Skip to main content

ik haat school en ook mijn leven en de rest eigelijk ook

• December 3, 2025
  • 9 reacties
  • 108 Bekeken

Forum|alt.badge.img+1

hi ik ben 12 en ik haat alles maar dan bedoel ik ook echt alles.

Ik haat school omdat ik heel erg gepest word en ik heb ook wel vriendinnen maar die liegen de hele tijd en ik heb om precies te zijn 3 vriendinnen die niet liegen.

2 van de 3 zijn 3 jaar jonger en ik heb buurmeisjes die er bijna nooit zijn. Ik heb een buurjongen van 14 en die wil ook niet meer met mij afspreken zonder mijn broertje omdat hij het ongemakkelijk vind om alleen met mij buiten te zijn. Dat komt dus door mij super super stommen broertje, hij heeft namelijk mij telefoon gepakt zonder dat ik het wist en naar die jongen gestuurd wil je verkering. Toen ik het zag stuurde ik een lang bericht om uit te leggen dat ik het niet was maar toen stuurde hij dat hij wel wilde voor dat ik zij dat mijn broertje het was. Hij heeft het berichtje snel verwijdert en toen stuurde hij ik bedoeld nee.

Ik ben toen die avond met hem gaan afspreken hij vroeg dat en toen zij hij ik weet dat jij weet dat ik je wel leuk vind. Toen voelde ik me super schuldig omdat ik hem niet leuk vind en hij dat dus wel dacht maar hij wil nu dus niet meer afspreken.

Dus niemand vind me aardig en ik word gepest op school door 2 kinderen en ik wil het dus niet zeggen wand ik heb het vaker gezegd. Ik ben namelijk ook gepest in groep 3, 4, 6, 7 en 8 dus ik weet inmiddels wat werkt en wat niet. Ik haat school gewoon omdat mijn ene juf mijn broertje in de klas gehad heeft en daarom word ik er vaak uit gestuurd en de rest vind me gewoon niet aardig en luistert niet echt.

Ik ben namelijk ook in groep 6 en 7 tuis gaan werken en niet naar school gegaan dus dat haat ik ook. Soms word ik zoo gek van allen mensen zelfs van mezelf. Ik heb wel dieren om mee te knuffelen maar soms word ik zelfs gek van die mijn hamster staat op mijn kamer en dat radje maakt een heel vervelend geluid. Ik heb 3 cavia’s en die staan ook op mijn kamer en die zijn aan het drinken en dat maakt echt een stom geluid en een hondje die de hele tijd voor mijn voeten loopt.

Het liefst zou ik gewoon verdwijnen maar dat kan niet oh ja ik heb geprobeerd om niet te schelde volgens mij is het gelukt maar ja sorry als er wel een scheld woord in staat.

doei 🙂 

Tekst aangepast door de Kindertelefoon i.v.m de leesbaarheid.

Zie het forumadvies: 

Houd de tekst van je bericht leesbaar. Gebruik spaties en punten en let op je spelling.

9 reacties

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • December 3, 2025

Hey! Wat een gedoe voor jou, naar hoor. Heb je nu helemaal ook geen vriendschap met die jongen dan? Want het zou leuk zijn als je een maatje hebt waar je goed mee kunt.  En kun je over je problemen en gevoelens niet praten met iemand op school? Een vertrouwenspersoon bijvoorbeeld. Want je hoeft hier niet alleen mee te blijven zitten hoor. Je moet dit echt bespreken. Dat lucht al op. Eerste tip is om dit te doen:   https://www.kindertelefoon.nl/bellen 

En om wat meer leuke andere kinderen te ontmoeten zou je misschien ergens bij kunnen gaan zoals een sport of scouting. Dat is fijn voor de afwisseling. Maar in ieder geval helpt het al om de kindertelefoon eens te bellen en te praten over alles! Veel succes hoor, moet lukken 👍🏼

Liefs, Tover xxx

ghast
Forum|alt.badge.img+9
  • Topper
  • December 3, 2025

Hoi,

Misschien kan je, zoals ​@Tover01 zegt, met de Kindertelefoon bellen of eens met een vertrouwenspersoon erover praten, zoals je ouders of familie.

En misschien van je cavia's vragen of ze op iemand anders’ kamer kunnen.

Succes.

Groetjes,

ghast

Forum|alt.badge.img+1
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • December 3, 2025

--onnodige quote verwijderd--

@Tover01 bedankt voor de tips 

met die jongen hij heeft niet meer tegen me gepraat de laatsten paar weken 

de vertrouwenspersoon heeft ongeveer alles wat ik haar vertelde tegen mijn ouders ge zegt en ze komt ongeveer elke dag naar mij toe om te vragen of ik wil praten maar ik zeg elke keer nee maar ze blijft het vragen 

ik zit op voetbal maar ik denk dat ik er af ga ik zit ook op dansen ik ga dat nu 2 keer per week doen maar daar zit ik met best wel oude kinderen van 15 en 16 maar ik ben 12 en er is niks mis met dat ze ouder zijn maar om gewoon mee af te spreken heb ik liever iemand van 12, 13 of 14 

bedankt doei 😊

Forum|alt.badge.img+1
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • December 3, 2025

-onnodige quote verwijderd--

@justGhast de vertrouwenspersoon dus liever niet de kindertelefoon heb ik nog niet geprobeerd 

en de cavia’s mijn broertje wil ze niet en mijn moeder ook niet en als niemand ze wil moeten ze naar iemand die ze genoeg aandacht geeft 

bedankt en doei 😊

vie
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • December 4, 2025

hi ​@Lilou  wat naar dat je je zo voelt 

ik ben het eens met ​@Tover01 en ​@justGhast. ik denk dat het erg zal helpen ommet iemand te praten die je vertrouwt. dat kan ook een andere docent zijn dus dat hoeft niet een vertrouwenspersoon maar het kan ook iemand in de familie zijn. je kan natuurlijk ook hier op het forum en bij de kindertelefoon je verhaal kwijt. 

liefs vie 

Forum|alt.badge.img+1
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • December 4, 2025

--onnodige quote verwijderd--

@vie bedankt voor je tips maar ik heb het meeste al geprobeerd ik heb al met mijn juf gepraat maar mijn 2 leukste juffen zijn vorig jaar weg ge gaan dus dat kan niet meer en de kindertelefoon ga ik nog wel doen 

bedankt liefs lilou

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • December 15, 2025

Hi ​@Lilou

Probeer toch nog eens contact te zoeken met jouw buurjongen. Die draait wel bij. En als je geen vertrouwenspersoon vind heb ik miss wel een tip, het forum, wij zijn er altijd voor jou om jou te helpen in goede en slechte tijden, ik ben alles topics van jou aan het lezen omdat je me wel een tof persoon leek, jij antwoord ook op mij dus dacht ik: ‘Lilou (ik vind dat een prachtige naam) helpt mij, ze lijkt me wel lief’ en nu zit ik hier jouw topics te lezen. Ik hoop echt dat je mensen tegen komt waar je wat aan hebt en het liefst van al hoop ik dat ik jou ooit in het echt tegenkom.

Forum|alt.badge.img+1
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • December 15, 2025

hi 

wat een lieve reactie 

en bedankt dat je mijn naam mooi vind jij lijkt me ook heel aardig 

en ik hoop dat ik jou ook een keer tegen kom in het echt ik denk alleen dat het best moeilijk word omdat we niet weten van elkaar hoe we er uit zien 

en inmiddels heb ik weer een beetje contact 

bedankt voor je reactie 

groetjes lilou 

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • December 16, 2025

Hi ​@Lilou,

Ik ben blij je weer een beetje contact hebt met mensen alles komt goed!