Skip to main content
Vraag

ik heb de neigeing om dingen te faken voor aandacht

• December 3, 2025
  • 2 reacties
  • 73 Bekeken

sanne
Forum|alt.badge.img+1

netzoals dat ik in andere forums heb gezegd, ik voel me de laatste tij derg k*t, en ik weet srs nogsteeds niet wrm, tijdes dat soort episodes heb ik bijv de gedachtes om mezelf blauwe plekken t egevn zodat mensen misschien zich zorgen maken om mij ofzo, of dat fantaseer ik over hoe mensen zouden reageren als ik gewoon dood ben, in het ziekenhuis lig, zware depressie heb, een bot gebroken heb etc. ik heb al een keer eerder mezelf een blauwe plek gegevne daarvoor, of ook wel vaker gedaan alsof ik zware koppijn heb, terwijl ik dat niet heb. ik ben ook half pathalogische leugenaar, dus ik lieg bijv over iets, zonder dat ik er over nadenk, of dramatiseer dingen soms. maar serieus, HELP, hoe f*cking triets moet je zijn om bij in het ziekenhuis te willen liggen voor aandacht??? ik vole me altijd daar gwn kutten over, en ik weet niet aan wie ik hulp moet vragen. ( je hoeft mn oudres en vrienden niet eens aan te halen, dat maakt het sws NIET beter)

2 reacties

vie
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • December 5, 2025

hi ​@sanne  

wat vervelend dat je je zo voelt. ik wil in elk geval zeggen ik vind dat je niet triest bent. ik denk eerder dat er iets aan de hand is waardoor je al deze dingen wilt doen of bent gaan denken. het kan denk ik heel erg helpen om hier met iemand over te praten. ik denk dat je aan deze tip niet heel veel hebt maar het wel zal helpen. je kan bijvoorbeeld met iemand van school praten of met de kindertelefoon als je nog niet wilt dat je ouders erachter komen. omdat het kan opluchten en je misschien hulp kunt gaan zoeken en dat je dan er achter komt waarom je dit soort dingen doet of zegt. ik wil er wel bij zeggen dat je niet gek bent. je bent gewoon een mooi persoon, ik vind het heel dapper dat je het hier met ons wil delen 

liefs vie❤️

Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • December 7, 2025

Eerst ik wil je laten weten dat je niet alleen bent. Ik heb dit ook. JE BENT GEEN SLECHT PERSOON OMDAT JE DIT DENKT!!! Ik weet niet of je iets hebt aan dit tip maar doe een keer per dag iets dat eerlijk is bijv. 15 minuten schrijven en je gedachten veilig uit laat komen of 5 minuten nadenken over iets dat goed is