Vraag

Ik heb concrete zelfmoordplannen, wat moet ik in hemelsnaam doen?

  • 3 May 2021
  • 3 reacties
  • 1067 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi. Ik zit met een groot probleem, ik heb een rot leven momenteel, zit nu net in een pleeggezin waardoor ik mn broertje en zus niet meer mag zien, mijn vriendin zie ik gelukkig nog regelmatig en dat mag ook, aleen nu woont ze 240 km bij me vandaan, maar ik kon gewoon niet meer thuis wonen(wil je daar meer over weten lees mijn topic huiselijk geweld)  maar op de school waar ik op zit ben ik gelijk het buitenbeentje omdat ik nieuw ben en extreem lang(2.12  m) dus nu wordt ik op school gepest daarmee en dat gaat er nogal hard aantoe, verder zijn mn oleegouders en zusje wel heel aardig, maar toch begin ik de neigingen te krijgen om mezelf te snijden, spreek ik vaak dingen uit als:van mij hoeft t allemaal niet meer, als ik er dan nog ben of savonds als ik ga slapen het is beter als ik voor altijd slaap en krijg ik gedachtes als:was ik maar dood get is beter als ik dood ben, of zelfmoord gerelateerde gedachtes. “De tekst is verwijderd omdat deze in strijd was met forumregel 9: Plaats geen illegale, schadelijke, triggerende en/of choquerende inhoud of links op het forum “. Oftewel ik denk aan zelfmoord en niet zo zeer omdat ik niet meer wil leven maar t gaat gewoon niet lang meer zo, met als gevolg dat ik concrete plannen heb om het te doen, wat moet ik in hemelsnaam doen?


3 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Hey Tijntim,

Ik heb ook je andere topic gelezen en wat erg dat dit bij jou heeft moeten gebeuren. 
Pleeg geen zelfmoord. Het lijkt op een oplossing maar het is het echt niet! Je zou er veel mensen veel verdriet mee doen. Denk aan je vriendin! Als je denk dat je zelfmoord gaat plegen kan je 113 bellen. Om je gedachten af te leiden kan je dingen doen waar je echt plezier in hebt of waar je rust bij vind. Natuurlijk kan je het er altijd met de kindertelefoon over hebben of het er met iemand die je vertrouwd zoals je vriendin of je mentor/vertrouwenspersoon. Zij zouden je kunnen steunen en helpen.

Veel succes!

Groetjes iemand.

Hey Tijntim,

Ik heb ook je andere topic gelezen en wat erg dat dit bij jou heeft moeten gebeuren. 
Pleeg geen zelfmoord. Het lijkt op een oplossing maar het is het echt niet! Je zou er veel mensen veel verdriet mee doen. Denk aan je vriendin! Als je denk dat je zelfmoord gaat plegen kan je 113 bellen. Om je gedachten af te leiden kan je dingen doen waar je echt plezier in hebt of waar je rust bij vind. Natuurlijk kan je het er altijd met de kindertelefoon over hebben of het er met iemand die je vertrouwd zoals je vriendin of je mentor/vertrouwenspersoon. Zij zouden je kunnen steunen en helpen.

Veel succes!

Groetjes iemand.

Wow, dankjewel, ik zal 113 gelijk bellen want zit in een beginnende crisis

 

Reputatie 3
Badge +2

Hi @Tijntim

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wilt delen. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.

Groetjes en sterkte, 

Hanne van De Kindertelefoon 

 

Reageer