Skip to main content

Hoi, daar ben ik weer, maanden later. Ik heb een vraag, ik weet dat het al vaak is gezegd, maar het raakt mij toch meer in de war en vraag mezelf dan meer vragen. De vraag is: Als ik in transitie ga, wat veranderd dan? Ik weet niet hoe mijn omgeving reageert en ben bang dat het negatief uitpakt. En dan zeggen jullie: goeie vrienden blijven toch dan vrienden. Ik weet niet wat dat betekent, nu ben ik niet zo eenzaam, ik heb een ‘beste’ vriend. Al maak ik daar soms ook ruzie mee, maar toch ga ik daar het meest mee om. Zoals je ziet staat het woordje: beste, al tussen haakjes, daarmee bedoel ik dat ik het niet weet. Ik ben al 14 en ben bang dat als ik langer wacht, dat het niet meer te veranderen zijn. Nu denk je vast dat ik heel snel bang ben van dingen, dat klopt gedeeltelijk. Want ik ben bang van de donker (( is het het of de donker? ) Ik heb die educatie gemist door een reden, vertel ik misschien in een ander verhaal ) Maar goed, voor de rest hou ik wel een beetje van ‘geweld’ ik weet niet hoe het komt, maar ik ben niet bang om iemand te slaan. Al als ik echt iemand pijn ‘pijn’ doe, voel ik me soms schuldig. En ik ben soms wel snel aangebrand, maar ik heb geleerd rustiger te worden, in het algemeen en ook als ik kwaad ben. Nu terug naar de vraag: wat veranderd er? Wat in de omgeving? Wat met mijn gezin en vrienden? Zoveel vragen, maar nog geen antwoord. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, als ik namelijk het antwoord heb, dan ben ik een stap dichterbij het echte antwoord van mijn vraag: wat wil ik? Bedankt voor het lezen van dit, weer lange, verhaal.

• Anoniem

Ps - ik zal waarschijnlijk mijn achtergrond van mijn leven later vertellen.

Hallo Anonieme_gebruikersnaam :)

Het beste is het om het aan je vrienden te vragen.

-Dr8gon99

hey 

Als ik in transitie ga, wat veranderd dan?

niemand kan duidelijk zeggen dat verandert er want elke persoon gaat er zwz anders mee om in jou omgeving 

Ik weet niet hoe mijn omgeving reageert en ben bang dat het negatief uitpakt.

ik kan je vertellen er zullen mensen zijn die slecht reageren en negatief blijven.  er zullen ook mensen zijn die negatief reageren maar na het bezinken je toch accepteren. er zullen ook mensen zijn die heel fijn reageren maar later bij trekken en toch afstandelijk doen.  maar je hebt ook zeker mensen die je accepteren zo als je bent en ook zo blijven. 

En dan zeggen jullie: goeie vrienden blijven toch dan vrienden.

ik zou dat nooit op die manier zeggen want ik had ooit een goede vriendin en die is doordat ik veranderende weg gegaan bij mij. maar idd je echt goede vrienden blijven. 

dat het niet meer te veranderen zijn.

dit weet ik niet zo goed want ik ben een transjongen.

Wat met mijn gezin en vrienden?

er is 1 manier om hier achter te komen en dat is door te praten. 

Zoveel vragen, maar nog geen antwoord.

ik kan voor de rest niks zeggen want ik heb ook een miljoen vragen. maar je kan er alleen achterkomen door iets te ondernemen. 

wat wil ik?

als ik je hier  mee mijn helpen had ik dat gedaan maar ik heb de zelfde vraagm

groetjes blue 

Reageer