Ik heb gefaald in m'n leven, ik wil nog niet opgeven.

  • 14 January 2019
  • 26 reacties
  • 2299 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi aan wie dit leest!
Na het zien van zoveel support voor en door de mensen op dit forum wil ik dit wel delen met jullie. Als iemand tips heeft, hoor ik het heel graag.
Mijn leven begon heel mooi, ik was de slimste op school, ik was muzikaal, mensen om me heen waren aardig, ik had goede vrienden. Het leven was gewoon heel leuk!

Nu zit ik al een paar jaar op de middelbare school. Mijn oude vrienden spreek ik niet echt vaak meer, ik heb mijn muziekinstrument opgegeven, ik ben gestopt met sporten, en ik zit niet meer lekker in m'n vel. Ik wilde altijd een geweldige toekomst hebben, maar nu heb ik het idee dat ik het verpest voor mezelf.

Ik hoefde op de basisschool en in de onderbouw niet veel voor school te doen, omdat het zo makkelijk was. Nu blijf ik misschien zitten, en ik weet niet of ik dan nog hoop heb om iets te doen. Als het me te zwaar wordt denk ik soms wel aan zelfmoord.
Wat maakt het ook uit? Er zijn zoveel mensen op deze planeet. Iedereen denkt alleen maar aan zichzelf, en uiteindelijk gaan we toch allemaal dood.
Als ik teveel stress krijg van school ga ik dingen doe als gamen en snoepen. Dat is op het moment leuk, maar daarna voel ik me altijd rot. Ik wil weer iets doen met mijn leven, maar het is zo lastig om het op te pakken. Dan lees ik dingen op dit forum en dat geeft me hoop om mijn verhaal te delen en door te gaan met m'n leven.

Weet iemand hoe ik mijn leven weer kan oppakken en niet alles te verpesten voor mezelf? Ik wil er wel moeite in steken, weer gaan sporten, muziek maken, naar de universiteit over een paar jaar, een leuke vriend/vriendin vinden, houden van hem/haar.

Weer zoiets. Ik weet niet eens op welk geslacht ik val. En als ik op jongens val weet ik niet tegen wie ik dat kan zeggen. Maarja ik blijf ff bij de topic.

Ik heb het idee dat ik een schaduw van m'n oude ik ben. Ik doe helemaal niets nuttigs meer in m'n leven. Ik ga veel te laat slapen, dan ben ik moe, dan kan ik me niet concentreren, dan faal ik. En om me heen zie ik mensen hoge punten halen, mooie muziek maken, hun lichaam in vorm houden, etc.

Als iemand de moeite neemt om dit te lezen ben ik al blij, als iemand een tip heeft, yes please!
Het is een rommeltje wat ik geschreven heb, maarja dat is m'n leven ook...

Please help me!

Grosses bises,
moi

26 reacties

Hey EDWARD, ik heb zelf ook slaapproblemen gehad, ik heb hier een best lange tijd mee rond gelopen en ik heb er spijt van dat ik er niet eerder wat aan had gedaan. Ik zat in een situatie zoals je hier beschrijft, ik had zelf bijna nergens zin in en deed bijna niks anders meer als gamen en netflix kijken. Op school keek ik er eigenlijk altijd naar uit om maar huis te gaan, ook al verveelde ik me thuis vaak, ik vond het wel leuk om te gamen maar het voelde alsof ik mijn tijd verspilde als ik gamede, dus zelfs daar kon ik niet meer van genieten. Ik zou niet meer weten hoe ik hierna mijn slaapritme weer goed heb gekregen, maar het maakt een wereld van verschil, ik had geen vermoeide ogen meer, ik was energieker, maar ik zat nog steeds alleen maar thuis. Veel vrienden heb ik ook niet aan deze periode overgehouden, ik was niet bepaald bezig met sociaal zijn. Hier zit ik nu dus mee. Ook zit ik met veel vragen nu, ik weet bv nog niet of ik gay of niet ben en ik raak hier best gestrest van. Om mezelf hiervan af te leiden ga ik gamen en netflix kijken, en hierdoor blijf ik niet alleen maar steeds thuis maar zo krijg ik ook geen antwoorden op mijn vragen.

Ik zou ten eerste je slaapritme in orde krijgen en zorgen dat je goed leert en bij blijft op school. Maar als je zou blijven zitten heb je tenminste wel een jaartje om rustig na te denken over je toekomst en je hier op voor te bereiden. ik hoop dat alles weer goed komt en dat je je
leven weer op weet te pakken,

groetjes, Sander

Reageer