Hoi, daar ben ik weer, maanden later. Ik heb een vraag, ik weet dat het al vaak is gezegd, maar het raakt mij toch meer in de war en vraag mezelf dan meer vragen. De vraag is: Als ik in transitie ga, wat veranderd dan? Ik weet niet hoe mijn omgeving reageert en ben bang dat het negatief uitpakt. En dan zeggen jullie: goeie vrienden blijven toch dan vrienden. Ik weet niet wat dat betekent, nu ben ik niet zo eenzaam, ik heb een ‘beste’ vriend. Al maak ik daar soms ook ruzie mee, maar toch ga ik daar het meest mee om. Zoals je ziet staat het woordje: beste, al tussen haakjes, daarmee bedoel ik dat ik het niet weet. Ik ben al 14 en ben bang dat als ik langer wacht, dat het niet meer te veranderen zijn. Nu denk je vast dat ik heel snel bang ben van dingen, dat klopt gedeeltelijk. Want ik ben bang van de donker (( is het het of de donker? ) Ik heb die educatie gemist door een reden, vertel ik misschien in een ander verhaal ) Maar goed, voor de rest hou ik wel een beetje van ‘geweld’ ik weet niet hoe het komt, maar ik ben niet bang om iemand te slaan. Al als ik echt iemand pijn ‘pijn’ doe, voel ik me soms schuldig. En ik ben soms wel snel aangebrand, maar ik heb geleerd rustiger te worden, in het algemeen en ook als ik kwaad ben. Nu terug naar de vraag: wat veranderd er? Wat in de omgeving? Wat met mijn gezin en vrienden? Zoveel vragen, maar nog geen antwoord. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, als ik namelijk het antwoord heb, dan ben ik een stap dichterbij het echte antwoord van mijn vraag: wat wil ik? Bedankt voor het lezen van dit, weer lange, verhaal.
- Anoniem
Ps - ik zal waarschijnlijk mijn achtergrond van mijn leven later vertellen.