Skip to main content

Hey

Ik ben 13 jaar

Ik was voor de corona tijd nog extrovert en ik was van jongs af aan al bang voor mensen en praten en dat begon minder te worden totdat de corona tijd binnen kwam.. door corona en quarantene ben ik dus aggressief geworden en mijn add is erger geworden. Ik ben ook bang voor mensen nu. Ik ben ook bang voor wat docenten op mn school want ze worden meteen helemaal boos als je 1 foutje maakt en daardoor word ik bang, mn hamster was in april overleden waardoor ik helemaal niet lekker in mn vel zit en dan gaat een docent zeggen dat het geen reden is om niet op school te komen terwijl ik bijna een einde aan mijn leven wou maken. (Niet alleen door mijn hamster maar er waren meerdere dingen gebeurd zoals ruzie met mensen waar ik van hou) dus nu zit ik hobbies te zoeken die wat stress laten gaan maar ik ben al van 10 ofzo dingen gegaan van eerst muziek maken, lukte niet. Dan gitaar spelen. Ik kon niks meer dan 4 liedjes doesnt matter how hard i try, dan probeerde ik weer te tekenen en verniel ik 3 tekeningen waar ik wel n week aan heb gewerkt dan weer 3d modellen maken wat me niet lukte en zonet heb ik geprobeerd een art doll te maken maar dat is mislukt. Dus nu voel ik meer stress dan ervoor. Ik wil heel graag hulp maar ik durf het niet te vragen. Ik zit ook nog in de kast maar ik ben daar helemaal niet eens meer mee bezig terwijl t een groot ding is. Ik heb mezelf begin 2020 ook al pijn gedaan en ik ben er al mee gestopt  na 2 maanden alleen toen deed ik iets anders om mezelf pijn te doen, ik ben er ook mee gestopt maar daardoor kan ik dus geen agressie eruit laten waardoor ik me meer shit voel, ik heb sirieus hulp nodig maar ik durf niet met iemand te praten, is er misschien een soort online chat therapie? Zonder je stem te gebruiken? Als dat zo was dan zou ik het fijn vinden. Maar ja... ik denk dat dit alles was..

 

( deel van de tekst aangepast door de Kindertelefoon wegens regel 9, het beschrijven van manieren van zelfbeschadiging kan triggerend of choquerend werken voor anderen )

Hoi @Ikweetgeennaamnu ,

 

het klinkt of je in een lastige situatie zit, wat goed dat je erover komt praten! 

Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wilt delen. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl. Met hen kan je bijvoorbeeld anoniem chatten, of een online therapie of online coaching volgen.

Heel veel succes en sterkte,

 

groetjes van Marieke

De Kindertelefoon


Heey,

Wat vervelend zeg. Klinkt als een lastige situatie.

Goed dat je hulp wilt maar kan me inderdaad voorstellen dat het lastig is om hulp te vragen. Je zou met je ouders of mentor ofzo kunnen praten of iemand anders die je vertrouwd.

Je zou online met De Kindertelefoon kunnen Chatten, echter is dat geen therapie maar misschien is het fijn om even je verhaal kwijt te kunnen. Je kan ook eens kijken bij Praten Online.  Dat is een site voor jongeren tussen de 12-24 jaar die zich down en/of gespannen voelen. 

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

 

joeeeeee


Reageer