Skip to main content
Vraag

ik durf niet eerlijk te zijn tegen mijn psycholoog

• April 14, 2025
  • 2 reacties
  • 52 Bekeken

Hoi allemaal,

ik heb de laatste tijd veel zelfmoord gedachtes en ben bang dat ik mezelf ga verliezen, ik wil niet dood, maar help al meerdere malen op het punt gestaan om een poging te doen, verder heb ik veel stemmingswisselingen, ik krijg al veel hulp maar niks lijkt te helpen. Ik zou graag eerlijk hierover willen zijn tegenover mijn psycholoog maar ik durf het niet, omdat ik bang ben dat ze het tegen mijn ouders vertelt, of dat ik naar een instelling, of opgenomen moet worden. Of niet meer thuis kan wonen, omdat het hier al wel eerder op is gekomen, zelf wil ik gewoon heel graag geholpen worden en me weer gelukkig voelen maar de angst om eerlijk te zijn en de gevolgen daarvan beklemt me 

Groetjes 

2 reacties

• April 14, 2025

Hoi,

ik kan me voorstellen dat je de mogelijke gevolgen eng vindt maar therapie werkt alleen als je echt eerlijk bent. Je psycholoog is er om je te helpen maar als jij niet eerlijk bent kan hij/zij ook niet veel doen. Als je aangeeft dat het nu niet werkt kan er misschien naar een ander manier van behandelen gekeken worden.

Vergeet ook niet dat je ouders jou niet kwijt willen en dus alles zullen doen om je te helpen. Probeer daar voor open staan.

Heel veel sterkte.

Lot_KT
Forum|alt.badge.img+1
  • De Kindertelefoon
  • April 14, 2025

Hoi Ikweetjetallemaalevennietmeer, 

Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat.

In Vlaanderen is er ook een hulplijn, waar je kunt bellen, chatten en e-mailen. Hun website vind je via https://www.vlaanderen.be/organisaties/zelfmoordlijn. Ook zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Lot (De Kindertelefoon)