Skip to main content

Ik zit nu al twee maanden op een nieuwe school,  maar het lukt niet om vrienden te maken.

Ik kende helmaal niemand en verder kende iedereen elkaar.

En nu heb ik nog steeds geen vrienden gemaakt.

ik weet eigenlijk niet hoe ik het moet doen.

Ik heb allemaal van die populaire kinderen in mijn klas, maar ze zijn de hele tijd met elkaar bezig.

Ik heb in het begin wel met mensen gepraat, maar ze negeren me nu.

Wat moet ik doen?  Heeft iemand tips?!

Groet, Citroentje.

 

 

 

Hallo, ik ben nieuw hier dus ik begrijp het als je mijn advies niet echt serieus wilt nemen. Zelf weet ik ook niet of ik goed advies aan je kan geven, maar ik wil het graag proberen.

Je zei dat je op een nieuwe school zit, betekent dit dat je op je oude school geen oude vrienden hebt? Als dat het geval is blijf dan met hen omgaan. Natuurlijk is dat moeilijker nu je op een andere school zit. Misschien wonen ze wel heel ver weg. Blijf met ze appen en spreek af in de vakanties, dat zou erg kunnen helpen.

Verder, als je aan een sport doet kan je daar ook nog proberen om vrienden te maken. Ga online op online sites en begin daar met mensen praten. Online is natuurlijk anders dan in persoon maar die vriendschappen kunnen ook echt zijn.  Als je alleen in de pauze zit, observeer en kijk of je iemand interessant kan vinden en maak daar opeens even een praatje mee. Dit is echt super moeilijk, dat begrijp ik. ‘Wat nou als ze mij niet leuk vinden?’ Vertrouw in jezelf! zelf de eerste stap zetten is moeilijk en je hebt het zeker al geprobeerd, maar blijf proberen! Er is altijd iemand die jouw daadwerkelijk fantastisch gaat vinden:)


hoi ik heb dat ook gehad je moet er proberen om bij te staan dat helpt echt dat heeft bij mij ook geholpen in het begin mochten ze niet want ik ben best wel  verlegen dus ik vond het heel eng dus ik stond heel de tijd alleen in een hoekje en toen kon ik er echt niet meer tegen dat ik heel de tijd alleen stond dus ging ik er voorzichtig bij staan en ze accepteerde mij toen ineens wel want ik ging er bij staan.

 

misschien kan dit jou ook helpen ik hoop het voor je.


Reageer