Skip to main content

Hai....…

Ik heb de laaste tijd het gevoel dt ik alleen ben. En dat iedereen me haat. En dat ik geen nut heb in het leven. Sinds dirn ben ik mezelf vaak gaan snijden op mijn arm. En been. Toen heb ik het mijn moeder verteld en zij zei dat ze ging helpen. Maar ik heb het gevoel dat ze me eerder is vergeten. En dat het haar niet meer boeit. Terwijl ik ook zelfmoord gedachtes heb. Dat weet ze niet maar oke.🥲

Groetjes......😊

Hi 👋

Het gevoel alleen te zijn en dat anderen je niet waarderen is zwaar. Eenzaamheid en het gevoel dat je geen nut hebt  zijn de ergste emoties die je kunt ervaren. Vaak onderschatten mensen de impact van deze emoties.

Het is waarschijnlijk een goed idee om professionele hulp te krijgen. Deze hulp kan je helpen om de oorzaak van je gevoelens vast te stellen en te leren hoe je daar aan kunt werken.  Vraag of je ouders je kunnen helpen om dat te regelen of Vraag iemand op school. Als dat niet lukt, kun je ook zelf een afspraak bij de huisarts maken. Dat kan eng zijn, maar is het zeker waard op lange termijn. 

Je kunt in enige mate ook je zelf helpen.  Leid jezelf af met films, lezen of tekenen. Wandelen,  Sporten, Dansen en muziek luisteren zijn bekende methodes om jezelf beter te laten voelen, dus probeer dat dagelijks te doen.

Hou ook een gezonde leefstijl aan. Slaap genoeg en heb een regelmatig slaapritme. Eet 3 gezonde maaltijden per dag. 

Ik wens je het beste ❤️

-Alice 

Reageer