Vraag

ik haat het thuis.

  • 26 February 2023
  • 5 reacties
  • 82 Bekeken

Badge

Sinds dat mijn oudere zus uit huis is, wil ik ook zo snel mogelijk weg. Mijn eigen ouders weten geen eens dat het op heel veel momenten niet goed met hun dochter gaat. Een moment dat ik niet vergeet was dat ik aan het huilen was in mijn kamer en mijn moeder zomaar opeens binnenkwam en ze vroeg om oplader. Dacht ik echt sorry maar ben je dom? Je hoorde het aan me stem je zag tranen over mijn wangen rollen en het interesseert je niet? Volgens mij is ze alleen maar bezig met zichzelf want  ze is er nooit voor me ze is überhaupt nooit thuis.  
 


5 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Heb je het je ouders al verteld? En misschien kun je er op school met iemand over praten? Je mentor of zo?

Reputatie 7
Badge +19

vervelend voor je :(

Sommige mensen vinden het lastig om met emoties van een ander om te gaan of om daar over te beginnen. Maar misschien kan jij zelf eens het gesprek beginnen met je ouders en zeggen dat het niet goed met je gaat en dat je het jammer vindt dat je ouders dat niet zien.

 

Joeee

Reputatie 7
Badge +9

Tja het kan voor sommige mensen lastig zijn om emoties te lezen, aantevoelen, of er uberhaupt mee omgaan.

Het beste is hier met iemand zoals een docent  of mentor mee te praten en die dan kan helpen

Reputatie 7
Badge +15

Hi, 

zoals hierboven al wordt genoemd; zou ik dit met je ouders bespreken. Met je mentor kan ook, maar ik weet niet of die er heel veel aan kan doen. 
 

het is lastig als je ouders je gevoelens negeren, en weinig/geen tijd voor je hebben. Ik herken dit ook wel. 

het is heel vervelend, en ik zou het echt met je ouders bespreken, je kan trouwens ook terecht bij de kindertelefoon (0800-0432) of bij de chat. 
 

heel veel suc6 

Mij_Niet_Gezien 
 

Reputatie 3
Badge +1

Hey wat vervelend dat het er thuis zo aan toe gaat. Probeer om met je vrienden of vriendinnen en over te praten dat lucht misschien ook al op. Ook kan je met een ander familie lid erover praten als je het niet gelijk aan je ouders wilt vragen waarom ze zo doen. Erg vervelend voor je!!!

Reageer