Skip to main content
Vraag

Ik haat mijn neppe vrienden

• July 6, 2025
  • 6 reacties
  • 42 Bekeken

Hallo mensheid. Ik heb geen vrienden meer want die zijn allemaal nep. Ik had een vriendin (A). We waren geen besties ofzo maar wel gwn goeie vriendinnen. Ik speelde vorige week met mijn Turkse vriendin (want ik ben zelf ook Turks ofc) we spraken zoals gewoonlijk Turks. Toen we voorbij A liepen zei A tegen ons:"ik weet wel wat je over mij zegt b****!!" Ik was helemaal in shock. Maar niet heus. A WORDT ALTIJD BOOS ALS IK MET IEMAND ANDERS OMGA. soms wil ik haar vermoorden... ik weet ook niet wrm

Bye

6 reacties

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 2, 2025

Hey lieve ​@Zeynie1111,

Dankjewel dat je dit durft te vertellen. Het zegt in ieder geval al: je hóort erbij bij de mensen die je vriendinnen noemt, zelfs als dat contact soms zo ingewikkeld lijkt.

Het zegt óók dat jouw boosheid echt is en dat je soms gedachten hebt die jou zélf beangstigen. De zin “soms wil ik haar vermoorden” was schokkend om te lezen, maar vooral omdat we het niet gewend zijn zulke gedachten te hebben. Laten we daar eerlijk over zijn: zulke gedachten zijn meestal geen plan, maar paniek, pure vluchtenergie in je brein. Dat betekent dat je lichaam en hoofd geschrokken zijn en signalen sturen op een manier die niet klopt bij wat je bedoelt. Het heet een intrusieve gedachte en dat is bekend bij mensen die worstelen met OCD, angst, depressie of bij hooggevoeligheid. Je bent niet ‘raar’ of bijna-crimineel door deze gedachte, maar het zegt wel dat je hulp kunt gebruiken om deze energie te reguleren en grenzen op te merken.

xx liefs Wolf 🐺

• August 21, 2025

*Onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon*

Sorry dat ik zo geweldadig deed, thx ♡

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 21, 2025

Tis oké, hoe gaat het nu met je?

xx liefs Wolf 🐺

koetje.123
Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • August 21, 2025

hey ​@Zeynie1111 

dat is niet ok dat ze dat gelijkt denkt.

helaas zijn sommige vriendinnen gewoon… anders. hett kan ook zijn dat ze jaloers is omdat je met iemand anders omgaat? 

hoop dat het helpt.

Groetjes Koetje.123

Annabelle456
Forum|alt.badge.img+2
  • Weet de weg
  • August 22, 2025

Ik heb ook een vriendin waarvan ik dat soms denk. Maar ik probeer vooral niet te negatief over haar te denken en te doen, want als dat merkt dan is het al gauw klaar, (zeker als je weinig vrienden hebt) maar als je denkt dat het echt niet meer gaat en je hebt veel andere vriendinnen kan je daar natuurlijk ook meer mee omgaan 

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • October 2, 2025

heyy,

missien dat ik te laat ben… maar ik begrijp je want ik heb mijn hele leven al nep vrienden gemaakt… en nu heb ik ruzie met mijn vriend en ik heb mijn 2 grootste geheimen verteld aan hem… alleen ik durf het niet te zeggen van pls vertel mijn geheimen niet door… ik ben daar te verlegen voor… en ik durf het gewoon niet… nu we ruzie hebben… :P maar ik zou gewoon praten met haar...