Vraag

ik haat hoe ik eruit zie

  • 27 October 2020
  • 4 reacties
  • 146 Bekeken

Badge

Ik heb heel erg moeite met hoe ik eruit zie. Ik vind mijn lichaam oprecht heel lelijk. Mijn moeder heeft de spiegel uit mijn kamer al weg gehaald, maar nu maak ik constant foto's om te checken of ik er niet dik uit zie. Ik heb hierdoor ook veel problemen met eten, ik eet op sommige dagen bijna niks en ik heb moeite met doorslikken en kauwen als ik wel eet. Dit soort dingen komen in een soort golven. Ik kan er dagen geen last van hebben maar soms opeens komt het terug en ik heb ik er weken last van. 

ik weet niet meer wat ik met mezelf aan moet. 

 


4 reacties

Hooi, hoelang zit je al met deze gedachtes? Weten de mensen die dichtbij je staan (mensen die je vertrouwt in je omgeving), dat je met deze gedachtes rondloopt? Probeer met ze in gesprek te gaan en probeer samen naar een oplossing te kijken.

Niemand is lelijk, je bent uniek zoals je bent. Er is geen perfecte lichaam, perfecte gezicht, perfecte haar noem maar op. Ook is het belangrijk dat je je niet laat beïnvloeden door sociale media (wat vaker bij pubers gebeurd nu). Hiermee bedoel ik: het normaliseren van 'perfecte lichaam' die 9 van de 10 keer bewerkt is (fotoshop of plastische chirurgie) . 

Nogmaals, probeer hier met een volwassene erover te praten om een oplossing eer voor te zoeken. YOU CAN DO THIS :heart:

Badge

hee! ik weet niet of iemand dit nog ziet, maar ik wil vertellen dat ik al 3 maanden geleden aan eetstoornis behandeling ben begonnen en het gaat nu al stukken beter. als jij je ook zo voelt is het beste wat je kan doen is het vertellen aan iemand die je vertrouwd en langs de huisarts gaan, die kan je door verwijzen naar een praktijk. ik weet hoe lastig deze gevoelens kunnen zijn, maar het is mogelijk om ervan af te komen. hulp zoeken is geen misdaad, jouw struggles doen er toe!

Heyy

 

Wat goed van je dat je hulp hebt gekregen! En het is super fijn om te lezen dat de behandeling werkt en dat het een stuk beter gaat met je! Ik ben trots op je:blush:

 

Ik ben het verder helemaal eens met het advies wat je geeft! :)

 

Groetjes,

NaamNietBekend

Fijn om te horen dat het al een stuk beter gaat! I’m proud of you <3

Reageer