Hey An_oniem,
Je hoeft echt geen excuses te bieden voor dat je jezelf haat hoor! En dat is ook helemaal niet nodig! In je andere topics heb je ook al aangegeven dat je je niet fijn voelt. Heb je een idee waarom je je zo voelt?
Je haat het om over je gevoelens te praten. Toch helpt het heel erg om dat te doen. Je kan het met je vader bespreken, of als je dat nog niet wil kan je het met je mentor of vertrouwenspersoon bespreken. Ook kan je het met een vriend(in) bespreken. Zij kunnen je helpen en steunen.
Als je denkt dat je zelfmoord gaat plegen kan je altijd 113 bellen of chatten. Zij helpen je dan. Je kan ze ook altijd bellen of chatten als je gewoon over je gevoelens wil praten.
Hoe ervaar je de zelfhaat? Is het als een gevoel of meer als een stem of gedachte?
Probeer vaker iets leuks of rustgevends te doen waar jij blij of rustig van wordt. Het hoeft niet lang of moeilijk te zijn, gewoon waar jij je goed bij voelt.
Ik lees dat je het erg moeilijk heb en ik hoop dat het je echt lukt om je beter te voelen!
Groetjes iemand.
@Lost in Life
Ik durf dat niet om met iemand in het echte leven te praten over mijn gevoelens.
Ik ervaar de zelfhaat meer als een gevoel en een gedachte, Stemmen heb ik niet. Heel soms alleen dan is het alleen mijn naam of iets anders.
Ik weet niks leuks om te doen, Ik game soms, Maar ik lig voornamenlijk in bed, Niks te doen.
Ik heb er gewoon geen vertouwen in dat het beter gaat worden.
nogmaals Sorry.
Je hoeft echt geen sorry te zeggen!
Wat kan helpen om iets te doen is een verhaal over je gevoelens te schrijven. Dan heb je én iets te doen én helpt het om je beter te voelen.
Tegen de gedachten kan je ze proberen om te zetten in andere, meer positievere gedachten of in niet hatende gedachten.
Het is echt moeilijk om met iemand te praten, mij is het ook nog niet gelukt, maar je moet het echt proberen!
Groetjes iemand.
(...)
Het is echt moeilijk om met iemand te praten, mij is het ook nog niet gelukt, maar je moet het echt proberen!
gaat echt niet lukken bij mij.
Hoi An_oniem.
Wat heftig dat je je zo voelt. Je hoeft echt geen sorry te zeggen omdat je jezelf aan. Het is ook helemaal niet nodig! Als je denkt zelfmoord te plegen kan je altijd contact opnemen met 113. Je kan natuurlijk ook altijd chatten en bellen met de kindertelefoon.
Ik snap hoe je je voelt. Het haten van jezelf is een verschrikkelijk gevoel. Ondanks dat je er niet over durft en wilt praten is praten echt een van de beste oplossingen. Het is een hele grote stap die je neemt en alles in je zegt dat je dit niet wilt, maar het lucht echt op. Je ouders, familie en vrienden geven om je en staan klaar voor jou. En je kan ook altijd met je mentor/vertrouwenspersoon praten. Jij bent echt niet nutteloos. Jij doet er toe en je bent het waard om hier te zijn!
Zoals Lost in Life ook zegt helpt het om positieve dingen te gaan doen. Hoe klein deze dingetjes ook zijn ze kunnen je een stuk verder helpen. Wat mij wel wilt helpen is het opschrijven van mijn gedachtes. Als ik alles opschrijf wat ik denk ruimt dat mijn hoofd een beetje op waardoor ik me iets rustiger voel. Ook wil het mij wel helpen om rust op te zoeken door een stuk te gaan lopen. Lekker je hoofd leeg maken in de buitenlucht lucht ook een beetje op.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt en ik hoop dat je de moed bij elkaar kan schrapen om te praten, hoe lastig het ook is. Jij kan dit en ik vertrouw in jou!
Groetjes van mij!
@NaamNietBekend
Hi,
Ik weet dat praten wel een soort oplossing is, Maar ik durf dat gewoon niet.
Soms heb ik zelfmoordgedachten, Maar dan denk ik weer dat kan ik mijn broertjes en zusjes niet aandoen.
Ik doe al een beetje wat dingetjes, Als ik bij mijn moeder ben ga ik een beetje koken if iets anders kleins.
Maar ik voel me daarna nog steeds heel kut.
Gr. Anoniem
onnodige quote verwijderd
Hoi An_oniem.
Goed van je dat je wel wat kleine, leuke dingetjes doet zoals bij je moeder helpen met koken. Dat zijn die kleine dingetjes die je een beetje kunnen opvrolijken! Misschien kan je proberen om meer van dit soort dingetjes te gaan doen zoals een klein stukje wandelen of een potje voetballen met je broertjes/zusjes. Ook al werkt het misschien niet heel erg lang, Het werkt wel eventjes en dat is al heel prettig.
Weet je ook waarom je niet durft te praten? Vind je het gewoon erg eng of is het omdat je je emoties niet wilt tonen? Je emoties tonen mag namelijk echt wel! Je zit in een vervelende tijd en het lucht echt heel erg op om te praten. Ook al denk je zelf dat je het niet durft, ik geloof dat jij het echt kan!
Durf je misschien wel een gesprek aan te gaan met de kindertelefoon? Dit is 100% anoniem en de mensen bij de kindertelefoon bieden een goed luisterend oor en kunnen je ook goed helpen met de situatie waarin je je nu bevind.
Groetjes van mij!
@NaamNietBekend
Meer kleine dingetjes doen kan ik niet aan.
Ik durf al mijn hele leven niet echt te praten, Ik vind het altijd gewoon eng. Of eigenlijk, Ik accepteer geen hulp.
Ik heb vaak genoeg een gesprek gehad bij de KT
Het helpt gewoon niet. Oftewel ik haat mijn leven…
Denk je dat er een rede is dat je je zo voelt?Misschien als je die op een bepaalde manier kan overwinnen gaat het wat beter.
Groetjes iemand.
@Lost in Life
Nee ik weet dat niet, ik had langzamerhand gewoon een soort haat van mezelf ontwikkeld.
Je kan naar een intensieve Mentalizations Based Treatment (gedragstherapie) gaan. Het is een behandeling om begrip te krijgen op je gevoelens en emoties. Ben aardig voor jezelf. Probeer niet om alles perfect te doen. Je bent goed, zoals je bent!
Mvg Anonimiteit123
Je kan naar een intensieve Mentalizations Based Treatment (gedragstherapie) gaan. Het is een behandeling om begrip te krijgen op je gevoelens en emoties. Ben aardig voor jezelf. Probeer niet om alles perfect te doen. Je bent goed, zoals je bent!
Mvg Anonimiteit123
Ik probeer altijd alles perfect te doen. Het lukt nooit, Ik zie geen nut meer om te leven. Maar ik wil het mijn familie niet aandoen…
Hoi,
Ben ik weer, Ik heb de laatste tijd ineens een hele erge zelfhaat ontwikkeld.
Ik doe gewoon alles fout, Niks gaat goed.
Morgen heb ik weer school, En ik heb daar echt geen zin in.
Bij iedereen zet ik een fake smile op en hopen dat zij niks zien. Mijn vader ziet wel dat er iets aan de hand is, Maar iknwil het niet zeggen.
Ik haat het om over mijn gevoelens te praten.
Ik vraag me vaak af waarom ik nog leef, Wat heb ik voor nut.
Ik haat mezelf gewoon sorry…
iedereen heeft wel eens een dipje en je hoeft daar echt geen sorry over te zeggen. Het is vooral belangrijk om erover te praten. Bvb met je mentor of iemand die je vertrouwd. Iedereen wil je helpen! En dan kan iets echt wel lukken. Mijn advies is om naar 113 te bellen of naar hun website te gaan.
Hoi,
Ben ik weer, Ik heb de laatste tijd ineens een hele erge zelfhaat ontwikkeld.
Ik doe gewoon alles fout, Niks gaat goed.
Morgen heb ik weer school, En ik heb daar echt geen zin in.
Bij iedereen zet ik een fake smile op en hopen dat zij niks zien. Mijn vader ziet wel dat er iets aan de hand is, Maar iknwil het niet zeggen.
Ik haat het om over mijn gevoelens te praten.
Ik vraag me vaak af waarom ik nog leef, Wat heb ik voor nut.
Ik haat mezelf gewoon sorry…
iedereen heeft wel eens een dipje en je hoeft daar echt geen sorry over te zeggen. Het is vooral belangrijk om erover te praten. Bvb met je mentor of iemand die je vertrouwd. Iedereen wil je helpen! En dan kan iets echt wel lukken. Mijn advies is om naar 113 te bellen of naar hun website te gaan.
Ik kan met niemand er over praten, Sorry..
Vandaag ging weer alles fout, Alles zat weer tegen. Ik kan het gewoon niet meer aan...