Vraag

ik heb de afgelopen maanden echt haat aan het leven en ik voel me constant kut

  • 19 July 2020
  • 2 reacties
  • 200 Bekeken

Badge

hey, hoi, hallo mensen

 

ik ben 15 jaar en ik voel me de afgelopen maanden echt constant kut. bij alles wat ik doe en overal waar ik heen ga, heb ik het gevoel dat ik zomaar in huilen kan uitbarsten. ik zit met zoveel dingen in mijn hoofd waar ik helemaal gek van word. ik wil dus bijvoorbeeld nu wel een serieus baantje ergens maar alleen al bij de gedachte dat ik ergens moet gaan solliciteren voel ik de buikpijn al opkomen. ik vind het dood en dood eng. ik baal ervan dat ik vaak sociaal erg ongemakkelijk ben en gewoon sowieso sociaal zijn tegen vreemde of nieuwe mensen erg lastig vind. als ik naar de winkel of ergens anders heen ga en ik zie daar kinderen van ongeveer mijn leeftijd werken komen de gedachtes van een baantje willen weer naar boven. deze blijven dan ook vaak de hele dag hangen, wat er vervelend is.

ik heb wel een vriendengroepje maar niet echt een beste vriendin, dus voel ik me ook vaak best alleen. ik weet dat ik bij hun terecht kan als ik problemen heb maar toch. ik merk dat ik de dingen die ik altijd deed niet meer interessant vind worden en ik heb in weinig dingen nog maar zin.

al met al heb ik dus constant een rot gevoel en voel ik me vaak alleen. ik heb echt haat aan leven soms.

ik weet dat op deze leeftijd je zo voelen er bij hoort maar hoe kan ik me toch wat beter voelen? 

(echt sorry voor dit lange verhaal)

 

de groetjes, en als er iemand reageert: alvast bedankt!


2 reacties

Hoi

 

Wat naar dat je je zo down voelt. Niet fijn is dat. 

 

Aangezien dit vervelende gevoel al enkele maanden aansleept en gepaard gaat met een sociale angst (als ik het zo mag noemen), lijkt het me verstandig om dit met een volwassene te bespreken. Dat kan bijvoorbeeld met een vertrouwenspersoon op school of met een familielid. Ook de huisarts zou je kunnen helpen, bijvoorbeeld door je door te verwijzen naar een psycholoog, die je kan leren hoe om te gaan met deze gedachten en sociale angst. 

 

Goed dat je dit topic aangemaakt hebt. Op die manier heb je alles al eens van je afgeschreven. Luchtte dat op? Wat ook altijd kan, is bellen of chatten met de Kindertelefoon. Daar kan je anoniem alles kwijt. 

 

Gr. Kenshin

Hallo AnoniemPersoon1.0 :)

Vervelend dat je zo'n somber gevoel ervaart.

Je kunt het zoals Kenshin bespreken met mensen die je vertrouwd zodat die jou tips kunnen geven hoe je om kunt gaan met de somberheid. Je kunt met bijvoorbeeld een psycholoog ook leren hoe je makkelijker sociaal wordt naar andere mensen. 

Even een grapje tussendoor: Nu hoeft het natuurlijk niet want he, '’social'’ distancing :joy:

Sorry, ik kon het niet laten :)

Ook kun je het wellicht met je ouders bespreken zodat die jou ook kunnen helpen.

-TheMightySlayer <3

Reageer