ik haat mijn leefgroep

  • 28 December 2022
  • 4 reacties
  • 90 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1

Yoo, ik zit sinds begin dit jaar in een leefgroep met andere kinderen die ook niet thuis kunnen wonen. Een leefgroep kom je in terecht als je niet thuis kunt wonen, ik ben er de hele week, oftewel altijd.

Ik heb inmiddels wel een goede vriend, maar toch haat ik het hier. Ik heb niks met de begeleiders. Ze snappen mij gewoon niet. Ik denk eraan om weg te lopen. Ik wil bij mijn ouders zijn. Ik zie ze nooit meer. Hooguit 2 keer per jaar. Ik kon zelfs kerst niet thuisvieren, oud en nieuw moet ik ook weer hier vieren. Het liefst loop ik nu al weg, maar ik heb geen sleutel. Ik wil hier gewoon weg, niemand luistert naar mij. Ook al moet ik op straat in de kou leven en uithongeren, alles beter dan dit.

~ Joachim


4 reacties

Hoi Joachim, dit lijkt me echt heel moeilijk.  Wat rot dat je je ouders bijna nooit ziet en dat je zelfs met de feestdagen niet naar huis kan.  Gelukkig heb je wel een goede vriend.  Hoe oud ben je?

Ik zou niet weglopen hoor, dadekijk kom je nog gesloten te zitten een dat is echt heel naar.  Misschien kun je de kt bellen, zij kunnen heel goed luisteren. 

Reputatie 2
Badge +1

@Mimo Bedankt voor je antwoord. Ik ben 13 jaar. Ik heb gewoon nog steeds die drang om weg te lopen. Dan gaan ze hopelijk eens naar MIJ luisteren, in plaats van hunzelf. Ik ga de kindertelefoon niet bellen, dan hoort iedereen hier het. Ik chat wel.

~ Joachim

Badge

Heyy, wat spijtig dat dit je overkomt. Maar weglopen moet je nooit doen. Hierdoor kan je in een gesloten jeugdzorg belanden en daar zal het niet veel beter zijn. Als het goed is heb je een voogd. Je kan dit aan hem/haar voorleggen. Jullie kunnen het hebben over wat er misgaat er wat er aan kan worden gedaan. Mocht dit na een maand of 3 niet zijn verbeterd. Vraag dan een naar de mogelijkheid van het veranderen waan woonvoorziening. Je kan ook een vertrouwenspersoon aanvragen, ze zijn wettelijk verplicht je er dan een te geven. Anders mag je een klacht indienen. Maar wat gaat er allemaal zo slecht? En waarom zit je er eigenlijk? Een slechte thuissituatie of aandoening? En weet je al hoelang je er moet blijven? Mocht je dit niet weten mag je dit altijd aanvragen, je hebt het recht dit je weten. Ik zou het als ik jouw was overleggen met je voogd en het een tijdje aanzien. Je zit er nog maar net en het is natuurlijk een enorme verandering! Boos doen of weglopen helpt niets. Jij en je voogd/bergeleiding hebben geen emotionele band, dus het zal hun niets doen. Ik woon zelf nu 3 jaar bergeleid en zat op een plek waar in geestelijk mishandelt werd, dus ik begrijp je als geen ander! In ben er een half jaar geleden weggegaan. Wees sterk! Samen komen we er wel.

Heel veel sterkte en succes!                                                                   XxWouldNotBeMexX

Reputatie 2
Badge

@Mimo Bedankt voor je antwoord. Ik ben 13 jaar. Ik heb gewoon nog steeds die drang om weg te lopen. Dan gaan ze hopelijk eens naar MIJ luisteren, in plaats van hunzelf. Ik ga de kindertelefoon niet bellen, dan hoort iedereen hier het. Ik chat wel.

~ Joachim

Maar hoezo denk je dat ze niet naar jou luisteren?. Wat doen die begeleiders dan wat jou niet bevalt? 

 

Uiteraard is het niet leuk dat je niet bij je ouders kan zijn, maar wat is de reden dat je daar bent op de eerste plaats?

Reageer