Vraag

ik durf niet meer naar school

  • 13 October 2020
  • 7 reacties
  • 150 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi ik ben Loeki en ik heb een angststoornis ik heb al een tijd problemen om naar school tegaan maar nu durf ik het ook gewoon niet ik ben bang dat ik een paniek aanval krijg op school want dat gebeurde laats wat zou ik kunnen doen 


7 reacties

Reputatie 1
Badge +1

Hey Loeki, wat ontzettend vervelend. Op welke school zit je (middelbaar/basisschool etc.)? 
 

ik begrijp wat je bedoelt met niet meer naar school durven. Ik heb dit namelijk ook maar niet zo erg gelukkig.  Zou je dit met iemand kunnen bespreken zoals je leraren/ouders? Dan kunnen ze hier rekening mee houden en staan ze niet voor verassingen als je toch een paniek aanval krijgt. 
 

Zou ik ook nog kunnen weten sinds wanneer je deze aanvallen hebt? Heb je ze al lang of sinds dat je weer naar school moet in plaats van online? 

Ik zit op de middelbare mijn moeder weet van dit en mijn therapeut ook 

Hey Loeki,

Vervelend dat je een paniekaanval hebt gehad, ik kan begrijpen dat je nu bang bent dat het weer gebeurt.

Misschien kan je bedenken waarom je er paniekaanval hebt gehad? Want dan weet je waar je op kan letten zodat je minder snel nog een paniekaanval krijgt.

En misschien weet je de signalen van jezelf als je zo'n aanval krijgt, misschien wordt je licht in je hoofd als voorbeeld, dat je dat dan even tegen iemand zegt en dan gaat zitten en zorgt dat er iemand bij je is. Dan kan je proberen jezelf weer rustig te laten worden.

Misschien kan je je docenten een mailtje sturen of je moeder doet dat, waarin je uitlegt dat je dit hebt en dat je bang bent dat je misschien weer een paniekaanval krijgt. Dan kunnen zij er rekening mee houden en je helpen mocht het gebeuren. Of jij kan bij hun aangeven als het even niet gaat en dat je dan actie onderneemt.

Wat zegt je therapeut hiervan, helpt die jou hier ook mee?

Succes,

Xx Simply Me

Mijn therapeut probeert me er mee te helpen maar ik heb ook andere dingen waardoor het lastiger is

Oke, lastig.

Wat heb je al geprobeerd of waar heb je al aan gewerkt. Is er iets dat je helpt ter afleiding of ontspanning?

Bespreek je die andere dingen ook met je therapeut? Anders kan zij je misschien hier ook niet goed mee helpen?

Mijn therapeut helpt me er al aan een tijdje maar het wert weer slechter en ik ben vandaag toch naar school gegaan 

Goed dat je toch naar school bent gegaan!

Is er nog iets waar je mee kunnen helpen als het over dit onderwerp gaat?

Belangrijk is dat je het met je therapeut en moeder of iemand anders blijft bespreken, zodat die mensen je kunnen helpen. Zij kennen je natuurlijk echt en wij hier niet. Neemt niet weg dat we je niet kunnen helpen, maar een therapeut kan je hier denk ik het beste mee helpen!

Succes ermee,

Xx Simply Me

Reageer