Vraag

ik heb eig nie echt een reden voor sh

  • 14 April 2024
  • 4 reacties
  • 78 Bekeken

Hallo ik ben 12 jaar oud en ik doe sh alleen ik heb er niet echt een reden voor is dat raar en is dat omdat ik aaandacht wil ofzo?


4 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Hoi @Kinderbuenokaas 

Ik denk wel dat je het om een reden doet wat het ook is. Ben je depressief of iets in die richting zoek hulp en zo niet probeer te stoppen want als het wel een keer minder gaat dan is de stap kleiner om het erg te doen.

Groetjes ik @SadLightbulb 

Reputatie 7
Badge +5

Hi @Kinderbuenokaas,

Er zal vast een reden zijn waarom je bent begonnen met sh, maar misschien heb je de reden zelf gewoon niet door. Hoe gaat het verder eigenlijk met je? Heb je denk je last van een depressie of voel je je verder wel goed? Het is natuurlijk wel beter om te stoppen met sh want dat is niet goed voor je huid. Je kan dit topic hieronder een keer doorlezen daarin staan veel alternatieven tegen sh waar je misschien wat aan hebt.

Verder is het misschien ook een goed idee om hulp te zoeken. Zijn er al mensen die afweten van dat je aan sh doet? En durf je er misschien met je ouders over te praten of iemand anders die je vertrouwd? Praten lucht op en de mensen in je omgeving kunnen je dan ook steunen. Je kan ook een keer met de kindertelefoon bellen of chatten als je dat fijn vindt.

Sterkte en liefs van ItsJustMe <3

Reputatie 7
Badge +9

ik doe ook aan sh en ik ben er zeker niet trots op.

ik doe het nu 1-2 jaar. aan het begin had ik geen idee waarom ik het deed. maar na verloop van tijd werd het me duidelijk.

je hoeft het nu nog niet te weten. er is altijd een reden maar die kan je later ontdekken

Reputatie 6
Badge +3

het is niet gemakkelijk om te weten of je het voor aandacht doet. om aandacht vragen kun je onbewust doen. je kunt er onbewust naar uitkijken en er naar streven.  niet alleen voor jou, maar ook voor anderen is het bijna onmogelijk om te bepalen of je wel of niet aandacht vraagt. 

uiteindelijk is het ook niet belangrijk. ook al vraag je om aandacht; daar is niets mis mee. stel dat je onbewust naar aandacht streeft. je zou dat alleen doen als je aandacht (onbewust) nodig hebt. je zoekt hulp voor een probleem. misschien is het zelfs  een probleem waarvan je zelf niet weet dat het een probleem is. 

mijn conclusie over jou zaak: er zijn twee mogelijkheden van wat er met je aan de hand is. Of je realiseerd niet waarmee sh je helpt of je weet niet welk probleem je hebt. denk eens goed na, realiseer je wat, wie en hoe je doet en voelt en welk verband sh daarmee heeft. op welke momenten doe je het?  hoe voel je je op die momenten? hoe voel je je tijdens en nadat je sh doet? vergelijk dat met elkaar. zijn er dingen die je nare gevoelens geven als je eraan denkt of als je ze doet?  misschien heb je zelfs hulp nodig van een geleerde om erachter te komen, dus doe dat als je er niet uitkomt. 

Reageer