Vraag

Ik heb depri gedachten, ik voel me leeg en ik heb zwaar ondergewicht


Reputatie 1
Badge
  • Weet de weg
  • 15 reacties

Hey, 

Ik ben 13 jaar en ik voel me leeg vanbinnen. Ik weet niet wat het precies is. Ik denk na over zelfmoord, maar dat is bij mij geen optie want ik doe dan niet alleen mijzelf pijn maar ook mijn vrienden en familie.

Ik trek ook Kors tjes van mijn huid af omdat ik de pijn fijn vind en denk aan mezelf gaan snijden.

Ik weet niet wat ik moet doen. Ik ben niet goed in praten en mij openstellen aan mensen. 

 

Ik heb ook zwaar onder gewicht, ik ben 43 kilo. Ik lijn niet, en zit ook elke avond vol na het eten. Ik sport niet maar wil dat wel gaan doen. Ik ben niet blij met mijn lichaam. Mijn vriendinnen zijn allemaal al ongesteld en hebben grotere borsten dan dat ik heb. Ik ben ook nooit verliefd geweest en jongens zien mij waarschijnlijk ook niet staan. Ik twijfel daarom ook aan mijn sexualiteit. Ik ben niet de populairste in de klas. 

Mijn moeder heeft een burn-out en mijn vader zoekt een nieuwe baan, dus ik wil ze niet tot last zijn. Ik heb ook een jonger zusje, waar ik blijkbaar een groot voorbeeld voor ben, dus ik wil niet dat zij hierachter komt. 

 

Weten jullie wat ik moet doen? 

Liefs, van mij. 

 

 


11 reacties

Reputatie 4
Badge +2


Beste Fien.


Ten eerste vind ik het heel knap van je dat je erover praat, ook al is het op het kindertelefoon forum. Een kleine stap is ook een begin! 

NIET gaan snijden. Ik heb het zelf gedaan en het is super verslavend op een slechte manier en het heeft weinig voordelen. Zelfmoord is een permanente oplossing voor een tijdelijk probleem, en is nOOIT de oplossing.

over je gewicht en puberteit probleem, maak je er geen zorgen over! waarschijnlijk ben je een beetje laat met de ontwikkeling en dat is oké! Ik snap dat je je er kut over voelt, maar de jongens zijn uit mijn ervaring op hun 13e meer bezig met brawl stars dan met meisjes. Het is helemaal oke om aan je seksuele orientatie te twijfelen :)♡ 

Het is echt super lief dat je je ouders niet lastig wil vallen, maar je bent hun dochter en ze houden zielsveel van je. Als ze je konden heloen zouden ze dat graag willen doen neem ik aan.

Ik, een random jongen op het kindertelefoon forum kan je niet veel helpen naast te zeggen dat jij het waard bent. Er zijn altijd mensen die van je houden. Je bent perfect zoals je bent.

Heel veel sterkte met je situatie ♡ 

-miaomiao

Reputatie 1
Badge

Bedankt dat je gereageerd hebt, random jongen op het kindertelefoon forum, dat voelt een stukje fijner, maar nog niet helemaal fijn. Ik ben een vroege leerling en kan het dus inderdaad zo zijn dat ik later ben met alles. Maar ik zit nog wel met een ding waar ik het niet helemaal met je eens ben. In mijn klas zijn al aardig wat stelletjes, en die jongens zijn ook pas 14 , hoogtens 15 jaar oud. 

Reputatie 4
Badge +2

Achhh, weetje. Een vriend of vriendin hebben is op onze leeftijd helemaal niet zo belangrijk als je denkt. Uit ervaring zijn relaties die nu ontstaan mega ongemakkelijk enzo. Ik zou me focussen op school en je vriendinnen, beter dan een gast uit je klas. Tenzij je een crush hebttt?? ;) 

 

Relaties lijken een BIG DEAL terwijl ze dat echt niet zijn. 

Plezier maken met je vriendinnen is veel belangrijker. En als die jongens jou niet willen om je lichaam zijn ze je tijd NIET waard. Dat soort jongens zijn altijd assholes. Hun verlies! ¯\_(ツ)_/¯ 

Reputatie 1
Badge

Tja, daar heb ik een klein probleem: ik weet het niet. Ik heb nog nooit een vriendje/vriendinnetje gehad of vlinders in mijn buik gehad. Ik herken het gevoel niet, ik heb altijd gedacht dat het dan ineens poef! En dan wist je dat je verliefd was. 

Ik wil ook niet per sé een vriendje/vriendinnetje ofzo, maar het is fijn om met iemand te praten die je 100% vertrouwd. Waar je random een knuffel aan kan geven en bij kan huilen zonder uitgelachen te worden of dat mijn andere vriendinnen het weten. Mijn beste vriendin kan dat mee, maar die woont 200 km verderop en mijn andere goede vriendin kan niet zo goed tegen anders zijn. Ik ben juist heel alternatief. Thuis, in mijn hoofd en blijkbaar hier ook. Op school en bij mijn vriendinnen niet, daar voel ik me niet veilig met dat soort dingen. 

O jee, nou zit ik ook nog te janken

Ik wil ook niet dat een jongen van mij houd door mijn lichaam, maar ik voel me er minder zelfverzekerd door. Ik had een week geleden een mooie nieuwe bh gekocht en ik deed hem thuis aan en ik voelde mij zo mooi, dat voelde echt goed. 

Liefs, F

Lieve Fien, 

super knap dat je het verteld. Ik heb/ had  precies dezelfde gevoelens, ik snij mezelf soms, maar ik raad het af en zoals miaomiao al zei is het verslavend en je krijgt er lelijke littekens van! je kan je bmi berekenen dat is om te kijken of je goed op gewicht bent, als ik het zo zie denk ik niet dat je ondergewicht hebt, maar je weet het niet. en over nog niet ongesteld zijn, don't worry ik ben 14 en ook nog niet ongesteld geworden, Je bent nooit de enige! en zie het als een positief ding, want bij de meeste meiden doet het veel pijn. Ik hoop dat je er wat aan hebt. 

 

 

groetjes, sad af. 

 

Reputatie 1
Badge

Dank je wel, sad af

Ik heb mijn BMI al berekend en dit is wat er uit kwam. 

Bedankt voor het zeggen dat jij ook nog niet ongesteld bent, daar voel ik me een stuk beter door. 

Ik vind het vooral vervelend dat ik niet mee kan praten met mijn vrienden erover.  

Nogmaals bedankt!! !

Slaap lekker en liefs, F

Ik  ben npg nooit depresief geweest maar heb me zeker wel ns ongelukkig gevoeld. Wat mkj helpt is: er komen echt nog leuke en beter tijden aan. Ook al lijkt dat nu niet zo. Ik wist al op jonge leeftijd dat ik juf wilde worden en iedere keer als ik verdrietig was dacht ik, als ik later een goede juf ben, wil ik dit met de kinderen doen. Ik vind het zelf bijv leuk om sieraden te maken en dat wil ik ook zeker een keer met de kinderen gaan doen. Dus bedenkt wat wil je nog graav bereiken later? En heb je al leuke toekomstplannen? Dat hoeft natuurlijk niet perse met je beroep te maken hebben. T kan ook dat jij zegt: ik wil graag een keer naar amerika later. Dan is het toch hartstikke zonde als jij nu zm pleegt. En daarnaast maak je super veel mensrn ongelukkig als jij dat doet. Ik hoop dat je er iets aan hebt gehad

Reputatie 1
Badge

Bedankt voor je reactie! Ik had er heel veel aan. Ik zei al dat zelfmoord bij mij geen optie was omdat ik niet wil dat iedereen verdrietig is. Ik wil later aan de zee wonen, om het buitenland. Dat lijkt me gaaf! Goedenacht en liefs, Fien

Badge +4

Je bent niet de enigste die zwaar ondergewicht heeft ik heb het ook en moet heel de tijd vieze dingen nemen enzo voor me gewicht en ik ben ook licht depri maar dat heeft ook met wat anders te maken

Lieve groetjes van GoevilgeJongen

Badge +4

Typ foutje gevoelige*

Reputatie 3
Badge +1

Hoi Fien,

 

Ik heb ook moeite met vervelende gedachten, krabben, late pubertijd en het nog niet verliefd zijn geweest en daarom twijfelen over sexualiteit. 

Het is fijn om te weten dat ik niet de enige ben. Wat mij helpt met krabben is een pleister over de wond plakken. Het klinkt gek, maar het helpt toch met erover denken of ik het wil doen of niet omdat er een extra barrière is waar je door moet voor krabben. Daarom krab ik niet/minder aan wonden waar ik een pleister op heb geplakt. Het kan natuurlijk niet overal, maar je kan pleisters op de armen en benen meestal wel bedekken met kleding. Overgaan op snijden is geen goed idee en het is beter om helemaal te stoppen met krabben. Maar ik weet dat het ontzettend moeilijk is en ik hoop dat het je lukt.

Het maakt niet uit als je nog niet verliefd bent geweest. Dat komt nog wel (of niet als je asexueel/ aromatisch bent, wat ook prima is).  

Het is eigenlijk best wel fijn om laat met de puberteit te zijn, omdat het best wel vervelend is. Het is helaas wel zo dat je dan buiten de groep lijkt te vallen. Waar ik zelf achter ben gekomen is dat meer meisjes op mijn school hetzelfde hadden, maar het niet durfden te zeggen.  

Ik hoop dat je hier wat aan hebt,.

 

Groetjes, tupurangi

Reageer