Ik heb echt het gevoel dat ik nergens voor ben gemaakt, dat ik echt niks kan en geen talent heb. Wat doe ik in hemelsnaam fout?
De vraag klinkt erg gericht, ik zou het uitleggen. Ik ben een jongen, 16 jaar en ik heb het gevoel dat ik nergens goed in ben. Ik snap wat je denkt, je gaat denken dat ik te negatief of te oppervlakkig denk, was het maar zo.
Ik doe dagelijks dingen. Ik speel videogames, ik ga 5x per week naar de sportschool, let goed op mijn voeding, volg een opleiding op het MBO, etc, etc.
Maar ik verlies overal motivatie voor, ik kan het gewoon niet, op een of andere manier kan ik gewoon nergens goed in zijn, uiteindelijk lukt het gewoon niet meer en geef ik op. Ik ben slecht in elk videospel dat ik speel, ik maak totaal geen progressie in de sportschool ook al zeggen mensen in mijn omgeving van wel, ik krijg niet de lichaam die ik wil en ik verlies motivatie voor mijn opleiding omdat het gewoon allemaal niet lukt, ik kan niet goed communiceren, ik kan nooit een relatie krijgen en nog veel meer dingen, te veel om op te noemen.
Ik snap je, veel mensen geven suggesties zoals zoek een nieuwe hobby, geef niet te snel op, of iets anders in die richting, maar mensen hebben geen idee wat ik allemaal heb geprobeerd. Ik kan gewoon echt niks, ik word spontaan jaloers als ik mensen zie die ergens goed in zijn, mensen die een talent hebben, terwijl ik hier zit, iemand met geen talent, positieve punten of niks kan.
Doe ik het dan fout of moet ik het gewoon accepteren dat ik oprecht niks kan en geen talent heb?