Vraag

ik haat de persoon die ik ben

  • 4 October 2020
  • 14 reacties
  • 297 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey iedereen hier

Normaal kom ik altijd wel uit m'n struggles, maar nu lukt het ff niet.

Ik ben de laatste tijd redelijk veel veranderd. En ik vindt de nieuwe ik niet leuk. Vaak in de avond bedenk ik dingen van ''waarom heb je dat gezegd'' of '' Wtf deed jij''. Het komt er een beetje op neer dat ik me eigen karakter haat ofzo.  Iemand tips 

Groetjs

 


14 reacties

Hi Kaas123,

 

zijn het dan dingen waarvan je gewoon denkt dat je het beter of uitgebreider had kunnen zeggen, zodat je iemand nog beter had kunnen helpen of zijn het dingen waar je echt spijt van hebt, omdat het onaardige dingen zijn die je dan tegen iemand hebt gezegd?

 

Heeft het maken met vrienden/school of vooral met hoe je thuis bent?

 

Ik hoor, nou ja, lees het wel :relaxed:

 

Groetjes,

M&M's

Hey Kaas123,

 

Zoals M en Ms al vroeg, heeft het te maken met school ,vrienden ofzo? 

En weet je misschien waardoor je bent veranderd?

Als je misschien wat meer informatie kunt geven kunnen we misschien wat tips geven.

 

Groetjes Gebruiker c 

Hey kaas123,

Vervelend dat je je zo voelt en niet tevreden bent met je veranderde ik. Ik vroeg me af of dat je zegt van “waarom heb je dat gezegd” of “wtf deed jij” of dat misschien kan voortkomen uit onzekerheid? Dat je niet weet of je het goede gedaan hebt en je misschien schaamt voor je gedrag of misschien niet goed weet wat mensen van je denken? Kan zoiets kloppen?

Xx Simply Me

Heyy

Vooral dingen op school, dat ik achteraf denk “dat was toch niet nodig”. Wou dat ik wat meer me mond kon houden, maarja, dat bedenk ik pas achteraf

Thuis boeit het me vrij weinig wat ik allemaal brabbel, maar vooral dingen op school. Misschien is het zoals @Simply Me zegt een stukje onzekerheid, ik weet het niet. Ik schaam me achteraf soms wel voor de dingen die ik zeg. Dan bedenk ik achteraf dat dingen grof klinken, of helemaal dat iets compleet idioot overkomt.

Het zit zo, ik haat mensen die aandacht zoeken, maar als ik mijn gedrag soms bekijk ben ik ook zo’n persoon, en dat wil ik niet zijn.

Hoor jullie wel, dankjewel!

Hey Kaas123,

Ik begrijp je gevoel wel van, had ik niet beter achteraf mijn mond kunnen houden? Maar ik denk dan toch dat dat ergens voorkomt uit een gevoel van onzekerheid of misschien niet jezelf kunnen/durven zijn?

Die gedachte kwam bij me op, omdat jij zei dat je thuis wel gewoon durft te babbelen en op school niet. Dan is er toch iets bewust of onbewust wat je tegenhoudt om dat op school ook gewoon lekker te doen..

En je moet weten dat jij er ook gewoon mag zijn, dus als jij iets wilt zeggen moet je dat gewoon lekker doen en ik denk niet dat je je dan hoeft te schamen. Misschien is die opmerking voor jou achteraf wel vervelend, dat je dat denkt, maar ik denk dat de anderen daar niet zo veel mee bezig houden. Ik bedoel iedereen praat heel veel en flapt er wel eens wat uit of denkt van dat had ik beter niet kunnen zeggen. En als het echt heel idioot geweest zou zijn, dan zou je het denk ik wel gehoord hebben aangezien mensen nogal snel hun mening geven.

Ik weet niet zo goed of jij echt aandacht zoekt, dat is een beetje lastig te zeggen. Ik krijg in ieder geval niet het idee dat jij dat doet, maar dat het iets is wat jij zelf denkt. Maar misschien denk je dit omdat je dan opmerkingen maakt om zelf ook een reactie te krijgen, dat je ook gezien wilt worden? Klopt dat zo een beetje?

Aandacht vragen kan op heel veel manieren en je mening geven of een opmerking maken is niet gelijk perse aandacht vragen. Het ligt er denk ik aan welke intenties je er zelf mee hebt.

Dus misschien moet je dat even bedenken? En kan je misschien iets meer vertellen over hoe jij denkt dat je aandacht vraagt? Dan kan ik je denk beter begrijpen en dan kunnen we je allemaal beter helpen!

Xx Simply Me

 

Hey Kaas123,

Ik begrijp je gevoel wel van, had ik niet beter achteraf mijn mond kunnen houden? Maar ik denk dan toch dat dat ergens voorkomt uit een gevoel van onzekerheid of misschien niet jezelf kunnen/durven zijn?

Dat kan het zeker zijn, heb ook wel een vermoeden dat het zoiets is

Die gedachte kwam bij me op, omdat jij zei dat je thuis wel gewoon durft te babbelen en op school niet. Dan is er toch iets bewust of onbewust wat je tegenhoudt om dat op school ook gewoon lekker te doen..

En je moet weten dat jij er ook gewoon mag zijn, dus als jij iets wilt zeggen moet je dat gewoon lekker doen en ik denk niet dat je je dan hoeft te schamen. Misschien is die opmerking voor jou achteraf wel vervelend, dat je dat denkt, maar ik denk dat de anderen daar niet zo veel mee bezig houden. Ik bedoel iedereen praat heel veel en flapt er wel eens wat uit of denkt van dat had ik beter niet kunnen zeggen. En als het echt heel idioot geweest zou zijn, dan zou je het denk ik wel gehoord hebben aangezien mensen nogal snel hun mening geven.

Ik weet niet zo goed of jij echt aandacht zoekt, dat is een beetje lastig te zeggen. Ik krijg in ieder geval niet het idee dat jij dat doet, maar dat het iets is wat jij zelf denkt. Maar misschien denk je dit omdat je dan opmerkingen maakt om zelf ook een reactie te krijgen, dat je ook gezien wilt worden? Klopt dat zo een beetje?

Vaak als ik een opmerking maak is dat omdat ik het grappig vindt, en dan denk ik weinig na en flapt het er gwn uit, dusja idk

Aandacht vragen kan op heel veel manieren en je mening geven of een opmerking maken is niet gelijk perse aandacht vragen. Het ligt er denk ik aan welke intenties je er zelf mee hebt.

Het is zo dat ik vaak luid praat. Mensen zeggen dat ook, maar dat is niet express ofzo. Als ik op normale toon praat is dat vaak redelijk luid, dus idk op die manier denken mensen misschien dat ik aandacht wil, terwijl ik altijd zo praat als ik er niet op let. En meestal vergeet ik van erop te letten dusja, over het algemeen roep ik vaak ofzo

Dus misschien moet je dat even bedenken? En kan je misschien iets meer vertellen over hoe jij denkt dat je aandacht vraagt? Dan kan ik je denk beter begrijpen en dan kunnen we je allemaal beter helpen!

Xx Simply Me

 

Dankjewel voor je meedenken!

Het is zo dat ik vaak luid praat. Mensen zeggen dat ook, maar dat is niet express ofzo. Als ik op normale toon praat is dat vaak redelijk luid, dus idk op die manier denken mensen misschien dat ik aandacht wil, terwijl ik altijd zo praat als ik er niet op let. En meestal vergeet ik van erop te letten dusja, over het algemeen roep ik vaak ofzo

Ah oke, ik snap het. Dat lijkt me inderdaad vervelend. Maar het lijkt me niet echt iets dat je dan om aandacht vraagt, gezien je zelf ook zegt van je doet het vaak. Het lijkt mij dus iets waar je niet voor jezelf een probleem van hoeft te maken. Het kan je misschien wel helpen als je gaat oefenen om iets minder hard te praten, zodat jij jezelf er ook wat meer comfortabel bij voelt. En hoe je dat moet doen weet ik eigenlijk niet zo goed, maar ik denk er voor jezelf een beetje op letten en er van bewust zijn dat je op dat moment een beetje erg hard praat/roept en dan je stem niveau aanpassen.

Vaak als ik een opmerking maak is dat omdat ik het grappig vindt, en dan denk ik weinig na en flapt het er gwn uit, dusja idk

Ja, dus dat is gewoon eigenlijk een primaire vorm van reageren. Je gooit er eigenlijk gelijk uit wat je denkt. Je hebt ook mensen die secundair reageren, die het moeilijker vinden om gelijk een reactie te geven en er liever eerst even over nadenken. Dus dit hoort denk ik meer bij wie je bent dan dat je als persoon echt aandacht zoekt. Tenzij je het echt heel erg bewust zou doen om dan aandacht te krijgen, maar beseft zelf dat je er niet echt over nadenkt en het er gewoon uitflapt, dus ja.

Maar goed het topic begin dus dat je struggles hebt/had en dat je je eigen karakter haat. Nou had dat aandacht er zeker mee te maken, maar spelen er ook nog andere dingen?  En zoals gebruiker c  al vroeg of je weet waarom je bent veranderd? En misschien kijk je er nu na deze reacties wel anders tegenaan?

Laat maar wat horen.

Xx Simply Me

 

Badge +1

kaasje123

 

lees mijn Handtekening hieronder 

misschien komt het daardoor

 

groetjesss goedemorgenallemaal

Hi Kaas123,

 

als je toch de vragen van @Simply Me  gaat beantwoorden, dan heb ik ook nog een vraagje en misschien kun je die dan gelijk meenemen.

 

Ik lees hoe jij sommige dingen ervaart, dus bv. dat je wat harder praat als anderen en dat je er soms wat uit floept, dingen die jij dus over jezelf vindt. Maar ik ben eigenlijk ook wel benieuwd of anderen dat ook vinden. Krijg je er wel eens  opmerkingen over van klasgenoten of vrienden. Vinden die ook dat je te hard praat en er 'teveel’ uit floept.

 

Ik vind het niet gek om er af en toe wat grappige opmerkingen tegen aan te gooien en wat dat betreft ben ik ook anders dan mijn twin. Die kijkt de kat meer uit de boom en reageert dan pas. Maar ja, ik zou niet willen zeggen dat het één beter is als het andere. We zijn Yin en Yang of hoe schrijf je dat, we vullen elkaar aan en van die dingen.

Pas als je er echt alles uit floept (wat een grappig woord, zoiets dus) kan het misschien irritant worden :joy: , maar spontaan zijn is ook wel leuk, toch.

Bij ons op school als je dan met wat jongens en meiden in een groepje aan het praten was dan ging ik soms ook wel wat harder praten, omdat iedereen dat deed. Das normaal toch?

 

Nou ja, ik lees het wel weer.

 

Btw, twin en ik zijn wel soort van fan van je, omdat we je commentaren wel ‘to the point’ en ‘down to earth’ (om maar een paar goeie Nederlandse uitdrukkingen te gebruiken) vinden en (gelukkig)  niet zo uitgebreid als dat ik alles opschrijf haha.

 

Tot later :relaxed: 

 

Groetjes,

M&M's en twin ook natuurlijk

Hoii, 

 

ik heb hier zelf ook last van gehad, ik merk dat het mij verbeterde zodra ik echt mijn best deed om mijn ‘self love’ te vergroten. Het is lastig maar daar heb je echt zo ongelooflijk veel aan. 

Er zijn dingen op het internet te vinden over hoe je daar een begin aan kan maken, wat voor mij hielp was dingen die mensen tegen jou zeggen over iets waar jij mee hebt geholpen in hun leven op te schrijven / uit printen en ophangen. 

Slaap en voeding kan helpen, echt voor jezelf zorgen. 

En mocht je een keer op iets terug kijken in de avond en daarover piekeren, bedenk je dan dat we allemaal nog jong zijn. Dat we allemaal leren gaandeweg. Geef jezelf daarvoor ook ruimte.  

Veel mensen hebben het geen eens door als ze dingen zeggen die je niet kan zeggen, die voelen zich misschien aan het einde van de dag niet naar erover maar die leren er ook niet van. Het is dus geen fout, het is progressie die je maakt om de beste versie van jezelf te worden. 

Ik hoop dat je je snel beter voelt!!

 

Liefss <3

Nou had dat aandacht er zeker mee te maken, maar spelen er ook nog andere dingen? 

misschien dat stukje onzekerheid, zoals je al eerder vermelde. Dat ik niet echt weet wat anderen ervan vinden ofzo

En zoals gebruiker c  al vroeg of je weet waarom je bent veranderd?

nee, dat is de grootste vraag van allemaal. Gwn puberen i guess

En misschien kijk je er nu na deze reacties wel anders tegenaan? jullie hebben me zeker wel geholpen!

Laat maar wat horen.

Xx Simply Me

 

@Simply Me

 

soms zegt iemand van m'n vrienden dat wel eens, zoiets van ''je wil altijd in de belangstelling staan'' maar dan weet ik niet echt of dat gemeend is, en ik vind het dan zo raar om te vragen. Dan weten mensen rondom me dat ik onzeker ben, en waar ben ik niet comfortabel bij. Heb er wel eens met iemand van m'n vrienden over gepraat en die zei dat het niet zo was maarja, onzekerheid weetje

Pas als je er echt alles uit floept (wat een grappig woord, zoiets dus) kan het misschien irritant worden :joy: , maar spontaan zijn is ook wel leuk, toch. 

Ga niet nadenken over woorden, dan worden alle woorden raar!

 

Btw, twin en ik zijn wel soort van fan van je, omdat we je commentaren wel ‘to the point’ en ‘down to earth’ (om maar een paar goeie Nederlandse uitdrukkingen te gebruiken) vinden en (gelukkig)  niet zo uitgebreid als dat ik alles opschrijf haha.

moet ik wel toegeven, je lijkt me ook een heel leuk persoon! Lekker uitgebreid mag ook toch! Ook, ik ben fan van je humor! Hier en daar onder de reactie al een grapje gelezen, I'm a dan!

 

Tot later :relaxed:

Dankjulliewel!

Hey,

 

Het is niet echt heel erg als je er wat uitfloept zoals de rest al zei, en ach ja, iedereen floept er wel is wat uit, ook ik ook iemand anders, dus ook jij. Maakt dat echt heel veel uit ? Nee. 

Zoals je al beetje zei. Het kan ook onzekerheid zijn. Iedereen is wel is onzeker, en ja, ik ben zelf ook onzeker over een heleboel dingen, dat is niet erg.

En ja, Iedereen veranderd in de puberteit,  ik ben dan soms ook nog erg stil , maar als ik kijk naar mijn gedrag van toen en nu is daar zeker verandering in, dat kan je goed of slecht vinden, het is eenmaal zo. En zoals al eerder is gezegd, jij komt voor mij echt niet over als iemand die aandacht wilt. 

En ja , wat het is, je gaat je meer ontwikkelen en daar hoort ook dat bij denk ik.

En ja , dat hard praten , ja , soms moet ik ook wat harder praten anders horen ze mij niet, ookal heb ik een zware stem , er is niks mis mee om soms wat harder te praten, zolang het maar niet schreeuwen is. 

 

En trouwens @M en Ms , ik hou net als Kaas123 van je humor, en je doet me ook aan iemand denken . 

 

Groetjes Gebruiker c 

Hi Kaas123,

 

soms zegt iemand van m'n vrienden dat wel eens, zoiets van ''je wil altijd in de belangstelling staan'' maar dan weet ik niet echt of dat gemeend is, en ik vind het dan zo raar om te vragen. Dan weten mensen rondom me dat ik onzeker ben, en daar ben ik niet comfortabel bij. Heb er wel eens met iemand van m'n vrienden over gepraat en die zei dat het niet zo was maarja, onzekerheid weetje

je geeft zelf al het antwoord. Ik bedoel, soms maakt er iemand een opmerking over, maar vaker denk je dat het zo is en dan vindt die ander dat niet. Joh, weet je, ik heb dat soms ook, dat je in een groepje staat en er iets uit floept en de ene keer valt het goed  en de andere valt het niet goed en kijken ze je aan van wtf en soms denk ik dat alleen, dat anderen 'van wtf denken’, terwijl ze dat niet doen. Je kan altijd nog sorry zeggen of iets toelichten, als je echt zo aangekeken wordt met wtf. maar je mag natuurlijk ook gewoon een eigen mening hebben en die laten blijken

Omgekeerd denk ik ook wel eens ‘wtf, wat zeg jij gast als iemand op school iets zegt’, maar dan ben ik de enige en de rest vindt er niks van. Dus ja, ik zou me er niet al te druk om maken. ik zie andere jongens op school ook veranderen. Sommigen waren een paar jaar terug nog heel stil en zijn nu veel drukker ofzo. Puberteit...

Ik ben sommige dagen ook drukker als andere en dan praat ik ook drukker. Oh, ik krijg net de bevestiging van mijn twin, die zit hier zo hard te knikken dat z'n hoofd er bijna af valt :joy:  Thnx voor je support. Van je familie moet je het maar hebben….

Waar hadden we het eigenlijk over :smile:

 

Ga niet nadenken over woorden, dan worden alle woorden raar!

je hebt gelijk, maar soms denk ik ineens ‘huh, was da. Schrijf je dat echt zo :thinking: ’ en dan kan ik het niet laten om mijn gedachten op te schrijven of uit te spreken :stuck_out_tongue:

Ik zit nou net te denken dat 'raar’ ook best een ‘raar woord’ is en ik vroeg me af of je daarom van dezelfde letters ook 'rara’ kan maken. Dat kan toch geen toeval zijn. Weet je wat, ik ga het even opzoeken….. …. …...ok het is nu echt een half uur later en ik weet het nog niet precies :unamused:

Via wikipedia https://nl.wiktionary.org/wiki/rara ging ik, omdat ik de oplossing van het raadseltje :

'Vier ouwe wijven
konden elkaar niet krijgen;
ze liepen allemaal even hard,
rara wat is dat’

wilde weten (ik snap het voorbeeld, maar weet de oplossing niet) verder op zoek. Op https://dbnl.org/tekst/_hol006199001_01/_hol006199001_01_0068.php?q=rara#hl2 stond als oplossing: 'molenwieken’ en dat begrepen twin en ik niet. Wij hadden als oplossing dat die vrouwen alle 4 in een andere windrichting gingen lopen en dan loop je van elkaar weg, maar ja, na 20.000 km  (de helft van de omtrek van de aarde) of minder, als je niet op de evenaar begint, bots je toch weer tegen dat ene ouwe wijf aan die naar het noorden liep terwijl jij naar het zuiden liep en als de diameter van de aarde over de polen even groot is als dat je over de evenaar loopt (maar dat ga ik niet checken) kom je die andere 2 wijven ook tegen op dat punt …., dus ja, das ook niet de oplossing, dus toen gingen we verder zoeken…. (oh, ik bedenk nu net de oplossing: als die vier ouwe wijven achter elkaar aan lopen, even hard, dan krijgen ze elkaar ook niet te pakken als ze op iets meer dan een armlengte tussenafstand  van elkaar starten en  geen andere voorwerpen gebruiken om iemand te pakken, maar waarom is het antwoord dan 'molenwieken') …...en kwamen we via een vaag liedje èn een houtsnede uit 1580 over een ‘ouwewijvenmolen’ op een site waar ze uitleggen welke kant de molenwieken meestal draaien.

Dat vonden we wel interessant: bij oude molens draaien ze tegen de klok in, dus linksom en bij die moderne windmolens draaien ze rechtsom. Punt. Nou ja, geen punt, maar een komma, want er zijn een paar uitzonderingen en die hebben te maken met de groeirichting van de bomen die gebruikt werden voor de molen of met de rechtshandigheid van de molenaar, maar het maakt kennelijk ook uit of de molen op het noordelijk halfrond staat of het zuidelijk halfrond welke draairichting het meeste oplevert, maar dat wordt in een volgende alinea weer ‘tegengesproken of op zijn minst ontkracht’, want overdag levert het kennelijk meer op dat ze linksom draaien en 's nachts rechtsom of omgekeerd, ik weet het ook niet meer allemaal. Nou ja, als je nieuwsgierig bent geworden, lees dan ff het artikel via de  link https://www.quest.nl/tech/technologie/a32832666/waarom-oude-molens-linksom-draaien-en-moderne-windmolens-niet/#:~:text=hebben%20mannen%20bierbuiken%3F-,Waarom%20oude%20molens%20linksom%20draaien%20en%20moderne%20windmolens%20niet,allemaal%20tegen%20de%20klok%20in.&text=Door%20de%20wieken%20van%20de,Zo%20scheurt%20het%20hout%20niet

Ik denk wel dat je gelijk hebt @Kaas123  dat je niet over elk woord na moet denken…..:joy::rofl:

Btw, kan iemand de oplossing van het raadseltje uitleggen? Of is het gewoon, omdat molenwieken elkaar ook niet in kunnen halen….. nou ik lig dubbel, wat een leuk raadseltje….en wat een humor….

Oh ja, ik gaf dit uitgebreide voorbeeld met een reden en die is dat ik soms ook anders en vaak ook sneller denk dan mijn vrienden en daarom soms ook wel eens voor hen wat apart uit de hoek kan komen. Zij zijn het inmiddels gewend en ik houd er zelf ook wel meer rekening mee met wat ik zeg, maar dat lukt niet altijd.. Misschien is het bij jou soms ook zo, dat je in je hoofd allerlei verbanden legt, die anderen niet zien en dan ook niet altijd begrijpen wat je zegt. Dat je daarom er daarna nog over gaat denken, wat op zich goed is en dat je dan denkt zoiets als ‘waarom deed ik dat?’. Zoiets.

 

moet ik wel toegeven, je lijkt me ook een heel leuk persoon! Lekker uitgebreid mag ook toch! Ook, ik ben fan van je humor! Hier en daar onder de reactie al een grapje gelezen, I'm a fan!

:hugging:  thnx Kaas123, af en toe een (klein)  grapje moet kunnen als het topic het toe laat.

Wacht eens even, een fan is ook een soort molen :thinking: …...

Het leven is fantastisch, maar je moet wel zelf de slingers ophangen, toch?

 

 

@Gebruiker c

En trouwens @M en Ms , ik hou net als Kaas123 van je humor, en je doet me ook aan iemand denken . 

ok nice, maar je maakt me/ons nu wel heel nieuwsgierig…..

 

 

Groetjes,

M&M's en twin die ook een bijdrage heeft geleverd, kuch :relaxed:

 

PS een reactie schrijven kost best veel tijd…..

 

 

En trouwens @M en Ms , ik hou net als Kaas123 van je humor, en je doet me ook aan iemand denken . 

ok nice, maar je maakt me/ons nu wel heel nieuwsgierig…..

oeps, misschien kan ik het wel beetje verduidelijken, je /jullie doen me deels denken aan een goede vriend die ik ken en ook deels doen jullie mij denken aan mijzelf,  en ja, er is er nog een, jullie doen me ook denken aan een familielid.

hopelijk heb ik jouw/jullie vraag een beetje beantwoord. 

dat gezegd te hebben. Het klopt wat je zei, het leven is (voor de meeste) een feest , maar je moet wel de slingers op hangen. 

en ik denk en hoop dat jullie daar zeker gebruik van maken.

hier heb ik ook nog een paar spreuken.

Je hebt er bijzonder veel plezier van als je de fouten waaruit je wat kan leren, vroeg in je leven kunt maken.

Het leven moet met liefde en humor worden genomen: liefde om het te begrijpen en humor om het te verdragen.

De ontmoeting met een goed mens blijft altijd een mooie herinnering in ons leven.

 

Groetjes,

M&M's en twin die ook een bijdrage heeft geleverd, kuch :relaxed:

 

PS een reactie schrijven kost best veel tijd…..

 

Groetjes Gebruiker c 

Reageer