ik haat mn lichaam en ik wil stoppen mezelf te vergelijken met anderen

  • 23 March 2024
  • 1 reactie
  • 42 Bekeken

Reputatie 5
Badge +1

MEGA THRILLER WARNING

 

Heyy dus ik haat mn lichaam ik vergelijk hoe ik eruit zie met iedereen om me heen

ik kijk tijdens gym en turnen naar iedereen uit mn klas en vergelijk mezelf met de meiden in mn klas die het dunst zijn niet met anderen en dan denk ik dat ik breed ben omdat ik er niet zoals hun uitzie

ik haat die gewoonte, en ja ik was er even mee gestopt maar ik had weer geprobeerd af te vallen door alleen uitgebreid te ontbijten, een beetje avondeten en voor de rest de hele dag niks en veel turnen, maar ik kon niet turnen door de regen en daarna at ik heel veel snoep en werd ik ziek.

Volgens mn bmi ben ik helemaal niet dik maar als ik kijk naar sommige anderen zie ik er breder uit en daarom wil ik heel graag afvallen en probeer ik het ook

ik ga denk ik volgende week opnieuw proberen, maar eigenlijk wil ik gewoon stoppen met mezelf vergelijken met anderen en stoppen met mezelf dik te vinden

weet iemand hoe ik dat moet doen want nu haat ik hoe ik eruit zie en ik haat het om mn lichaam te haten, ik mis het zo erg toen ik mezelf niet met anderen vergeleek

nu kan ik er niet meer mee stoppen en ik wil er zo graag meer mee stoppen en hoe ga ik nu de zomer overleven want dan kan ik mezelf de hele tijd met met anderen vergelijken en dat ga ik waarschijnlijk ook doen zonder dat ik het wil…

Heeft iemand tips hoe ik kan stoppen mezelf te vergelijken en weer mezelf niet dik te vinden


1 reactie

 

Voor tips om jezelf niet te vergelijken zou ik de positieve en leuke aspecten van je lichaam onthouden, iedereen heeft namelijk mooie en lelijke delen! Ook kan je het aan iemand vertellen dat je dit doet, dan creëer je namelijk de verwachting dat jij dit gaat doen. Als je faalt, faal je niet alleen naar jezelf, maar ook naar de gene aan wie je het hebt verteld, dit maakt het een veel betere motivatie.

Ook kan je dingen gaan doen waardoor je je mooier voelt, niet ongezonde dingen zoals afvallen. Maar mooie kleding aandoen en make up opdoen is prima. Dit moet je alleen doen als je het leuk vind om te doen natuurlijk.


Verder kan je jezelf een paar vragen stellen wanneer je je lichaam gaat vergelijken.

 Waarom wil je dunner zijn dan de rest? Voel je minder mooi? 
Veel meisjes en jongens hebben verschillende types, veel mensen vinden andere dingen mooi, sommige mensen vallen op heel slank, curvy of mollig, wat je ook bent het is prima, er zullen altijd mensen in de wereld zijn die je lelijk vinden, maar ook altijd mensen die je mooi vinden.  Ikzelf vind extreem slank bijvoorbeeld helemaal niet zo aantrekkelijk…

 

Ik wil er ook bijvoegen dat je niet het mooiste lichaam hoeft te hebben (crazy opinion I know). Uiteindelijk voegt het toch niks toe, je persoonlijkheid is wat er echt toe doet.  Zou je vrienden en vriendinnen willen maken omdat ze je mooi vinden of aardig? Er mooi uitzien is fijn, maar zeker niet nodig. Je uiterlijk (raar gezegd) verdient dus eigenlijk niet zoveel aandacht! Dit geldt natuurlijk voor iedereen 🙃

gaat het over je gezondheid? Je hebt zoals je zegt namelijk een normaal bmi! Je bent dus in principe helemaal gezond en hoeft dus niet aftevallen. 
 

Wil je beter zijn dan de andere meisjes? Nou ja iedereen wil beter zijn dan de rest, maar waarschijnlijk zijn die meiden op sommige dingen hartstikke jaloers op jou! Jij bent zeker niet de enige onzekere in je klas! Misschien zijn ze wel jaloers op bepaalde aspecten van je uiterlijk, kledingstijl of dingen waarin jij goed in bent. 
 

natuurlijk kan je jezelf ook andere vragen stellen om te beseffen dat je een heel normaal lichaam hebt en niet hoeft te vergelijken.

 

Als je faalt en alles niet werkt zou ik hierover naar je ouders of een andere vertrouwenspersoon gaan, die kunnen je dan helpen, bijvoorbeeld door een psycholoog te regelen. Een psycholoog is misschien heftig, maar het is duidelijk dat je hier heel ongelukkig en onzeker van wordt en dit is eigenlijk de makkelijkste manier om er van af te komen 😅

 

Reageer