdelijke oplossing, maar het gaat je uiteindelijk niet verder helpen.

Zoek iemand die je vertrouwt of bespreek dit eventueel met je huisarts. Maar blijf er niet alleen mee rondlopen! de huisarts kan je ook doorverwijzen naar andere hulp zoals bijvoorbeeld een psycholoog. Die kan samen met jou kijken naar deze gevoelens en gedachten en jou helpen om deze leren in te zetten naar positieve gedachten. Ook kan hulp je helpen met hoe je hier mee om kan gaan. Je hoeft het niet alleen te doen. Het is misschien moeilijk om zo'n stap te zetten, maar het gaat je zeker helpen!

Voor je zelfvertrouwen kan het je misschien helpen als je voor jezelf een soort positief dagboek bij houd. Dat je elke dag een paar punten op schrijft waar je dankbaar voor bent of trots op bent of blij mee bent, wat je zelf bedenkt. Bijvoorbeeld dat je haar leuk zat of je had een leuk gesprek, lekker kopje koffie, om zomaar wat te noemen. Kunnen gewoon lekker simpele dingen zijn. Het klinkt misschien een beetje gek of simpel maar het zijn wel dingen die je kunnen helpen.

Wat ik je verder wil meegeven; Iedereen is mooi zoals hij/zij is en mag er zijn!

Sterkte gewenst,

Simply Me

Reageer