ik durf geen zelfmoord te plegen

  • 3 March 2020
  • 1 reactie
  • 186 Bekeken

Badge

Hee, ik wil dus ZM plegen maar ik durf niet, ik ben bang dat mensen het door gaan hebben als bij het spoor sta. Ik wil dus wel maar durf niet ook omdat ik tante ben van een heel lief neefje van 2 ik word ook nog een keer tante, ik heb een hele lieve vriendin die ik heel veel pijn zal doen en ik heb zoveel hulp maar die komen het dan ook te weten en die zorgen goed voor me en ik ben bang dat ik ze een schuldgevoel ga geven. Maar ik wil echt niet meer!


1 reactie

Reputatie 1
Badge +1

Hey,

 

Ik snap je probleem, omdat ik er ook ¾ dagen per week aan denk om het te doen.

 

Je zou er met je ouders, een vriendin, je mentor of iemand anders die je vertrouwd over kunnen praten. Op school hebben ze ook vertrouwenspersonen. Zij mogen niks door vertellen.

Ook zou je naar 133 kunnen gaan. Daar kun je een online psycholoog nemen, die je verder kan helpen. Ook kun je alleen aan de slag met de therapie. Je kunt er ook chatten of bellen met mensen. Dit alles is volgens mij gratis, dus als het gratis is, zou ik het zeker aanraden.

Verder zou ik zeggen; ga iets leuk doen, met vriendinnen afspreken ofzo iets. Ook zou je een leuke afspeellijst kunnen opzoeken, mag met happy en sad nummers, zodat je bij de sad songs even goed uit kan huilen.

Je zou alles wat je voelt/doormaakt kunnen opschrijven, dat lucht ook op.

 

Hopelijk heb je iets aan deze tips.

Amber

Reageer