Ik durf mijn ouders niet te vertellen hoe het echt met me gaat

  • 16 December 2019
  • 6 reacties
  • 121 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hai...annoniempje hier. Ben een meisje van 16 jaar.

Het gaat de laatste tijd niet zo goed met me...en het is geen depressie maar misschien komt het wel in de buurt. 

Sommige vrienden weten dit, omdat ik hulp zoek bij degenen die dit hebben mee gemaakt.

Een paar vrienden vertelde me dat ik misschien met een psicoloog moest gaan praten, maar dat betekent dat ik het mijn ouders zou moeten vertellen en dat durf ik niet…

Zou ik er open over moeten zijn? Is er nog een andere optie?


6 reacties

Beste Sienna,

 

Het is niet zo raar dat je het moeilijk vind om tegen je ouders te zeggen dat het niet zo goed met je gaat. 

Ik weet niet wat de band met je mentor is, maar misschien kun je met hem/haar praten, want mentoren hebben beroepsgeheim. 

Ook zou je een brief aan je ouders kunnen schrijven over hoe het nu met je gaat. Als je hem zelf niet durft te overhandigen aan je ouders kan je die misschien aan een vriendin geven en dat die hem dan door de brievenbus heen gooit? Zou dat een idee zijn?

 

Ik hoop dat ik je heb kunnen helpen.

 

Groetjes,

Pindakes

Dankje <3

Hallo Sienna :) 

Je kan idd naar je mentor gaan over je problemen. Je kan het ook bespreken met je vrienden of in iedergeval iemand die je vertrouwd. Je kan ook tussen 11:00 en 21:00 met De Kindertelefoon bellen/chatten zodat zij jou tips kunnen geven hoe er mee om te gaan en hoe je het beste je problemen tegen je ouders kunt vertellen.

-Dr8gon99

Als je 16 jaar bent zijn je ouders niet verplicht om alles te weten.

 

Als je echt naar psycholoog zou willen, kun je ook een andere reden bedenken. Zoals sinds mijn 4de heb ik klachten van autisme. Tegen mijn ouders heb ik gezegd dat ik hier hulp bij wilde krijgen. Maar eigenlijk was dit niet mijn noodzakelijkste hulpvraag. Eigenlijk zocht ik hulp voor stemmingswisselingen en zelfbeschadiging. En wat er bij een psycholoog besproken word is en blijft geheim. Eigenlijk een leugen om eigen best wil

 

Misschien heb je hier wat aan

Greetz Sylvia

 

Heel erg bedankt x

Geen probleem :)

-Dr8gon99

Reageer