ik heb er geen zin meer in

  • 10 July 2020
  • 7 reacties
  • 178 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Normaal help ik andere hier mr nu heb ik zelf hulp nodig ik zie t af en toe niet meer zitten en dat is dan omdat ik super onzeker ben en dat is meestal als ik iemand leuk vind en dat heb ik nu ook alleen ik voel me super kut omdat 2 jaar terug ik diegene leuk vond en zij mij en ik wist niet wat ik moest doen

alleen nu vind ik dr weer leuk alleen ik heb t gevoel alsof ze met iemand anders uit de vriendengroep heeft en nu heb ik 2 uur liggen janken en hoeveel spijt ik heb dat ik die kans niet genomen heb alleen ik kan de pressure niet aan en ben er ook gwn klaar mee

ook heb ik heel vaak t gevoel alsof niemand me boeit


7 reacties

Hey Roberto

 

Wat vervelend voor je, dat je er geen zin meer in hebt. Niet gemakkelijk ook, om onzeker te zijn, en om het gevoel te hebben dat je je kans bij een meisje gemist hebt. 

 

Denk je wat vaker met het meisje dat je leuk vindt, te kunnen praten? Op die manier kom je er misschien wel achter wie ze leuk vindt. Ook zou je eventueel, als je het gevoel hebt dat jouw gevoelens veilig zijn bij haar, kunnen vertellen over wat je voor haar voelt. Dat lucht namelijk vaak op. Ook als de gevoelens niet wederzijds blijken te zijn, kan vertellen wat je voelt een grote last van je schouders afhalen. 

 

Je hebt ook het gevoel dat niemand om je geeft. Da’s een naar gevoel. Ik vermoed echter dat er wel personen om je geven, ook als deze niet zo handig zijn in het (regelmatig) uiten daarvan. Ook zou het kunnen dat jij je allerbeste vrienden nog zal ontmoeten in de toekomst, wat zeker de moeite kan zijn om voor door te zetten. 

 

Goed dat je dit topic aangemaakt hebt. Ik ben blij dat je wat er in je omgaat eens geuit hebt. Durf je dat eventueel ook bij een vriend(in) of familielid te doen? Dat kan namelijk erg goed voelen, en dan heb je iemand in je omgeving die weet wat er speelt. Ook kan je altijd anoniem bellen of chatten met de Kindertelefoon. 

 

Gr. Kenshin

Reputatie 2
Badge

Hey Roberto

 

Wat vervelend voor je, dat je er geen zin meer in hebt. Niet gemakkelijk ook, om onzeker te zijn, en om het gevoel te hebben dat je je kans bij een meisje gemist hebt. 

 

Denk je wat vaker met het meisje dat je leuk vindt, te kunnen praten? Op die manier kom je er misschien wel achter wie ze leuk vindt. Ook zou je eventueel, als je het gevoel hebt dat jouw gevoelens veilig zijn bij haar, kunnen vertellen over wat je voor haar voelt. Dat lucht namelijk vaak op. Ook als de gevoelens niet wederzijds blijken te zijn, kan vertellen wat je voelt een grote last van je schouders afhalen. 

 

Je hebt ook het gevoel dat niemand om je geeft. Da’s een naar gevoel. Ik vermoed echter dat er wel personen om je geven, ook als deze niet zo handig zijn in het (regelmatig) uiten daarvan. Ook zou het kunnen dat jij je allerbeste vrienden nog zal ontmoeten in de toekomst, wat zeker de moeite kan zijn om voor door te zetten. 

 

Goed dat je dit topic aangemaakt hebt. Ik ben blij dat je wat er in je omgaat eens geuit hebt. Durf je dat eventueel ook bij een vriend(in) of familielid te doen? Dat kan namelijk erg goed voelen, en dan heb je iemand in je omgeving die weet wat er speelt. Ook kan je altijd anoniem bellen of chatten met de Kindertelefoon. 

 

Gr. Kenshin

Thanks voor het advies en ik wil ook zeggen ik vind t heel mooi om te zien hoe je iedereen helpt 👍👍

Hallo Roberto! 😀


Wat naar dat je je op dit moment zo voelt. Ik hoop dat het nu weer wat beter gaat met je. Het is goed dat je een topic hebt gemaakt en nu even op jezelf focust. Als je hulp nodig hebt zijn wij er altijd om je te helpen.

—————

Je zegt dat je 2 jaar geleden iemand leuk vind en zij jou misschien ook, maar dat je niet wist wat je moest doen. Ik begrijp dat volkomen, omdat het ook voor het eerst is dat zoiets gebeurd. Het is dan erg spannend en dat loopt jammer genoeg niet altijd goed af. Had je op dat moment toen ook veel stress aan je hoofd? En kan je misschien beschrijven hoe dat voelde als dat zo was?

—————

Het is heel naar om te lezen dat je zo lang zitten huilen. Ik wens dat niemand zoveel verdriet toe, maar soms is het ook wel fijn om even je verdriet te uiten en even na te denken over hoe je het moet oplossen.  Misschien kan je er eens met je vriend over praten, het kan namelijk goed zijn dat jouw crush helemaal niet niet met iemand is of dat zij nog verliefd op jou is! Het is goed om dingen vanaf verschillende kanten te bekijken.

—————

Je zegt ook dat het voelt alsof niemand het boeit. Dat is heel vervelend wanneer iemand dat voelt en ik begrijp dat je er dan even klaar mee bent. Ik denk dat er veel mensen zijn die geïnteresseerd zijn in jou(w) (leven). Zo zijn wij (de forumleden van de kindertelefoon) er altijd om jou te helpen en naar je te luisteren. Waarschijnlijk zouden jouw vrienden en familie jou ook graag helpen als je ergens problemen mee hebt. 
—————

Ik zou kijken of het mogelijk is om met iemand in contact te komen in het echte leven. Het is dan de bedoeling dat je diegene kan vertrouwen en de ander ook naar jiu wil luisteren. Het geeft namelijk een goed gevoel wanneer je jouw gevoelens kan delen met iemand en echt ene gesprek kan voeren, wat hier niet mogelijk is. Denk hierbij aan een psycholoog en mentor, maar ook aan bijvoorbeeld bekenden die je al langer kent. 
—————

Rust in je hoofd, hoe krijg je dat? Ik vind het naar dat je je onrustig voelt op dit moment. Ik heb hier paar tips om je te helpen met tot rust komen. Oefeningen die ja kan doen als je alleen bent. Er zijn een hoop mensen die hun eigen dagboek bijhouden, zo kan je zonder net iemand te praten, toch al je gevoelens kwijt aan iemand. Nou is mijn handschrift best slecht. Als je daar ook moeite mee hebt raad ik je het aan om het online te doen.

—————

Mijn tweede tip is om even aan andere dingen te denken. Ik heb het dan over hobby’s, dingen die je leuk vind om te doen in de tussentijd. Zo hoef je niet de hele tijd te denken aan alles die zich afspeelt. Je kan bijvoorbeeld gaan sporten of tekenen, maar ook activiteiten met jouw familie. Dat hoeft niet perse meteen naar de Efteling, maar gewoon iets kleins als een bordspel kan erg leuk zijn. Jezelf even extra verwennen.

—————

Beste Roberto, 

Ik hoop dat je hier wat aan hebt en dat er snel duidelijkheid komt over wat jouw vriendin eigenlijk denkt. Het kan zijn dat er sprake is van een misverstand. 

Ik hoop meer van je te horen!

Groetjes NV

 

 

 

 

Reputatie 2
Badge

Ik veb inmiddels wat meer onder controle mr ik hoop dat t een misverstand is mr de meeste keren dat ik dacht dat het wederzijds was was het niet zo dus drm denk ik nu ook eerder dat het niet wederzijds is

en op dat moment had ik weinig stress mr ik heb ook een jaar terug met iemand gehad die waar ik pas in de relatie achter kwam dat diegene depressief was en dat heeft ook de impact op me gelaten 

 

Mr thanks voor de hulp👍👍

 

 

 

Ha Robert!😄

 

Wat fijn dat het weer een beetje beter gaat en je het meer onder controle hebt. Ik begrijp namelijk erg goed hoe moeilijk dat soms kan zijn. 
 

Erg goed dat je iets meer informatie over jezelf hebt gegeven. Daarmee kan ik weer meer schrijven over hoe ik iets zou oplossen. Je zegt bijvoorbeeld dat je een vriendin had die depressief bleek te zijn. Het is natuurlijk niet leuk dat iemand zo verdrietig kan zijn dat zij daar dagelijks last van heeft. 
 

Hoe is het uiteindelijk afgelopen met haar en wat heeft ervoor gezorgd dat de relatie opeens ophield? Ik begrijp dat het toen moeilijk voor je was toen je verhalen moest aanhoren van haar, die misschien niet altijd even leuk waren door een depressie. Heb je haar uiteindelijk nog hulp geboden of iets gedaan waardoor ze zich beter kon voelen?


Nu even over je crush, want dit verwarde me heel erg toen je over je relatie begon. Je zei dus dat je denk dat ze ook helemaal op jou zou zijn. Denk je dan niet dat ze erg verdrietig was toen jij opeens een relatie startte met een ander, terwijl je ook gevoelens had voor haar. Ik zou het niet leuk vinden als iemand waarmee je al “iets” hebt opeens een relatie krijgt met iemand anders. (Uit het niets)

 

Ik denk dat er misschien van beide kanten sprake is van een beetje jaloezie. En dat zij jou dus ook leuk vind als zij jou vroeger leuk vond. Het is misschien anders gegaan dan gepland, maar er is zeker nog een kans als ik kijk naar hoe je het beschrijft. Ik zou dit echt met haar bespreken, ik heb echt het gevoel dat jullie beiden andere dingen denken over elkaar.

 

Ik hoop meer van je te horen!

 

Groetjes N_V

 

Ik dacht ik wacht even totdat iedereen de pathetische comments heeft gelost zodat ik er met gestrekt been in kan. Waar zullen we beginnen…

Er zijn 3 punten te herleiden uit dit verhaal, beginnend met 1. Je crush, je gebruikt 'ik denk' en 'ik heb het gevoel dat', ergens vanuitgaan dus. daar hebben we niks aan. We moeten het weten.  Als je iemand echt leuk vindt, maakt het me niet uit hoe depressief of hoeveel anxiety je hebt, je zou met die persoon willen praten, iets doen, wat dan ook. Het is ESSENTIEEL, dat je de waarheid komt te weten. Over haar gevoelens, of ze met iemand anders heeft, wat er 2 jaar geleden had kunnen gebeuren. Alles. De waarheid kan pijnlijk zijn, maar nooit pijnlijker dan van jezelf weten dat je van het negatieve uitgaat zonder enige reden of bewijs.

2. Spijt, dat je toen de kans niet hebt genomen. Valt eigenlijk samen met het einde van de vorige alinea (je zou denken dat ik weet hoe ik moet schrijven). Je kan niet zeker weten of de kans er überhaupt was als je hem niet hebt gepakt. Voor hetzelfde geldt had ze toen een relatie. Wat ik probeer te zeggen. Je hebt het niet geprobeerd, maar dat is helemaal niet erg. Je was niet klaar om die stap te zetten, dus was je, laten we eerlijk zijn, waarschijnlijk ook niet klaar om die relatie te starten en te bouwen. Keuzes komen vanuit het onderbewustzijn, hoewel wel overwogen soms, het is en blijft een impulsief. En je angst voor alles wat zou kunnen gebeuren overwon van het geluk dat je misschien had kunnen hebben. Je was er niet klaar voor. Zij misschien ook niet. En dat is hartstikke normaal.

3. Depressie, er is teveel pressure. Van wie? Van God? Van je ouders? Van je vrienden? Van de Minister-president? Van iedereen? Of... Lijkt dat zo, terwijl het alleen maar pressure vanuit jezelf is? Druk komt altijd uit jezelf op een manier. Je maakt het zelf of draagt het mee van een ander. In beide gevallen, jij bestuurt jouw leven, of je daar pressure bij wilt ervaren, maak je er zelf van. Er is geen enkele verwachting in het leven die je waar hoeft te maken. Je kan alleen je best doen. Mentaal. Fysiek. Emotioneel. Sterk zijn. Volgende stukje, je bent er klaar mee. Kan ik je niks over zeggen. Lees "je kan... Sterk zijn." nog maar een keer terug ig. Laatste stukje, niemand boeit je, wat volgens mij duidt op, niemand interesseert zich om je. Wat niet waar is, en dat weet je ook. Je hebt ouders. Je hebt vast een paar vrienden. Je hebt meisjes genoeg gehad blijkbaar haha. En je hebt strangers op het internet die kramp in hun vingers krijgen van het typen. Je krijgt misschien niet het gevoel dat je de #1 in iemands leven bent, en misschien is dat ook niet zo. Maar dat betekent niet dat je van waarde bent voor velen. Los van hun, het belangrijkste is, is dat je van waarde bent.. Voor jezelf.

Bonusronde, je kan nooit zeker weten of gevoelens wederzijds zijn of niet, tenzij je het erover hebt. Zoals ik heb geprobeerd duidelijk te maken, ergens vanuitgaan is net zo pijnlijk als pijn voelen. Dat je uit een toxic-relatie komt is zeer vervelend, maar wel een belangrijke les. Laat je nooit meer opslokken in de duistere gedachtes van een ander, nu je weet wat voor effect het heeft op jou.

Veel succes op je reis door het leven

Reputatie 2
Badge

Ha Robert!😄

 

Wat fijn dat het weer een beetje beter gaat en je het meer onder controle hebt. Ik begrijp namelijk erg goed hoe moeilijk dat soms kan zijn. 
 

Erg goed dat je iets meer informatie over jezelf hebt gegeven. Daarmee kan ik weer meer schrijven over hoe ik iets zou oplossen. Je zegt bijvoorbeeld dat je een vriendin had die depressief bleek te zijn. Het is natuurlijk niet leuk dat iemand zo verdrietig kan zijn dat zij daar dagelijks last van heeft. 
 

Hoe is het uiteindelijk afgelopen met haar en wat heeft ervoor gezorgd dat de relatie opeens ophield? Ik begrijp dat het toen moeilijk voor je was toen je verhalen moest aanhoren van haar, die misschien niet altijd even leuk waren door een depressie. Heb je haar uiteindelijk nog hulp geboden of iets gedaan waardoor ze zich beter kon voelen?


Nu even over je crush, want dit verwarde me heel erg toen je over je relatie begon. Je zei dus dat je denk dat ze ook helemaal op jou zou zijn. Denk je dan niet dat ze erg verdrietig was toen jij opeens een relatie startte met een ander, terwijl je ook gevoelens had voor haar. Ik zou het niet leuk vinden als iemand waarmee je al “iets” hebt opeens een relatie krijgt met iemand anders. (Uit het niets)

 

Ik denk dat er misschien van beide kanten sprake is van een beetje jaloezie. En dat zij jou dus ook leuk vind als zij jou vroeger leuk vond. Het is misschien anders gegaan dan gepland, maar er is zeker nog een kans als ik kijk naar hoe je het beschrijft. Ik zou dit echt met haar bespreken, ik heb echt het gevoel dat jullie beiden andere dingen denken over elkaar.

 

Ik hoop meer van je te horen!

 

Groetjes N_V

 

Tja zo had ik er nog niet over na gedacht🤦🏻‍♂️🤦🏻‍♂️🤦🏻‍♂️

Reageer