Skip to main content

ik had nagedacht...

• December 16, 2024
  • 1 reactie
  • 22 Bekeken

Forum|alt.badge.img+6

hoi ik ben zeepsopje,

vandaag tijdens mijn Latijn toets zat ik na te denken. waarom ging vorig jaar tijdens de toetsweek verkeerd? en waarom moest ik blijven zitten? die heb ik denk ik nu beantwoord denk ik. het kwam dus door, dat mijn vriendin thuis zat en dat doet ze nu nog steeds. niet dat het mijn vriendins schuld is hoor, ik hou van haar. eerst vond ik het nog okay, maar het duurde steeds langer toen kwam eruit dat mijn vriendin dus depressief is. ik voelde me steeds eenzamer, ging steeds minder praten en ik kreeg gedachtes van dat het allemaal  mijn schuld was en kreeg een heel laag zelfbeeld. daardoor kreeg ik zm gedachtes en dacht ik ik verdien niet om te leven ofzo. maar ik wou ook niet dood. nu ga ik naar een psycholoog en het gaat alweer beter, alleen ik haat mijn school nog steeds en voel ik me nog steeds niet op mijn gemak op school. en ik dacht laat maar zitten, al mijn toetsen zijn toch slecht. ik had het een beetje opgegeven en mijn mentor hielp ook niet mee, ze begreep me niet en ook zag ze niet dat het steeds slechter ging. maar nu ik weer in het zelfde klas moet zitten en bijna mijn eerste toetsweek achter mijn rug heb denk ik, waarom moet ik blijven zitten deze toetsweek ging goed, ik kan de derde jaar dus wel aan, maar de toetsweek ging gewoon niet. 

1 reactie

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 4, 2025

Hey ​@Zeepsopje,

Wat fijn om te horen dat het nu al wat beter gaat met de hulp van je psycholoog, dat is echt een stap vooruit! Het is helemaal begrijpelijk dat je je op school nog niet op je gemak voelt, vooral omdat je zoveel hebt meegemaakt en je mentor je toen niet goed begreep. Het klinkt alsof die last van vorig jaar nog steeds meeweegt, maar het is heel goed dat je nu inziet dat die moeilijke periode toen invloed had op je schoolprestaties.

Dat je deze toetsweek beter hebt gedaan, laat juist zien dat je het aan kan en dat je vooruitgang boekt. Blijven zitten voelt misschien als een straf, maar het kan ook een kans zijn om weer rust te krijgen en beter te focussen zonder teveel druk. Probeer te onthouden dat het niet betekent dat je faalt, maar dat het soms gewoon tijd kost om weer op te krabbelen.

Blijf praten met mensen die je steunen, zoals je psycholoog en vrienden, en wees vooral lief voor jezelf. Je doet het al heel goed door het vol te houden ondanks alles. Je kunt dit!

Sterkte en blijf geloven in jezelf.

xx liefs Wolf 🐺