Skip to main content

• Mijn dag begint niet als het ochtend is, maar in de avond. Een filmje van alle (soort van) akwart momenten speelt door mijn hoofd en ik begin te denken. Ik heb een spiegel op mijn kamer en begin te kijken. Ik heb een bestandje op mijn laptop en begin te schrijven.​

•  Het is niet eerlijk. Iedereen om me heen is perfect; (mijn vriendinnen, hun namen zet ik nier niet op:-)). Ze maken me aan het lachen overdag, maar s'nachts begin ik te denken. Waarom ben ik niet zo goed in die vakken, of ben ik zo goed in make up, of gewoon zo mooi? Ik weet dat zij ook gewoon slechtere kanten hebben, maar s'nachts zijn die nergens te bekennen.​

•  En alle jongens dan, wat vinden die van mij? Ik ben niet verliefd, maar toch is het fijn om te weten of iedereen je überhaupt mag.​

•  Ik weet dat ik niet normaal ben; mijn kledingstijl is anders, ik lach anders en om andere grappen, maar, dat zijn anderen ook, toch? Ik weet dat is als ik blij ben over iets, dat ik mijn mond er niet over kan houden, en dat iedereen het nieuws na een dag of 2 weet. Anderen doen dat niet.​

•  
  • Toch kan ik wel geheimen bewaren. Maar echt bewaren. Dat komt vast doordat ik al had geoefend op mijn eigen geheimen. Het staat nu al zwart op wit, dus ik zeg het maar; ​

• ik haat mezelf

Heeeey

Ik snap echt hoe je je voelt en weet je even minder voelen is oké. Het is al goed dat je beseft dat dit je probleem is. Als ik je bericht lees merk ik dat je jezelf eigenlijk heel de tijd vergelijkt met anderen. Het is mss cliché maar aub doe dat niet. Je moet beseffen dat je elke keer weer een betere versie van jezelf wordt. Geloof mij iedereen heeft zijn struikelpunten,  je vriendinnen zeker ook. Ik denk zelfs dat je vriendinnen ook zo over je gaan denken dat je zo’n prachtpersoon bent. Probeer aub te relativeren en rationeel te denken. Ik denk altijd aan hoe ik over anderen denk, ik denk nooit heel negatief over iemand mensen doen dit vast ook niet over jou. Je bent onzeker over dat je “anders” zou zijn, maar ik merk dat je dit in de negatieve manier ziet. Als ik dit lees denk ik net oef eindelijk iemand die zichzelf durft te zijn en echt authentiek is. Dit is je kracht niet je zwakte. Probeer aan je zelfliefde te werken door kleine stapjes te zetten. Reflecteer in de avond over hoe je dag was en schrijf 3 dingen op die je goed hebt gedaan, kunnen zeker ook kleine dingetjes zijn.

xx

Hoi @kipp en jipp , 

Wat super goed dat je dit hebt durven te vertellen! Daar mag je super trots op zijn. Het lijkt me super vervelend om je zo te voelen. Het lijkt me dan ook een erg lastige situatie waar je in zit.  Weet dat je De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur kunt bellen (0800-0432) of met ons kan chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Nogmaals, wat knap dat je dit hebt durven delen op het forum! 

Groetjes, 

Laura van De Kindertelefoon 

@Girlll  heyy, ik weet niet zeker of dit is hoe je op iemand reageerd, maar ik doe t zo ff. ik voelde me de avond dat ik t postte echt ff heel kut, en ik snap dat het niet per se erg is om anders te zijn, maar mijn vriendin was laatst ook (opeens) zovan: ja je kledingstijl is anders(zeg maar in de slechte manier)maar je bent opzich wel aardig.

ik dacht van: huh, mijn kledingstijl, wat is er anders aan mijn keldingstijl? blijkt dat baggy jeans en oversisted truien en shirts “anders” is (ja duhh, al mijn vriendinnen hebben stockhols style) 

nou ik wou even nog dankje zeggen voor de lieve reactie en nog wat tea vertellen

Reageer