Skip to main content

Hoi, ik ben net in de brugklas begonnen en ik heb het gevoel dat mijn vriendinnen over me roddelen. Aan het begin waren ze erg aardig, maar na een tijdje doen ze heel kut. Zo staan ze in een  groepje maar pas ik er niet bij en maken ze geen ruimte, fluisteren dingen bij elkaar in de oren die ik niet te horen krijg en op het klassenfeest lieten ze me ergens achter alleen en duwde ze me weg van hun. Ik heb het gevoel dat ik me aanstel maar vaak lig ik 's avonds huilend in m'n bed. Ook doet mijn klas heel stil tegen mij.

@Een meisje met een leven , awh wat erg om dit te horen. Ik herken dit, ik heb zelf geen vrienden in me klas. Ik las dat je voor een deel bij een groepje hoort, maar dat ze je buitensluiten. Hier zijn een paar ideetjes / tips

 

  • als ze het steeds meer doen, ga dan naar je mentoren toe, of iemand anders die je vertrouwd. Leg alles goed uit, en dan kunnen ze jouw helpen. Heb je t al aan je ouders verteld? Ik denk dat jouw ouders je het beste kennen en dat jullie het er samen het best over kunnen hebben.
  • als ze het weer doen, loop gwn naar ze toe en ga bij ze staan. ga er schijt aan hebben!! wat hun doen is echt niet oke!! daarom moet je ook voor jezelf opkomen, in het begin is het misschien moeilijk en spannend maar als je het meer doet hoe beter het gaat!! Vraag is een keer ´hey waarom doen jullie zo?´ of ´hey wat is er?´ . Dat is helemaal niet zo raar om te vragen hoor!! :)
  • heb je verder kinderen in je klas die je aardig lijken? Dan kun je misschien met hun omgaan. Ga een keer een praatje met ze maken en misschien worden hun wel je nieuwe vrienden!!

 

ik vind t echt zo zielig voor je!! als ik je in het echt kende zou ik echt vrienden met je willen worden!!

ik hoop dat t snel beter met je gaat. als er wat is, ik ben er voor je!! :)

Laat me weten hoe het is gegaan!

veel suc6, jij kan dit <3

( heel random dit, maar alv happy new year!!)

 

 

liefs emma


Hoi ik sluit me bij Emma aan. Ik zou bij je gaan zitten, lol maken en gewoon leuk normaal doen.   Ik hoop dat je vrienden/innen kan vinden die het waard zijn om jouw vrienden te mogen zijn. En die zijn er vast! Als je Emma's tips volgt moet het helpen. Go for it ! 🙂 <3

Groetjes liefs Julian X


heb schijt naar hun, ik had dit ook en kwam erachter dat ze me niet verdienen mijn moeder leerde me daarna dat je er gwn boven moet staan. en hoeveel je het je ook boeit laat t niet weten en zoek andere vriendinnen die wel aardig tegen je zijn verlaat hun en t zou ze verbazen. ze zijn gewoon jaloers!


Reageer